» اخبار اینترنت » توییتر با شکایت ۲۵۰ میلیون دلاری توسط ناشران بزرگ موسیقی مواجه است
شکایت ناشران موسیقی از توییتر
اخبار اینترنت

توییتر با شکایت ۲۵۰ میلیون دلاری توسط ناشران بزرگ موسیقی مواجه است

خرداد 26, 1402 1۰12

به گزارش اپ خونه، ائتلاف یک ناشر موسیقی که شامل نام‌های بزرگی مانند Universal Music Corp.، BMG، Warner Chapell و Sony Music Publishing است، از توییتر به دلیل نقض حق چاپ شکایت کرده است.

انجمن ملی ناشران موسیقی (NMPA)، به نمایندگی از ۱۷ ناشر، ۱۷۰۰ آهنگ را فهرست کرده است که برای آنها چندین اخطار نقض حق چاپ به شبکه اجتماعی ارسال کرده است.

شکایتی که در دادگاه منطقه فدرال در نشویل تنظیم شده است، می گوید که توییتر هیچ اقدامی در برابر این اعلان ها انجام نداده است. سازمان ناشران در این پرونده گفته است که برای هر تخلف تا ۱۵۰ هزار دلار جریمه می خواهد.

در این دادخواست ادعا شد که این شبکه اجتماعی با کپی‌های بی‌شماری از آهنگ‌های موسیقی با نقض حقوق انحصاری ناشران و دیگران تحت قانون کپی‌رایت، به تجارت خود دامن می‌زند.

این شرکت اضافه کرد که برخلاف رقبای خود یعنی TikTok و اینستاگرام، توییتر برای استفاده از موسیقی دارای حق چاپ، قراردادی برای صدور مجوز موسیقی منعقد نکرده است.

در ماه مارس، نیویورک تایمز گزارش داد که مذاکرات مدیریت ایلان ماسک در مورد امضای قرارداد صدور مجوز موسیقی متوقف شده است .

ماسک از زمان تصاحب این شرکت در حالت کاهش هزینه بوده است و گزارش NYT اشاره می‌کند که چنین توافق‌هایی ممکن است سالانه ۱۰۰ میلیون دلار برای پلتفرم‌های تاسیس شده هزینه داشته باشد.

شاکیان گفتند که توییتر به یک “مقصد داغ” برای محتوای چندرسانه ای تبدیل شده است و بسیاری از کاربران ویدیوهایی را با موسیقی مجاز بارگذاری می کنند.

در این دادخواست همچنین اشاره شده است که ماسک به کاربران پولی اجازه آپلود ویدیوهای دو ساعته را داده است .

موارد زیادی وجود داشته است که کاربران فیلم‌های دارای حق چاپ کامل را روی پلتفرم آپلود کرده‌اند. علاوه بر این، این سند به مطالب بازاریابی خود توییتر اشاره دارد که مزایای ویدیوها را از نظر تعامل بیشتر توصیف می کند.

در این دادخواست همچنین به نقل از توئیت ماسک از سال گذشته اشاره شده است که در آن وی از DMCA به عنوان “طاعون بر بشریت” یاد می کند.

دیوید اسرائیلیت، رئیس انجمن ناشران موسیقی ملی، یک گروه تجاری، در بیانیه ای که به لس آنجلس تایمز داده است، گفت:

«تویتر به تنهایی به عنوان بزرگترین پلت فرم رسانه اجتماعی است که به طور کامل از دادن مجوز میلیون ها آهنگ در سرویس خود خودداری کرده است . »

«توییتر به خوبی می‌داند که موسیقی هر روز توسط میلیاردها نفر در پلتفرم خود لو می‌رود، راه‌اندازی و پخش می‌شود. دیگر نمی‌تواند پشت قانون حق نسخه‌برداری هزاره دیجیتال پنهان شود و از پرداخت پول به ترانه‌سراها و ناشران موسیقی خودداری کند.»

ماه گذشته، زمانی که ماسک لیندا یاکارینو از NBCU را به عنوان مدیرعامل جدید معرفی کرد ، Israelite در توییتی نوشت که اولین دستور کار برای مدیر عامل جدید باید رسیدگی به مشکل موسیقی بدون مجوز روی پلتفرم باشد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×