اخبار اینترنت

دادگاه عالی حکم ممنوعیت ایکس ایلان ماسک در برزیل را صادر کرد

به گزارش اپ خونه، به گزارش بلومبرگ، دادگاه عالی برزیل پس از یک ماه مبارزه حقوقی با شرکت رسانه اجتماعی ایلان ماسک بر سر تعدیل محتوا، دستور تعلیق فوری پلتفرم X را در سراسر کشور صادر کرد .

دادگاه اضافه کرد که هرکسی که از VPN برای دسترسی به پلتفرم X استفاده می کند مشمول جریمه روزانه ۵۰۰۰۰ ریال – ۸۹۰۰ دلار خواهد شد، اگرچه مشخص نیست که چگونه این حکم را اجرا می کند.

اوایل این ماه، X عملیات خود را در برزیل در اعتراض به دستورات دادگاه که از او خواسته بود حساب‌هایی را که ادعا می‌شد اطلاعات نادرست منتشر می‌کردند حذف کند، تعطیل کرد.

در آن زمان، این شرکت گفت، قاضی دادگاه عالی برزیل، الکساندر د مورائس، “نماینده قانونی ما در برزیل را تهدید کرد که اگر از دستورات سانسور او پیروی نکنیم، دستگیر خواهد شد.”

مورائس در اوایل این هفته به X هشدار داد که اگر شرکت نماینده قانونی در این کشور نام نبرد، برزیل این سرویس را ممنوع خواهد کرد.

تیم امور جهانی X در توییتی گفت: “به زودی، ما انتظار داریم که قاضی الکساندر مورائس دستور تعطیلی X را در برزیل صادر کند، فقط به این دلیل که ما از دستورات غیرقانونی او برای سانسور مخالفان سیاسی خود پیروی نمی کنیم.”

این پلتفرم می گوید در روزهای آینده مطالبات دادگاه عالی برزیل را منتشر خواهد کرد و از دستورات آن تبعیت نخواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا