اخبار اینترنت

داده‌های جدید نشان می‌دهد که راه‌اندازی وب Threads برای جذب کاربران بیشتر کمک چندانی نکرده است

به گزارش اپ خونه، کاربران Instagram Threads از زمان شروع به کار این اپلیکیشن در ماه ژوئیه، برای نسخه وب کاملاً کاربردی جایگزین توییتر متعلق به متا درخواست می دادند .

اما داده‌های جدید نشان می‌دهد که انتشار برنامه وب پیش‌بینی‌شده در ۲۲ آگوست تأثیر چندانی بر استفاده Threads ندارد.

در ایالات متحده، ترافیک وب‌سایت Threads در هفته گذشته (تا دوشنبه) نسبت به هفته قبل ۲۰ درصد افزایش یافت، اما مشخص نیست که این امر می‌تواند به هجوم کاربران نسبت داده شود یا خیر.

در سراسر جهان، افزایش ترافیک ناشی از راه‌اندازی اپلیکیشن وب تنها ۳ درصد بود.

این داده ها از سوی شرکت اطلاعات دیجیتال Similarweb به دست آمده است، که پذیرش Threads و کاهش مصرف متعاقب آن پس از راه اندازی این برنامه را دنبال می کند، که باعث شد سریع ترین اپلیکیشنی باشد که تا به حال به ۱۰۰ میلیون کاربر رسیده است.

اما از آن زمان، Threads شاهد کاهش ترافیک بوده است. شرکت اطلاعاتی موبایل Sensor Tower در اوایل این ماه گزارش داد که کاربران فعال روزانه Threads از زمان راه اندازی ۸۲ درصد کاهش یافته اند و اکنون فقط ۸ میلیون کاربر روزانه به این برنامه دسترسی دارند.

راه‌اندازی اپلیکیشن وب فرصتی برای Threads بود تا این روند را معکوس کند، زیرا کاربران گفته بودند که می‌خواهند راهی برای استفاده آسان‌تر از این سرویس از روی دسکتاپ خود داشته باشند.

اما به نظر می رسد راه اندازی وب تا حد زیادی به مخاطبان موجود Threads پاسخ می دهد.

Similarweb می گوید که افزایش هفته به هفته بازدیدکنندگان وب سایت Threads در ایالات متحده (+۱۳۳,۴۰۰) بیشتر از کاهش کاربران فعال برنامه (-۸۲,۴۰۰) بوده است، اما راهی برای تعیین همپوشانی بین این دو رقم ندارد.

با این حال، حدس می‌زند که این می‌تواند نشان دهد که برخی از کاربران فعلی Threads احتمالاً از برنامه به وب منتقل می‌شوند.

علاوه بر این، در همان مقایسه هفته به هفته داده‌های اندروید آن نشان می‌دهد که کاربران فعال روزانه Threads در سراسر جهان ۱۵ درصد و در ایالات متحده ۲.۴ درصد کاهش یافته‌اند.

این همچنین نشان می‌دهد که راه‌اندازی وب Threads به سادگی باعث شد که کاربران از برنامه به وب دیگر جابجا شوند، اما لزوماً کاربران جدیدی وارد یا بازگشت کاربران از کار افتاده را مشاهده نکردند.

امروز، Threads در حال آزمایش جستجو در استرالیا و نیوزیلند است – یکی دیگر از ویژگی های مورد تقاضا که در مقایسه با X (توئیتر سابق) برنامه را مفیدتر می کند.

اما حتی ممکن است جستجو برای فریب دادن کاربران به Threads و یا مشاهده موارد جدید کافی نباشد.

مسائل مربوط به پذیرش Threads نشان می دهد که X هنوز در اکوسیستم شبکه اجتماعی متن اول است.

با تلاش‌های بسیار X تحت مالکیت ایلان ماسک، این برنامه همچنان مکانی را ارائه می‌کند که اخبار و روندها به راحتی قابل مشاهده هستند – چیزی که یافتن آن در رقیبی مانند Threads بدون ویژگی‌های کلیدی مانند جستجو، هشتگ‌ها و روندها دشوارتر است.

اینها چیزی هستند که به X احساس یک مرکز گفتگوی جهانی و یک شبکه خبری بی‌درنگ را می‌دهند و به سادگی ساختن ابزارهای مشابه در جای دیگر، تکرار آن آسان نیست.

برای اینکه Threads کار کند، باید اخبار سازان و خبرسازان را به پلتفرم خود جلب کند، نه فقط افراد مشهوری را که می‌توانید از قبل در اینستاگرام دنبال کنید.

و تاکنون، بسیاری از کاربران فعال X یا در برنامه باقی مانده اند یا در جای دیگری به شبکه هایی مانند Bluesky و Mastodon، یا شاید رقبای کوچکتر مانند T2، Spill، Post و دیگران پراکنده شده اند.

ترک کامل X برای کاربران قدیمی که ارتباطات اجتماعی آنها هنوز روی پلتفرم باقی مانده اند، ظاهراً دشوار است.

این بدان معناست که Threads باید بیشتر از ایجاد ویژگی‌هایی که کاربران در یک رقیب X می‌خواهند انجام دهد، باید راهی پیدا کند تا مردم را متقاعد کند که واقعاً تغییر را انجام دهند و سپس به آن پایبند باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا