تکنولوژی

خودروساز اروپایی ربات انسان نمای Sanctuary AI را آزمایش خواهد کرد

به گزارش اپ خونه، Sanctuary AI اعلام کرد که ربات انسان نما خود را به یک مرکز تولید Magna تحویل خواهد داد.

Magna مستقر در کانادا، با تاسیسات تولید خودرو در اتریش، خودروهایی را برای تعدادی از خودروسازان برتر اروپا، از جمله مرسدس، جگوار و BMW تولید و مونتاژ می کند.

طرفین اعلام نکرده اند که چه تعداد از ربات های Sanctuary AI مستقر خواهند شد.

این خبر به دنبال معاملات مشابه اعلام شده توسط Figure و Apptronik است که سیستم های انسان نما خود را به ترتیب با BMW و مرسدس بنز آزمایش می کنند.

Agility همچنین قراردادی را با فورد در CES در ژانویه ۲۰۲۰ اعلام کرد، اگرچه این توافق نشان داد که خودروساز آمریکایی در حال بررسی استفاده از واحدهای Digit برای تحویل آخرین مایل است.

به نوبه خود، Magna در سال ۲۰۲۱ در Sanctuary AI سرمایه گذاری کرد – درست در زمانی که ایلان ماسک برنامه های خود را برای ساخت یک ربات انسان نما برای کار در کارخانه های تسلا اعلام کرد.

این شرکت بعداً سیستم را “Optimus” نامید. Sanctuary مستقر در ونکوور از سیستم خود به نام Phoenix در ماه می سال گذشته رونمایی کرد. این سیستم ۵’۷ اینچ است (قد بسیار استاندارد برای این ماشین‌ها) و ۱۵۵ پوند وزن دارد.

فینیکس اولین انسان‌نمای Sanctuary نیست (مدل اولیه آن در یک خرده‌فروش کانادایی به کار گرفته شده بود)، اما اولین کسی است که روی پا راه می‌رود – علی‌رغم این واقعیت که اکثر ویدیوهای موجود فقط نیم تنه سیستم را برجسته می‌کنند.

این شرکت همچنین برخی از تلاش‌های خود را بر روی ایجاد دست‌های ماهر متمرکز کرده است – اگر انتظار می‌رود سیستم عملکردی فراتر از جابجایی ابزارها را گسترش دهد، یک افزوده مهم است.

Sanctuary این پایلوت را «ارزیابی چند رشته‌ای بهبود هزینه و مقیاس‌پذیری ربات‌ها با استفاده از مجموعه محصولات خودرو، قابلیت‌های مهندسی و ساخت Magna» و یک سرمایه گذاری استراتژیک سهام توسط Magna می‌نامد.

مثل همیشه، این توافقنامه ها باید به عنوان آنچه هستند در نظر گرفته شوند. آنها دقیقاً اعتبار فاکتور فرم و سیستم‌ها را تأیید نمی‌کنند – اگر Magna با معامله به آنچه می‌خواهد برسد، بعداً می‌آید.

این شرکت در مورد تعداد ربات ها یا حتی کارخانه خاصی که قرار است در آن مستقر شوند، جزئیاتی را فاش نمی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا