اخبار اینترنت

جدیدترین گوشی‌های گلکسی سامسونگ ترجمه live را از طریق تماس‌های تلفنی و پیامک ارائه می‌کنند

به گزارش اپ خونه، در مراسم راه اندازی سامسونگ، جایی که این شرکت خط تلفن های هوشمند Galaxy S24 خود را با هوش مصنوعی معرفی کرد ، این شرکت معرفی کرد که چگونه هوش مصنوعی می تواند تجربه تماس را با ویژگی جدید ترجمه live بهبود بخشد.

این ویژگی، یکی از چندین ویژگی ترجمه که به گوشی‌های هوشمند جدید ارائه می‌شود، به مشتریان این امکان را می‌دهد تا به زبانی که صحبت نمی‌کنند تماس بگیرند یا تماس بگیرند و سپس ترجمه live تماس را هم به صورت شنیداری و هم روی صفحه دریافت کنند.

این شرکت در رویداد Unpacked ، فناوری هوش مصنوعی را روی صحنه نمایش داد و نشان داد که چگونه افراد می توانند از این ویژگی جدید برای رزرو رستوران استفاده کنند،

حتی اگر اسپانیایی صحبت نمی کنند. در برنامه اصلی Call، مکالمه بلافاصله پس از صحبت تلفنی با شخص دیگر ترجمه می شود. سپس آن شخص می تواند به زبان خود پاسخ دهد – در این مورد اسپانیایی، که سپس دوباره به زبان تماس گیرنده، انگلیسی ترجمه می شود.

درو بلکارد، معاون مدیریت محصول سامسونگ، گفت: «مثل این است که در تماس‌های خود مترجم شخصی خود را داشته باشید.»

سامسونگ گفت که قابلیت ترجمه live / زنده با پشتیبانی از ترجمه صوتی و متنی تا ۱۳ زبان راه اندازی خواهد شد. علاوه بر این، تمام ترجمه ها روی دستگاه انجام می شود، بنابراین تماس های تلفنی صاحبان سامسونگ خصوصی باقی می مانند.

این ویژگی همچنین تنظیمات زبان شما و زبانی که هر یک از مخاطبین شما به آن صحبت می کنند را به خاطر می آورد، بنابراین لازم نیست قبل از مکالمه خود به روز رسانی کنید.

این شرکت پیشنهاد می‌کند که این می‌تواند برای افرادی که تماس‌های بین‌المللی زیادی دارند و همچنین برای مسافران مکرر مفید باشد.

ویژگی‌های ترجمه خارج از تماس‌ها نیز کار می‌کنند و آنچه را که می‌گویید هم به صورت شفاهی و هم از طریق متن برای شخص دیگر ترجمه می‌کنند – و بالعکس.

علاوه بر این، ترجمه به صفحه کلید سامسونگ اضافه می شود، بنابراین می توانید کلمات و عبارات را در حین تایپ مستقیماً ترجمه کنید.

در اینجا، همانطور که شما چت می کنید، صفحه کلید زبان مورد استفاده را تشخیص می دهد و پیام را به زبان گیرنده ترجمه می کند. این ویژگی می‌تواند مفید باشد حتی زمانی که هر دو نفر به یک زبان صحبت می‌کنند اما راحت‌تر با زبان مادری خود ارتباط برقرار می‌کنند.

سامسونگ خاطرنشان می‌کند که کاربران حتی می‌توانند سبک‌های مختلف ارتباطی را انتخاب کنند، مانند «رسمی» هنگام ارسال پیامک با یک دوست نه چندان نزدیک، یا یک زبان رسمی‌تر برای مخاطبین کاری.

همچنین یک لحن هیجان‌انگیز، یک لحن اجتماعی (مثلاً برای پست‌های رسانه‌های اجتماعی) و یک لحن شکسپیر در دسترس است – اگر احساس می‌کنید کمی عجیب و غریب هستید.

مشابه ترجمه زنده هنگام صحبت کردن، این ترجمه ها به لطف کارآمدترین مدل هوش مصنوعی گوگل، Gemini Nano، روی دستگاه نیز انجام می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا