تیک تایید شده آبی به جیمیل می آید
به گزارش اپ خونه، این شرکت روز ۳ مه اعلام کرد که گوگل قصد دارد برای تایید هویت فرستندگان، علامت تیک آبی را در کنار نام فرستندگان در جیمیل نمایش دهد .
علامتهای آبی جدید بهطور خودکار در کنار شرکتهایی ظاهر میشوند که از ویژگی شاخصهای برند موجود برای شناسایی پیام (BIMI) Gmail استفاده کردهاند.
ویژگی BIMI که در سال ۲۰۲۱ عرضه شد، از فرستندگان میخواهد از احراز هویت قوی استفاده کنند و لوگوی برند خود را تأیید کنند تا لوگوی برند را بهعنوان نماد در ایمیلها نمایش دهند.
کاربران اکنون یک نماد تیک را برای فرستندگانی که از ویژگی BIMI استفاده کرده اند می بینند.
گوگل میگوید این بهروزرسانی به کاربران کمک میکند پیامهای ارسالکنندگان قانونی در مقابل جعلکنندگان را شناسایی کنند.
تیک آبی تایید شده جدید جیمیل
هنگامی که ماوس را روی علامت آبی کنار نام فرستنده قرار دهید، یک علامت محو میبینید که میگوید «فرستنده این ایمیل را تأیید کرده است» که مالک دامنه و نشانواره در تصویر نمایه است.
این شرکت در یک پست وبلاگ نوشت:
«احراز هویت قوی ایمیل به کاربران و سیستمهای امنیتی ایمیل کمک میکند تا هرزنامهها را شناسایی و متوقف کنند، و همچنین به فرستندگان این امکان را میدهد تا از اعتماد برند خود استفاده کنند .
این اعتماد به منابع ایمیل را افزایش می دهد و به خوانندگان تجربه ای فراگیر می دهد و اکوسیستم ایمیل بهتری را برای همه ایجاد می کند.»
علامتهای آبی رنگ در چند ماه گذشته به تیتر خبرها تبدیل شدهاند، عمدتاً به دلیل آشفتگی در توییتر که از زمانی شروع شد که شبکه اجتماعی متعلق به ایلان ماسک شروع به فروش تأییدیه کرد.
هفته گذشته، توییتر رسماً از شر علامتهای آبی قدیمی خلاص شد، در حالی که در اوایل این هفته، اگر بیو خود را بهروزرسانی کنید، یک نقص آنها را لحظهای بازگرداند .
البته، علامت تیک های تأیید فقط یک مفهوم توییتر نیستند، زیرا YouTube، Pinterest TikTok و بسیاری دیگر از پلتفرمهای دیجیتال نوعی تأیید دارند.
در ماه مارس، متا صفحهای از کتاب ماسک را برداشت و تیکهای تأیید پولی را راهاندازی کرد و حتی لینکدین اخیراً نشان تأیید را معرفی کرد .
جیمیل علامتهای تأیید شده آبی را از امروز در حسابهای Workspace و حسابهای شخصی Google منتشر میکند، بنابراین احتمالاً به زودی آنها را مشاهده خواهید کرد.