اخبار اینترنت

توییتر اکانت Mastodon را تعلیق کرده و پیوندها به سرورهای Mastodon را ممنوع می کند

به گزارش اپ خونه، یک روز پس از اینکه توییتر خط مشی جدیدی را برای توضیح تصمیم خود مبنی بر ممنوعیت حساب کاربری که جت شخصی ایلان ماسک را ردیابی می کند، تدوین کرد، این پیامدها همچنان ادامه دارد.

ظاهراً توییتر، رقیب متن باز خود یعنی Mastodon را بعد از ظهر پنجشنبه از این سرویس تعلیق کرد. طبق آرشیو، درست قبل از تعلیق، Mastodon (joinmastodon@) پیوندی به حساب ردیابی جت در سرویس خود توییت کرد.

به روز رسانی: از ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر PT، بسیاری از پیوندهای Mastodon دیگر در توییتر کار نمی کنند، که آنها را به عنوان “بالقوه مضر” علامت گذاری می کند. پیوندهای توییت شده به برخی از سرورها بدون نام Mastodon در دامنه همچنان در آزمایش ما کار می کنند. دامنه های ممنوعه عبارتند از mstdn.social و mastodon.social، در حالی که پیوندها به journa.host و سایر موارد هنوز کار می کنند.

بسیاری از کاربران توییتر یک لینک نمایه Mastodon را به بایوس خود اضافه کردند زیرا جایگزین توییتر استیم را دریافت کرد. اکنون، هر پیوندی به سرورهای مسدود شده Mastodon غیرفعال شده و با متن “هشدار: این پیوند ممکن است ناامن باشد” همراه است.

از ساعت ۸ بعد از ظهر PT، توییتر پیوندها را به سرورهای Mastodon بیشتری که به این سرویس در نام دامنه ارجاع نمی دهند، از جمله journa.host و SciComm.xyz مسدود کرده است.

Screenshot of Mastodon's Twitter account

توییتر/WaybackMachine

حساب کاربری توییتر که اکنون ممنوع شده است ElonJet@ متعلق به دانشجوی فلوریدا جک سوینی است که تعدادی دیگر از ربات‌های ردیابی پرواز را نیز اداره می‌کند که اطلاعات پرواز را از داده‌های عمومی کنترل می‌کنند. حساب شخصی سوئینی به همراه بسیاری از ربات‌ها، از جمله یکی از ربات‌ها که به‌روزرسانی‌هایی را درباره مدیرعامل متا مارک زاکربرگ منتشر می‌کرد، از توییتر به حالت تعلیق درآمد.

در اوایل نوامبر، ماسک لحن متفاوتی در مورد حساب کاربری داشت، اما از آن زمان عقب نشینی کرد و سیاست‌های پلتفرم توییتر را با توجه به ترجیحات شخصی خود تنظیم کرد. او در توییتی نوشت: «تعهد من به آزادی بیان حتی به ممنوع نکردن حساب پس از هواپیمای من ادامه می‌یابد، حتی اگر این یک خطر مستقیم ایمنی شخصی باشد». این توییت اکنون با یادداشت‌های انجمن همراه است که حماسه ElonJet@ را توضیح می‌دهد.

ترجیحات شخصی و سیاسی ماسک تعدادی از تصمیمات سیاست توییتر را از زمان تصدی مالک جدید این شرکت هدایت کرده است. در حالی که ماسک در ابتدا اعلام کرد که توییتر هرگونه محتوای غیرقانونی را مجاز می‌کند، از آن زمان به دلایل شخصی حساب‌های خاصی را غیرمجاز کرد.

ماسک در اوایل ماه جاری موجی از نازی‌های برجسته و برتری‌طلبان سفیدپوست را احیا کرد، اما با استناد به تجربه شخصی خود از پدر شدن، الکس جونز، نظریه‌پرداز توطئه سندی هوک، خط مشی را ترسیم کرد.

در Mastodon، یک جایگزین فدرال و منبع باز توییتر، یک فرد به تنهایی نمی تواند قوانین را برای کل پلت فرم تعیین کند. سرورهای Mastodon – نمونه‌های جداگانه اما باز شبکه اجتماعی – توسط افرادی اداره می‌شوند که می‌توانند قوانینی را تعیین کنند، اما کاربران همچنین می‌توانند در صورت عدم موافقت با این انتخاب‌ها، به سرور دیگری بروند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا