استارتاپ

حتی شرکت‌های فین‌تک با بودجه خوبی هم کارگران را اخراج می‌کنند

به گزارش اپ خونه، اخراج ها ادامه دارد و به نظر می رسد پایانی برای اخراج کارکنان در فضای فین تک وجود ندارد.

پی پال آخرین شرکت بزرگی بود که اخراج کارکنان خود را اعلام کرد- با حدود ۲۰۰۰ کارمند تمام وقت، یا ۷ درصد از نیروی کار آن گذاشت که رئیس‌جمهور و مدیرعامل دن شولمن نامه ای برای کارمندان ارسال کرده بود و در آن خاطرنشان کرد که کاهش‌ها در هفته‌های آتی با تأثیرگذاری برخی سازمان‌ها بیشتر تحت تأثیر قرار گرفته است.

شولمن افزود:

“در طول سال گذشته، ما پیشرفت قابل توجهی در تقویت و تغییر شکل شرکت خود برای مقابله با محیط چالش برانگیز اقتصادی کلان داشته ایم …

در حالی که پیشرفت قابل توجهی در اندازه گیری درست ساختار هزینه داشته ایم و منابع خود را بر استراتژی اصلی خود متمرکز کرده ایم. اولویت ها، کارهای بیشتری برای انجام دادن داریم. ما باید با تکامل جهان، مشتریان و چشم‌انداز رقابتی‌مان به تغییر ادامه دهیم.»

او جزئیات بیشتری ارائه نکرد و گفت که فقط این شرکت «بسته‌های سخاوتمندانه» را در اختیار آسیب‌دیدگان قرار می‌دهد، در صورت نیاز به مشاوره می‌پردازد و از آنها در انتقالشان حمایت می‌کند.

سهام این شرکت با انتشار این خبر افزایش یافت. پس از بسته شدن در ۷۹.۶۴ دلار در ۳۰ ژانویه، سهام با ۷.۴ درصد افزایش به ۸۵.۵۲ دلار در ۳ فوریه بسته شد.

این اولین دور اخراج پی پال در چند وقت اخیر نیست. بهار گذشته، TechCrunch گزارش داد که PayPal ده‌ها کارمند خود را از دفتر مرکزی خود در سان خوزه اخراج کرده است.

حدود یک هفته قبل از اینکه فین‌تک تایید کند که دفتر خود در سانفرانسیسکو را تعطیل می‌کند . برای درک بهتر اینکه چرا شرکت‌های سهامی عام مانند PayPal چه می‌کنند برای ما اهمیت زیادی دارد، به اینجا سر بزنید.

اما PayPal تنها فین‌تک مورد معامله عمومی نبود که هفته گذشته کارمندان خود را اخراج کرد. وال استریت ژورنال گزارش داد که SoFi Technologies حدود ۶۵ شغل یا حدود ۵ درصد از ۱۳۰۰ نفر نیروی کار خود را کاهش می دهد.

بنا بر گزارش ها، مراکز عملیات وام مسکن این شرکت در کالیفرنیا و یوتا تحت تأثیر این حرکت قرار گرفته اند.

در همین حال، Silicon Hills News (که توسط لورا لورک بسیار با استعداد اداره می شود) گزارش داد که Decent مستقر در آستین در حال “تعطیل تمام فعالیت های خود فقط برای یک تیم اصلی” است، که در یک پست وبلاگ منتشر شده توسط نیک سامان، مدیر شرکت تایید شد.

موسس و مدیر عامل. به گفته سیلیکون هیلز، این شرکت ۴۳ میلیون دلار سرمایه از سرمایه گذارانی مانند Foundation Capital، QED Investors و Maverick Ventures جذب کرده است.

سومان در پست وبلاگ خود گفت که شرکت محصول بیمه سلامت خود را در انتظار امضای قرارداد با شریکی که اخیراً در آنچه بنیانگذار آن را “یک شکست عظیم و غیرمنتظره” می‌خواند عقب نشینی کرد.

و در آخر (که ما می دانیم)، DriveWealth تأیید کرد که تعداد کارمندان خود را ۲۰٪ کاهش داده است، این شرکت به ناتاشا ماسکرنهاس از TC گفت.

در بیانیه ای، DriveWealth به او گفت که این کاهش بخشی از «تعدادی از تصمیمات استراتژیک برای تکامل به عنوان یک شرکت زیرساخت کارگزاری جهانی، با سازمانی متمرکز بر فناوری و محصول و شریک محور، و افزایش چابکی سازمانی است».

به گزارش InvestmentNews ، در ژانویه، تری آنجلوس، مدیر عامل DriveWealth در توییتر اعلام کرد که «تنها هشت ماه پس از ورود به این سمت، شرکت نگهبانی دیجیتال و تسویه حساب را ترک می‌کند» .

بر اساس گزارش Crunchbase ، این شرکت از زمان تاسیس خود در سال ۲۰۱۲ بیش از ۵۵۰ میلیون دلار جمع آوری کرده است.. آخرین بار در آگوست ۲۰۲۱ جمع آوری شد – یک دور سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیون دلاری سری D با ارزش ۲.۸۵ میلیارد دلار بود.

Insight Partners و Accel آن دور را رهبری کردند. سایر حامیان عبارتند از Greyhound Capital، SoftBank Vision Fund و Point72 Ventures. طبق گفته PitchBook، DriveWealth 300 کارمند دارد، اگرچه مشخص نیست که آیا قبل از اخراج اخیر بوده است یا بعد از آن بود.

واضح است که حتی شرکت‌هایی که بودجه خوبی نیز دارند از محیط چالش برانگیز کلان مصون نیستند.

در واقع، آیا به نظر می‌رسد که این شرکت‌هایی هستند که دارای بیشترین بودجه مالی هستند که اخراج‌ها را انجام می‌دهند؟ شاید از آنجایی که آنها منابع و توانایی بیشتری برای استخدام داشتند؟ یا شاید به دلیل اینکه آنها سطح بالایی دارند، اخبار اخراج آنها سروصدای بیشتری ایجاد می کند؟ مطمئن نیستیم، اما متأسفانه فکر نمی‌کنیم به این زودی‌ها کاهش مشاغل فین‌تک کند شود.

منتظر بخش جدیدی در خبرنامه‌های آینده باشید که به جای اخراج، بر شرکت‌هایی متمرکز است که استخدام می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا