» اخبار اینترنت » حمل و نقل کوچک در برزخ: غذاهای آماده از پاریس و لس آنجلس
حمل و نقل در پاریس و لس انجلس
اخبار اینترنت

حمل و نقل کوچک در برزخ: غذاهای آماده از پاریس و لس آنجلس

دی 12, 1401 1۰14

به گزارش اپ خونه، اسکوترهای برقی مشترک پنج سال پیش با یک چشم انداز امیدوارکننده برای پیاده کردن مردم از ماشین ها و استفاده از روش های حمل و نقل سبزتر وارد صحنه شدند.

با این حال، علیرغم میلیاردها پول VC و تبلیغات فراوان، آینده ای که شرکت های میکروموبیل قول داده بودند هنوز کاملا فرا نرسیده است.

در شهرهایی مانند پاریس، بیشتر مردم سفرهای ماشینی را با اسکوترهای الکترونیکی مشترک به روشی معنی‌دار جایگزین نمی‌کنند.

هزینه اسکوتر سواری آنها را به گزینه ای گران قیمت برای اتصالات حمل و نقل آخرین مایل و دسترسی عادلانه تبدیل می کند. و افشای عمومی Bird و Helbiz به ما نشان داده است که دستیابی به سودآوری فوق العاده دشوار است.

به‌علاوه، شهرهایی که به شرکت‌های اسکوتر الکترونیکی مشترک اجازه حضور در میان خود را می‌دادند، به طور فزاینده‌ای کار شرکت‌های اسکوتر را با مشکل مواجه می‌کنند.

به خاطر جریان ترافیک و انتشار کربن، باید جایگزین هایی برای خودروها وجود داشته باشد. آیا اسکوترهای الکترونیکی مشترک پاسخی برای آن هستند یا آنها فقط یک گزینه مزخرف دیگر هستند؟ با معرفی میکروموبیلت مشترک به شهرها چه چیزی به دست آوردیم؟

تصمیم گرفتیم نگاهی به دو شهر بیاندازیم که در خط مقدم انقلاب اسکوترهای الکترونیکی بودند – لس آنجلس و پاریس.

اولی با رویکرد نظارتی سرمایه‌داری آزاد که به اپراتورهای متعدد اجازه می‌دهد برای سواری و فضا با هم رقابت کنند، شهرت زیادی به دست آورده است که برای همه آزاد است. این دومی دارای برخی از سخت‌گیرانه‌ترین مقررات در بازی است، از جمله مجوزهای محدود اپراتور، و در واقع هنوز در حال بررسی ممنوعیت کامل اسکوترهای الکترونیکی مشترک است.

دیوید زیپر، یکی از اعضای مدعو در مرکز دولتی و ایالتی و محلی مدرسه هاروارد، به TechCrunch گفت:

«از دیدگاه اجتماعی، من بیشتر نگران خروج اسکوترهای الکترونیکی از لس آنجلس هستم تا پاریس. پاریس بسیار متراکم است و متروی عالی دارد. این امکان وجود دارد که اسکوترها جایگزین اشکال حمل و نقلی شوند که حتی سبزتر هستند. LA متفاوت است. این خودرو بسیار تحت سلطه است و تشنه جایگزینی برای خودرو است.»

با وجود آن گرسنگی ظاهری، دو اپراتور اسکوتر – Lyft و Spin – اخیراً منطقه لس آنجلس را ترک کردند و دلیل آن را فقدان مقررات مطلوب و رقابت بیش از حد دانستند که ظاهراً کسب سود را دشوار می کرد.

در مجموع، هنوز شش اپراتور در لس آنجلس وجود دارد – Bird، Lime، Veo، Superpedestrian، Wheels (که اکنون متعلق به Helbiz است)، و Tuk Tuk، یک شرکت جدید.

این واقعیت که هر دو شهر – یکی پراکنده و دیگری متراکم است. یکی تحت نظارت (اینطور که می گویند شرکت های اسکوتر مشترک) با چندین اپراتور، دیگری بسیار تحت نظارت با اپراتورهای کمتر – هنوز هم با اسکوترهای الکترونیکی کاملاً درست عمل نکرده اند، یک سوال کلیدی ایجاد می کند. چه نوع بازاری، در صورت وجود، مناسب است؟

پاریس: ممنوعیت یا عدم ممنوعیت؟

People wearing a protective facemasks, walk or ride their electric scooter past the statue of the Marechal Joffre with the Eiffel Tower on the background, in Paris, on May 19, 2020 as France eases lockdown measures taken to curb the spread of the COVID-19 (the novel coronavirus).

مردم در ۱۹ مه ۲۰۲۰ از کنار مجسمه Marechal Joffre، در پاریس، با اسکوتر برقی خود عبور می‌کنند یا سوار می‌شوند

اگر تا به حال شهری وجود داشته باشد که فکر می کنید اسکوترهای الکترونیکی مشترک در آن رونق می گیرند، آن پاریس است. این شهر یکی از پرجمعیت ترین شهرها در اروپا است. اکثر خانواده ها ماشین ندارند و اگر هم داشته باشند به ندرت از آن استفاده می کنند.

و پاریس توسط شهردار آن هیدالگو رهبری می‌شود، که از طرفداران احیای فضای عمومی از جاده‌ها و وسایل نقلیه برای یک شهر ۱۵ دقیقه‌ای قابل زندگی‌تر است. هیدالگو در دوران ریاست‌جمهوری خود، مکان‌های پارک را حذف کرده، خیابان‌ها را به مناطق قابل پیاده‌روی تبدیل کرده و مسیرهای دوچرخه‌سواری جدیدی را باز کرده است.

با این حال، پاریس در بحبوحه ممنوعیت بالقوه ۱۵۰۰۰ اسکوتر الکترونیکی مشترک خود است زیرا سیاستمداران چندین حزب از هیدالگو می‌خواهند قراردادهای لایم، دات و تیر را در فوریه ۲۰۲۳ تمدید نکند.

انتظار می‌رود که او تصمیم خود را بگیرد. هر روز در حال حاضر، و در واقع برخی از شایعات در اطراف شناور است که او در حال حاضر وجود دارد.

پاریس به طور کلی بازار مهمی برای صنعت اسکوترهای الکترونیکی بوده است، اما این شهر با خودروها مخالفت کرده و به حوادث ایمنی اشاره می کند که برخی از آنها کشنده بوده است.

در طول سال ها، پاریس به مسائل ایمنی با مقررات سختگیرانه فزاینده پاسخ داده است. تابستان گذشته، پس از مرگ فردی که توسط دو زن سوار بر اسکوتر در نزدیکی رود سن مورد اصابت قرار گرفت، پاریس “مناطق آهسته” را برای اسکوترها ایجاد کرد.

یک سال بعد، کل شهر به یک منطقه کند تبدیل شد و سرعت اسکوترهای الکترونیکی مشترک تنها بیش از ۶ مایل در ساعت محدود شد.

با وجود این قوانین سخت، شهر همچنان در آستانه خداحافظی برای همیشه با اسکوترهای مشترک است.

اما با نگاهی به آمار پراکنده نحوه استفاده از اسکوترها در پاریس، این امکان وجود دارد که اسکوترها ارزش مورد نیاز شهرها را – یعنی محدود کردن استفاده از ماشین – ارائه نکنند.

Lime به TechCrunch گفت که ۹۰٪ از ناوگان خود در پاریس روزانه استفاده می شود و هر چهار ثانیه یک سفر با اسکوتر در شهر شروع می شود.

در سال ۲۰۲۱، بیش از ۱.۲ میلیون اسکوتر سوار که ۸۵ درصد آنها ساکن پاریس بودند، در مجموع ۱۰ میلیون سواری در هر سه اپراتور انجام دادند. Lime تخمین زده است که می تواند جایگزین ۱.۶ میلیون سفر با ماشین شود.

یک مطالعه در سال ۲۰۲۱ نشان داد که کاربران اسکوتر الکترونیکی در پاریس عمدتاً مردان ۱۸ تا ۲۹ ساله هستند، سطح تحصیلات بالایی دارند و معمولاً برای صرفه جویی در زمان سفر روی اسکوتر می پرند.

اکثر سوارکاران (۷۲٪) در این مطالعه گفتند که از پیاده روی و حمل و نقل عمومی تغییر مکان داده اند، نه ماشین. نظرسنجی دیگری از اسکوتر سواران فرانسوی نشان داد که اسکوترهای مشترک «احتمالاً جایگزین سفرهای پیاده روی نسبت به سایر روش های حمل و نقل می شوند».

این نتایج به پاریس محدود نمی شود. یک نظرسنجی در بین مشتریانی که با پنج برنامه مختلف اسکوتر الکترونیکی مشترک در نروژ در پاییز ۲۰۲۱ ثبت نام کرده بودند، نشان داد که در همه شرایط به جز سواری های شبانه، اسکوترهای الکترونیکی اغلب جایگزین پیاده روی می شوند.

این مطالعه نشان داد که اسکوترهای الکترونیکی در صورتی که کاربر مرد باشد، اگر اسکوتر الکترونیکی مالکیت شخصی داشته باشد و به مقاصدی که حمل‌ونقل عمومی به آنها خدمات ضعیفی داده می‌شود، جایگزین خودروها با سفرهای طولانی‌تر اسکوتر الکترونیکی می‌شوند.

چه چیزی مانع از رسیدن به هدف نهایی – دور کردن مسافران از ماشین‌ها – می‌شود؟ شاید اکثر مردم، حداقل در پاریس، به هر حال از ماشین استفاده نکنند، زیرا شهر قابل پیاده‌روی است و حمل‌ونقل عمومی کافی است.

یا شاید رانندگان اتومبیل و تاکسی سواران بالقوه فقط به زمان بیشتری نیاز دارند تا به مفهوم اسکوتر سواری به عنوان یک روش زندگی عادت کنند. یا شاید اسکوترها به عنوان اشکال حمل و نقل برای سفرهای طولانی تر قابل اعتماد نباشند.

Fluctuo، جمع‌آوری داده‌های تحرک مشترک، دریافت که میانگین طول سفر با اسکوتر در پاریس در جولای ۲۰۲۲ ۲.۶۷ کیلومتر و در نوامبر ۲.۵۳ کیلومتر بوده است.

سفری به اندازه کافی طولانی که ممکن است ترجیح دهید آن را پیاده نروید، اما خیلی کوتاه تر از آن برای رانندگی در مکانی مانند پاریس.

چه اسکوترها مردم را از ماشین پیاده کنند یا نه، مطمئناً در پاریس محبوب هستند. یک نظرسنجی در سپتامبر Ipsos که توسط Lime، Dott و Tier انجام شد (و بنابراین با کمی نمک انجام شد) نشان داد که اکثر پاریسی‌ها موافق هستند که اسکوترهای الکترونیکی بخشی از تحرک روزانه شهر هستند و با سیاست حمل و نقل عمومی شهرداری هماهنگ هستند.

اکثر پاسخ دهندگان (۶۸٪) گفتند که از تعداد اسکوترهای سلف سرویس در خیابان های پاریس راضی هستند، در حالی که یک چهارم نشان دادند که واقعاً دوست دارند بیشتر ببینند.

و در پاسخ به ممنوعیت احتمالی، طوماری که اخیرا توسط یکی از ساکنان پاریس راه اندازی شده است، بیش از ۱۹۰۰۰ امضا در مخالفت جمع آوری کرده است.

هانا لاندو، مدیر ارتباطات لایم برای فرانسه و جنوب اروپا، به TechCrunch گفت که این ممنوعیت پاریس را به یک نقطه پرت جهانی تبدیل می کند.

او گفت: “هیچ شهر بزرگی در جهان که خدمات اسکوتر الکترونیکی مشترک را معرفی کرده باشد، آنها را برای همیشه ممنوع نکرده است.”

در واقع، روند عمده جهانی امروز این است که شهرها برنامه های خود را تجدید می کنند – مانند لندن – یا حتی آنها را با وسایل نقلیه بیشتر یا مناطق خدماتی بزرگتر (نیویورک، شیکاگو، واشنگتن دی سی، رم، مادرید، لیون) گسترش می دهند.

Lime، Dott و Tier اقدامات مختلفی را برای شهرداری پاریس ارائه کرده اند که به گفته آنها نگرانی های ایمنی را برطرف می کند و از تمدید مجوزهای اسکوتر در سال آینده اطمینان حاصل می کند.

از جمله پیشنهادات، یک کمپین مشترک برای افزایش آگاهی در مورد قوانین راهنمایی و رانندگی است. یک سیستم خوب که از دوربین در جاده های عمومی استفاده می کند. گسترش استفاده از اسکوتر ADAS برای جلوگیری از سواری در پیاده رو؛ و تجهیز اسکوترها به پلاک.

در میان شهرهای بزرگ، پاریس ممکن است از نظر ممنوعیت عمومی منحصر به فرد باشد، اما سایر مناطق اخیراً تمایل به محدود کردن اسکوترها از جمله استکهلم، تنریف، اسپانیا، کالج بوستون و دانشگاه فوردهام را نشان داده‌اند.

لس آنجلس: شهر خودروها

A shared scooter parked on a sidewalk in Koreatown, Los Angeles.

یک اسکوتر مشترک پارک شده در یک پیاده رو در کره تاون، محله ای در مرکز لس آنجلس، در ۲۹ دسامبر ۲۰۲۲

خودروسازان طی قرن گذشته شهرهای آمریکا را دوباره سیم کشی کردند به خصوص آنجلنوس. اتومبیل‌های گازسوز، شاسی‌بلندها و کامیون‌ها شریان‌های LA را مسدود می‌کنند. آنها هوا را مختل می کنند و تغییرات آب و هوایی و مسائل بهداشتی را به طور یکسان پیش می برند.

به علاوه، یک راننده در یک SUV زمانی که من در پیاده رو ایستاده بودم و بی گناه به دنبال یک مفصل رامن در آن نزدیکی بودم، به من برخورد کرد. ببین من بهت گفتم شخصی بود!

این بستگی به این دارد که از چه کسی بپرسید. حداقل یک اپراتور – Lime – می گوید که اوضاع هرگز در تینسلتاون بهتر نبوده است. یک سخنگوی اخیراً به ما گفت که لس آنجلس بزرگترین بازار لیم در آمریکا امروز است.

سخنگوی لس آنجلس با اذعان به کاستی‌های لس آنجلس برای اسکوترها، از جمله جغرافیای وسیع آن، سال ۲۰۲۲ را به «لحظه‌ای شگفت‌انگیز» تشبیه کرد که نشان داد چگونه «میکروموبیلت اینجاست.»

Lime به کارکنان محلی خود، همکاری با مقامات شهری و سرمایه‌گذاری در سخت‌افزار برای سال ظاهراً قوی اعتبار داد، اما وقتی TechCrunch پرسید که آیا عملیات LA آن در حال حاضر سودآور است، شرکت پاسخی نداد. Lime به صورت خصوصی نگهداری می شود، بنابراین ما به اندازه Lyft و Bird در مورد آن بینش نداریم.

تجربه Lime در LA ممکن است دور از ذهن باشد. هم Spin و هم Lyft به TechCrunch گفتند که برای بازگشت نیاز به قراردادهای جدید و بلندمدت با شهرداری‌ها دارند.

فیلیپ راینکنز، مدیر اجرایی Spin در ایمیلی به TechCrunch گفت:

«به طور خلاصه: چالش لس آنجلس این است که بازار فروش باز و بدون سقف خودرو است. “این منجر به عدم تعادل عرضه خودرو برای تقاضای سوارکاران شده بود زیرا اپراتورها بازار را بیش از حد اشباع می کنند.»

Reinckens افزود: “یک ترتیب طولانی مدت برای اپراتورهای محدود شرط لازم برای بررسی ورود مجدد خواهد بود.”

به نظر می رسد که سانتا مونیکا، یک شهر ساحلی در شهرستان لس آنجلس، در حال حاضر با این رویکرد موافق است. سال آینده، سانتا مونیکا می گوید که قصد دارد تعداد اپراتورهای اسکوتر مجاز را از چهار به یک تا دو محدود کند.

کوچک‌نمایی: منطقه لس‌آنجلس بزرگ در میان دوچرخه‌سواران شهرت متفاوتی دارد، اما مقامات اخیراً تمایلی برای جا دادن چیزهایی غیر از اتومبیل نشان داده‌اند.

چند طرح عمومی جالب در حال انجام است، از جمله تلاش‌هایی که اخیراً برای ترویج دوچرخه‌سواری در جنوب لس‌آنجلس، هالیوود شمالی و سن پدرو اعلام شده است.

این انقلابی نیست، اما می تواند شهر را برای همه شیوه های حمل و نقل سبک، از جمله اسکوترهای الکترونیکی، کمی ایمن تر کند.

روی هم رفته، به نظر می‌رسد اسکوتر لس‌آنجلس که برای همه رایگان است، برای یکپارچه‌سازی قرار دارد، و اپراتورهای کمتری را با فضای زیادی برای پوشش دادن باقی می‌گذارد. اما به نظر نمی رسد که اسکوترهای الکترونیکی مشترک بر خلاف پاریس، در معرض خطر گرفتن چکمه قرار نگیرند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×