اخبار اینترنت

جک دورسی اینستاگرام را کنار می‌گذارد و نام اصلی را در اختیار می‌گیرد

به گزارش اپ خونه، جک دورسی، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل سابق توییتر، که اکنون مدیرعامل بلاک است، اعلام کرد که اکانت اینستاگرام خود را حذف کرده است.

در پستی در شبکه اجتماعی غیرمتمرکز Nostr ، دورسی به اشتراک گذاشت که پس از سال ها عدم استفاده از حساب کاربری خود آن را حذف کرده است.

او نوشت:

“نمی دانم چرا اینقدر طول کشید. فکر می کنم در ۱۰ حساب اول این پلتفرم بودم و یکی از اولین سرمایه گذاران فرشته بودم. “

دورسی در پست خود خاطرنشان کرد مؤسس اینستاگرام کوین سیستروم کارآموز ما در Odeo بود. (Odeo سازمانی بود که در سال ۲۰۰۵ توسط نوآ گلس و ایوان ویلیامز تأسیس شد، که بعداً به عنوان شرکت آشکار تغییر یافت و در نهایت به زادگاه توییتر تبدیل شد.)

دورسی همچنین به اشتراک گذاشت که وقتی اینستاگرام به فیس بوک (اکنون متا) فروخته شد، او استفاده از این برنامه را متوقف کرد – تاریخچه ای که در کتاب سارا فریر، “بدون فیلتر: داستان درونی اینستاگرام” ثبت شده است.

دورسی و سیستروم از زمانی که با هم در Odeo کار می کردند با هم دوست بودند و در یک مقطع زمانی، توییتر حتی سعی کرد اینستاگرام را بخرد، اما رد شد.

کتاب ادعا می‌کند که وقتی دورسی بعداً متوجه شد که اینستاگرام به فیس‌بوک – بزرگترین رقیب توییتر در آن زمان – به قیمت ۱ میلیارد دلار می‌فروشد، دورسی از ارسال پست در این برنامه خودداری کرد، زیرا سیستروم مستقیماً به او نگفت که آسیب دیده بود.

با توجه به اینکه اینستاگرام اکنون با اپلیکیشن میکروبلاگینگ خود، Threads، در بازاری مشابه توییتر رقابت می کند، البته زمان حذف حساب جالب است.

پس از خرید ایلان ماسک، دورسی سهامی در توییتر، اکنون X، حفظ کرد – واقعیتی که دورسی در اوایل ماه جاری در پاسخ به اسکرین شات خروجی نادرست هوش مصنوعی گوگل بارد که دورسی را برنده فروش توییتر معرفی کرده بود، به یکی دیگر از کاربران Nostr یادآوری کرد.

با این حال، مدیر عامل سابق توییتر از شبکه‌های اجتماعی دیگری که با توییتر رقابت می‌کنند حمایت کرده است، بنابراین حذف اکانت احتمالاً به‌خاطر Threads نیست.

به عنوان مثال، دورسی به رقیب توییتر Bluesky کمک کرد که در ابتدا پروژه را در حالی که به عنوان مدیر عامل توییتر خدمت می کرد، شروع کرد.

سال گذشته، Bluesky گفت ۱۳ میلیون دلار از توییتر برای شروع تحقیق و توسعه دریافت کرده است . (از آن زمان بودجه بذر اضافی را جمع آوری کرده است .)

دورسی همچنین از پروتکل شبکه غیرمتمرکز دیگر Nostr با اهدای حدود ۲۴۵۰۰۰ دلار بیت کوین حمایت کرد.

او اکنون مرتباً به Nostr پست می‌گذارد، که از طریق مشتریانی مانند برنامه تلفن همراه Damus قابل دسترسی است ، که پس از ممنوعیت موقت تابستان امسال به دلیل نقض قوانین، به اپ استور بازگشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا