اخبار اینترنت

جک دورسی می‌گوید هند تهدید کرده است که توییتر را تعطیل می‌کند و به خانه‌های کارکنان یورش می‌برد

به گزارش اپ خونه، جک دورسی، یکی از بنیانگذاران توییتر، می‌گوید که هند – علیرغم موقعیتش به عنوان بزرگترین دموکراسی جهان – مرتباً از غول رسانه‌های اجتماعی درخواست می‌کرد تا پست‌ها و حساب‌های خاصی را حذف کند، که اغلب این درخواست‌ها را با تهدید به عواقب قانونی در موارد عدم انطباق همراه می‌کرد.

دورسی گفت: «هند یکی از کشورهایی است که درخواست‌های زیادی در مورد اعتراضات کشاورزان، در مورد روزنامه‌نگاران خاص که از دولت انتقاد می‌کردند، داشت.»

در اوایل سال ۲۰۲۱، پس از اینکه دولت هند علیه شرکت رسانه های اجتماعی مستقر در ایالات متحده آمریکا تهدید به اقدام قانونی کرد، به توییتر دستور تعلیق صدها حساب کاربری و کاهش دید برخی از هشتگ ها در هند صادر شد.

خاطرنشان شد که سهم عمده حساب‌هایی که برای تعلیق در نظر گرفته شده بود، از اعتراضات کشاورزان علیه قوانین پیشنهادی جدید حمایت کرده است.

دورسی در مصاحبه ای با Breaking Points گفت:

«دستورات دولت هند به شیوه‌هایی مانند توئیتر را در هند تعطیل می‌کنیم آشکار شد… به خانه‌های کارمندان شما حمله می‌کردیم که آنها هم انجام دادند. اگر شما از آن پیروی نکنید، دفاتر شما را تعطیل خواهیم کرد و اینجا هند است، یک کشور دموکراتیک .»

توییتر زمانی به شدت در برابر دستورالعمل‌های دولت برای حذف پست‌ها یا تعلیق حساب‌ها مقاومت کرد.

در واقع، این شرکت به طور مشخص از دولت هند شکایت کرد تا چندین مورد از دستورات مسدودسازی اعمال شده در توییت ها و حساب ها را به چالش بکشد.

توییتر، در مقایسه با همتایان آمریکایی خود ، جدول زمانی طولانی‌تری را در انطباق با مقررات فناوری اطلاعات هند که به تازگی تصویب شده است، نشان می‌دهد.

این قوانین شرکت‌ها را ملزم می‌کند که برای مدیریت نگرانی‌های محلی، اطلاعات تماس را برای نمایندگان مسئول رعایت مقررات، یک نقطه مرجع و رسیدگی به شکایات معرفی و افشا کنند.

در میان عدم رعایت این مقررات جدید در سال ۲۰۲۱، یک واحد ویژه پلیس دهلی از دو دفتر توییتر در این کشور بازدید کرد.

در آن زمان، توییتر ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: «نگران رویدادهای اخیر در مورد کارمندان ما در هند و تهدید بالقوه آزادی بیان برای افرادی است که به آنها خدمت می کنیم.»

راجیو چاندراسخار، معاون وزیر فدرال فناوری اطلاعات در هند، اظهارات دورسی را رد کرد و مدعی شد که یکی از بنیانگذاران توییتر، که قبلاً به عنوان مدیر اجرایی آن خدمت می کرد، تلاش می کند “آن دوره بسیار مشکوک از تاریخ توییتر را از بین ببرد.”

چاندراسخار گفت که توییتر تحت رهبری دورسی و تیمش “در نقض مکرر و مستمر قوانین هند بودند.”

در واقع آنها از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ مکرراً با قانون مطابقت نداشتند و فقط ژوئن ۲۰۲۲ بود که سرانجام آنها را رعایت کردند. نه کسی به زندان رفت و نه توییتر “تعطیل شد”. رژیم توییتری دورسی با پذیرش حاکمیت قوانین هند مشکل داشت.

او به گونه ای رفتار می کرد که گویی قوانین هند در مورد آن اعمال نمی شود. هند به عنوان یک کشور مستقل این حق را دارد که اطمینان حاصل کند که همه شرکت های فعال در هند از قوانین خود پیروی می کنند.

در جریان اعتراضات ژانویه ۲۰۲۱، اطلاعات نادرست و حتی گزارش‌هایی مبنی بر نسل‌کشی که قطعا جعلی بودند، منتشر شد.

دولت هند موظف بود اطلاعات نادرست را از این پلتفرم حذف کند، زیرا این پتانسیل را داشت که بر اساس اخبار جعلی اوضاع را بیشتر شعله ور کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا