جنرال آتلانتیک به افزایش سهام در شرکت Insurtech Acko تحت حمایت آمازون چشم دوخته است
دو منبع آگاه به TechCrunch گفتند که جنرال آتلانتیک در حال مذاکره برای سرمایهگذاری حدود ۵۰ میلیون دلار در Acko است و در زمانی که بیشتر سرمایهگذاران فرصتهای سرمایهگذاری را با دقت بررسی میکنند، شرط خود را بر روی بیمهگر هندی دو برابر میکند.
این منابع گفتند که این سرمایهگذار سهام رشد مستقر در نیویورک در حال رهبری دور جدید تامین مالی حدود ۱۰۰ میلیون دلاری در استارتآپ هندی است و خواستار ناشناس ماندن شدند زیرا جزئیات خصوصی هستند. یکی از منابع گفت که دور جدید – که تقریباً به طور کامل توسط حامیان فعلی تامین مالی می شود – احتمالاً با ارزش تقریباً ثابتی بین ۱.۲ تا ۱.۲۵ میلیارد دلار پیش خواهد رفت.
منابع هشدار دادند که سرمایه گذاری بسته نشده است، بنابراین شرایط معامله ممکن است همچنان تغییر کند. Acko که سال گذشته پس از تضمین یک دور تامین مالی به رهبری جنرال آتلانتیک به یک تک شاخ تبدیل شد و شرکت سرمایه گذاری روز چهارشنبه از اظهار نظر خودداری کرد.
یکی از منابع گفت، مذاکرات جدید به دنبال تعامل Acko با PayU در اوایل سال جاری برای جمع آوری بیش از ۲۰۰ میلیون دلار به ارزش ۱.۸ میلیارد دلار است. مشخص نیست که چرا این گفتگوها شکست خورده است. روزنامه هندی اکونومیک تایمز ماه گذشته گزارش داد که PayU یک برگه مدت به Acko پیشنهاد داده است.
Acko – که شرکای Lightspeed Venture India، CPPIB، Amazon و Multiples Private Equity را در میان حامیان موجود به حساب میآورد، در میان تعداد انگشت شماری از استارتآپهایی است که تلاش میکنند صنعت بیمه منسوخ کشور را با اولین محصول دیجیتالی مورد حمایت قرار دهند. این شرکت محصولات بیمهای خودرو در اندازهای را توسعه داده و به فروش میرساند (با هدف رانندگان و سایرین در سناریوهای مرتبط با حملونقل)، حفاظت از مراقبتهای بهداشتی به کارفرمایان، و همچنین حفاظت از ابزارها.
این استارتآپ شرکای توزیعی با تعدادی از شرکتها از جمله آمازون، که سرمایهگذار موجود در Acko است، و همچنین پلتفرم رزرو هتل و مسافرت MakeMyTrip، شرکت سواری Ola، غول بیمه Bajaj Finance و Urban Company دارد.
آکو سال گذشته گفت که نزدیک به یک میلیون کارگر در کشور را از طریق مشارکت با شرکتهایی از جمله غولهای تحویل غذا Swiggy و Zomato تحت پوشش قرار میدهد.
ارائه کاتالوگ بزرگی از بیمه نامه های کوچک برای شرکت ها در هند بسیار مهم است. تنها بخشی از جمعیت ۱.۳ میلیاردی کشور در حال حاضر به بیمه دسترسی دارند و اکثر آنها نمی توانند بیمه نامه های قابل توجهی را بپردازند. طبق گزارش آژانس رتبه بندی ICRA، محصولات بیمه تا سال ۲۰۱۷ به کمتر از ۳ درصد از جمعیت رسیده است. طبق گزارش بانک جهانی، یک هندی به طور متوسط سالانه حدود ۲۱۰۰ دلار درآمد دارد. ICRA تخمین زده است که از میان هندیهایی که یک محصول بیمه خریداری کردهاند، در سال ۲۰۱۷ کمتر از ۵۰ دلار برای آن هزینه کردهاند.
مذاکرات تامین مالی جدید آن در زمانی انجام می شود که فعالیت گردش معاملات ضربه شدیدی در بازار آسیای جنوبی وارد کرده است، زیرا سرمایه گذاران در نوشتن چک های جدید محتاط شده اند و مدل های پذیره نویسی خود را پس از سقوط ارزش گذاری شرکت های بورسی ارزیابی می کنند.
بر اساس پلتفرم اطلاعاتی بازار Tracxn، استارت آپ های هندی در سه ماهه منتهی به سپتامبر ۳ میلیارد دلار جذب کردند که ۵۷ درصد نسبت به سه ماهه قبل و ۸۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.