اخبار اینترنت

جک سوئینی ElonJet @ را به توییتر بازگرداند

به گزارش اپ خونه، بیش از یک هفته پس از ممنوعیت استفاده از توییتر، جک سوینی، دانش‌آموز دوم دانشگاه فلوریدا مرکزی که حداقل در یک سال گذشته از ایلان ماسک رنج می‌برد، یک حساب کاربری جدید در این پلتفرم دارد.

این حساب کاربری چند ساعته با نام  ElonJetNexDay@, ، جت شخصی ایلان ماسک را با تاخیر ۲۴ ساعته ردیابی می کند.

دو سال پیش، این جوان ۲۰ ساله یک حساب کاربری در توییتر راه‌اندازی کرد که از داده‌های عمومی برای نقشه‌برداری خودکار پروازهای جت شخصی ماسک، ElonJet@ استفاده می‌کرد.

ماسک در ماه ژانویه از سویینی از طریق یک پیام مستقیم در پلتفرم درخواست کرد تا در ازای دریافت ۵۰۰۰ دلار آن را حذف کند.

ماسک در نوشته سوئینی نوشت: «این یک خطر امنیتی است. “من ایده شلیک گلوله به من را دوست ندارم.” وقتی سوئینی به طور نیمه شوخی به جای آن یک مدل ۳ یا ۵۰۰۰۰ دلار درخواست کرد، ماسک ظاهراً سوئینی را دید، اما او به وضوح او را فراموش نکرد.

در عوض، سوئینی یک روز بسیار شلوغ هفته گذشته پس از اینکه ماسک که اکنون مالک توییتر است، حساب کاربری را مسدود کرد و برای سوینی ۵۳۰۰۰۰ فالوور هزینه داشت، تیتر یک خبر را منتشر کرد.

ماسک در توییتر پیشنهاد کرد که انگیزه، خودرویی بود که پسرش X Æ A-12 را حمل می کرد که «یک دنده دیوانه» در لس آنجلس او را دنبال کرده بود.

اگرچه هیچ ارتباط آشکاری بین این حساب و حادثه وجود نداشت، توییتر بلافاصله پس از آن به سوینی هشدار داد که «پس از بررسی دقیق»، «مشخص شد که حساب شما قوانین توییتر را نقض کرده است»، بدون اینکه در آن زمان بگوید کدام قوانین نقض شده است.

سپس توییتر به بستن حساب‌های بیشتر، از جمله حساب شخصی سوینی (به دلیل نقض قوانین توییتر در برابر «دستکاری پلتفرم و هرزنامه») ادامه داد.

حساب‌های دیگری که توسط سوینی اداره می‌شود و سفرهای هوایی سایر افراد برجسته، از جمله دشمن ماسک، مارک زاکربرگ را ردیابی می‌کرد. و یک روز بعد، روزنامه نگاران متعددی از جمله رایان مک از نیویورک تایمز و درو هارول از واشنگتن پست که در مورد داستان سوینی گزارش دادند.

به طور جداگانه، ماسک تمرکز خود را روی سوئینی افزایش داد و در توییتی نوشت: «اقدامات قانونی علیه سوینی و سازمان‌هایی که از آسیب رساندن به خانواده من حمایت کردند، در حال انجام است.»

سوینی در تمام مدت به کارکردن حساب های رسانه های اجتماعی خود در جاهای دیگر ادامه داده است. هفته گذشته، او یک حساب کاربری در پلتفرم رسانه اجتماعی جدیدتر ماستادون باز کرد که جت شخصی ماسک را به صورت لحظه ای ردیابی می کند و تاکنون ۶۷۰۰۰ دنبال کننده جمع کرده است.

سوینی همچنین صفحاتی در فیس بوک و اینستاگرام دارد که رفت و آمد جت های خصوصی از جمله ماسک را دنبال می کند و از فالوورهای قابل توجهی برخوردار است.

و اکنون او در توییتر نیز به آن بازگشته است، حداقل فعلا. طبق قوانین جدید آن، «اشتراک‌گذاری اطلاعات مکان در دسترس عموم پس از سپری شدن زمان معقول، به طوری که فرد دیگر در معرض آسیب فیزیکی نباشد» تخلف نیست.

با تأخیر ۲۴ ساعته در گزارش مربوط به جایی که جت شخصی ماسک سفر کرده است، به نظر می رسد ElonJetNexDay@ در محدوده پارامترهای ایمنی اخیر توییتر قرار می گیرد.

با این حال، به راحتی می توان این حساب را به گونه ای تفسیر کرد که سوئینی به ماسک دست می زند، کسی که قدرت خود را به عنوان مالک تازه یافته توییتر تقریباً از روزی که در اواخر اکتبر یک سینک را به دفتر مرکزی این شرکت در سانفرانسیسکو برد تا در مورد تصاحب خود شوخی کند، به طور نامنظم استفاده کرده است. . (“اجازه دهید آن غرق شود.”)

حتی پیروان فداکار ماسک در پلتفرم از این همه درام خسته به نظر می رسند. هنگامی که ماسک در یک نظرسنجی در روز یکشنبه از آنها پرسید که آیا باید از سمت رهبری سایت رسانه های اجتماعی کناره گیری کند، اکثریت قریب به اتفاق پاسخ دهندگان پاسخ دادند که باید کنار برود.

ماسک از آن زمان گفته است که به محض یافتن “کسی به اندازه کافی احمق که بتواند این شغل را بپذیرد” از سمت مدیرعاملی کناره گیری خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا