اخبار اینترنت

توییتر تهدید کرد که از متا برای برنامه جدید آن به نام Threads شکایت می کند

به گزارش اپ خونه، همانطور که برای اولین بار توسط Semafor گزارش شد، توییتر تهدید کرده است که از متا به دلیل برنامه Threads جدید خود کمتر از ۲۴ ساعت پس از راه اندازی آن شکایت خواهد کرد .

شرکت متعلق به ایلان ماسک متا را متهم به شکار کارکنان سابق توییتر برای ایجاد پلتفرم جدید می کند.

Threads، که یک پلتفرم مبتنی بر متن است و شبیه توییتر است، از زمان اولین حضورش  تاکنون بیش از ۳۰ میلیون ثبت نام کرده داشته است.

اندکی پس از راه اندازی این پلتفرم، وکیل توییتر، الکس اسپیرو، نامه ای به مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا ارسال کرد و غول رسانه های اجتماعی را به دست داشتن در سوء استفاده غیرقانونی از اسرار تجاری و سایر دارایی های معنوی توییتر متهم کرد.

اسپیرو در نامه ای که Semafor به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته است، نوشت:

«توئیتر قصد دارد حقوق مالکیت معنوی خود را به شدت اعمال کند و از متا می خواهد که اقدامات فوری برای توقف استفاده از اسرار تجاری توییتر یا سایر اطلاعات بسیار محرمانه انجام دهد .

توییتر تمام حقوق خود را محفوظ می‌دارد، از جمله این حق را که برای جلوگیری از هرگونه حفظ، افشای یا استفاده بیشتر از مالکیت معنوی آن توسط متا، به دنبال راه‌حل‌های مدنی و معافیت‌های قضایی بدون اطلاع بیشتر باشد.»

اسپیرو در ادامه متا را به استخدام ده ها کارمند سابق توییتر متهم کرد که به اسرار تجاری توییتر و سایر اطلاعات محرمانه دسترسی داشته و دارند.

در نامه مدعی شده است که این کارمندان پس از آن به منظور تسریع در توسعه برنامه رقیب متا، برخلاف قوانین ایالتی و فدرال و همچنین تعهدات مستمر آن کارمندان، به منظور تسریع در توسعه برنامه رقیب توئیتر، با استفاده از اسرار تجاری و سایر دارایی های معنوی توییتر، مأموریت یافتند تا یک برنامه کپی را توسعه دهند.

اندی استون، مدیر ارتباطات متا در پستی در Threads به نامه توییتر پاسخ داد و گفت: “برای روشن شدن می گویم: هیچ کس در تیم مهندسی Threads کارمند سابق توییتر نیست .”

Threads یکی از رقبای توییتر است که از سال گذشته که ایلان ماسک سلطنت را در توییتر به دست گرفت، مورد توجه قرار گرفت.

با این حال، این آخرین پیشرفت نشان می دهد که با توجه به اقدام سریع توییتر علیه این پلتفرم، Threads قابل توجه ترین رقیب باشد.

ماسک تا کنون در مورد راه اندازی Threads سکوت کرده است، زیرا مدیر عامل تسلا در توییتی از ادعاهای نامه اسپیرو حمایت کرد و گفت: “رقابت خوب است، تقلب خوب نیست.”

علاوه بر این، لیندا یاکارینو، مدیرعامل توییتر، اوایل امروز بر پلتفرم جدید سایه انداخت. یاکارینو در توییتی نوشت :

” توییتر اغلب تقلید می شود  اما جامعه توییتر هرگز نمی تواند تکرار شود.”

با اتخاذ تصمیمات مشکوک مداوم توییتر ، اشتیاق زیادی برای جایگزینی وجود دارد. Mastodon و Bluesky هر دو سر و صدای قابل توجهی به دست آورده اند، اما هیچ کدام به اندازه Threads نرخ پذیرش را مشاهده نکرده اند.

در زمان راه اندازی، Threads بر روی iOS و Android در ۱۰۰ کشور در دسترس است، البته نه در اتحادیه اروپا، بنا بر گزارش ها به دلیل نگرانی در مورد پایبندی به قوانین حریم خصوصی داده های محلی در دسترس نیست.

برای دسترسی به Threads، کاربران ابتدا باید با استفاده از اعتبار ورود به اینستاگرام فعلی خود احراز هویت کنند. سپس این برنامه با جزئیات حساب موجود خود، مانند نام، نام کاربری، عکس و دنبال کنندگان پر می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا