نرم افزار موبایل

داده های جدید نشان می دهد که برنامه triller s-1 به اندازه ۵۵۰ میلیون کاربر دارد و نصب برنامه آن بسیار کوتاه است

به گزارش اپ خونه،  Triller که رقیب TikTok است در حال آماده شدن برای عرضه عمومی است، اما برآوردهای Apptopia، شماره های کاربر خود گزارش شده آن را زیر سوال می برد.

بر اساس پرونده triller s-1 ، این برنامه ویدئویی فرم کوتاه ۵۵۰ میلیون ثبت نام مادام العمر داشته است.

اما شرکت اطلاعاتی بازار Apptopia تخمین می‌زند که Triller از زمان عرضه در سال ۲۰۱۵ تنها ۷۳.۲ میلیون بار دانلود شده است که ۸۷ درصد کمتر از گزارش‌های خود Triller است.

داده های Apptopia فقط شامل نصب برنامه های تلفن همراه است، به این معنی که اگر اعداد Triller درست باشد، کسری باقی مانده باید از طریق ثبت نام در وب باشد.

Apptopia، یک منبع محبوب برای تجزیه و تحلیل برنامه، می گوید که تخمین های آن به طور متوسط ​​۷۰٪ تا ۹۰٪ دقیق است. این شرکت صدها مشتری از جمله Visa، Andreessen Horowitz، Coca-Cola، Target، Zoom و دیگران دارد.

Triller معتقد است که اعداد آن دقیق است. اما این اولین بار نیست که اعداد خود را زیر سوال می برند.

هنگامی که Triller در سال ۲۰۲۱ تلاش کرد از طریق SPAC به صورت عمومی درآید، بیلبورد گزارش داد که این شرکت تعداد کاربران بیشتری را نسبت به دارندگان حقوق موسیقی برای عموم ادعا کرده است.

در یک بیانیه مطبوعاتی در دسامبر ۲۰۱۹، Triller اعلام کرد که ۲۶.۵ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد، اگرچه منابع به بیلبورد گفتند که تعداد کاربران آن در واقع نصف اندازه است.

پس از آن، زمانی که Triller اعلام کرد ۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد، منابع بیلبورد گفتند که این تعداد در واقع نزدیک به ۲۵ میلیون کاربر است.

مدیر عامل Triller مایک لو در آن زمان گفت که “هیچ تعریف قانونی از MAU/DAU وجود ندارد.” (MAU و DAU معیارهای استاندارد صنعتی هستند که برای اندازه گیری کاربران فعال ماهانه یا روزانه یک برنامه استفاده می شوند.)

ارزش Triller در کسب درآمد از کاربران است، نه MAU یا DAU. او به بیلبورد گفت: در گذشته، مطبوعات برای درک این موضوع مشکل داشتند.

در فروشگاه Google Play ، تعداد دانلود Triller نیز نسبتاً پایین به نظر می رسد. گوگل پلی نشان می دهد که Triller بیش از ۱۰ میلیون دانلود دارد.

این می تواند به این معنی باشد که برنامه بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون بار دانلود شده است (Google Play دارای نشان هایی برای بیش از ۱۰ میلیون بارگیری و بیش از ۵۰ میلیون بار است، اما هیچ نام گذاری در این بین وجود ندارد).

Triller در طول عمر خود، فراتر از بحث‌های صرفاً بر سر شماره‌های کاربران، چندین بحث قانونی عجیب‌تر نیز داشته است.

در چند سال گذشته، Triller با اقدامات قانونی فردی سونی موزیک ، گروه موسیقی یونیورسال و تیمبالند و سوئیز بیتز مواجه شد که همگی Triller را متهم کردند که میلیون‌ها دلار به آنها بدهکار بوده است.

در مورد اختلاف UMG، لو آن را به عنوان “اپیزود بد پانک” توصیف کرد. این شرکت همچنین در گزارش واشنگتن پست مشخص شد که بسیاری از پرداخت‌های خود را به سازندگان در برنامه انکوباتور Triller از دست داده است.

تخمین های Apptopia همچنین نشان داد که کاربران به طور متوسط ​​حدود ۱۱ دقیقه در ماه برای هر دستگاه در Triller صرف می کنند.

Triller  این رقم را تایید نکرد، اما یک سخنگو گفت که “این چیزی نیست که هیچ ارتباطی با مدل کسب و کار ما داشته باشد.”

Triller با توجه به S-1 خود در سال ۲۰۲۲ ۴۷.۷ میلیون دلار درآمد کسب کرد، اما هر سال که کار می کند، ضرر کرده است. این شرکت سال گذشته ۱۹۵.۶ میلیون دلار ضرر کرد و در سال ۲۰۲۱، ۷۷۳.۶ میلیون دلار ضرر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا