خودرو

داستان های حمل و نقلی که سال ۲۰۲۲ را هدایت کردند

به گزارش اپ خونه، سال ۲۰۲۲ سالی بود که ما را به این فکر انداخت که “چه زمانی برای زنده بودن و گزارش دادن در مورد حمل و نقل مناسب است.”

امسال کاملاً تحت سلطه مکالمات پیرامون واقعیت های عرضه خودروهای خودران به بازار، تحولات بالقوه اقتصاد کارگران گیگ، درام های خرد و البته همه چیز تسلا بود.

ما نگاهی به داستان های حمل و نقل با عملکرد برتر خود انداختیم تا مشخص کنیم چه چیزی برای شما، خوانندگان عزیز ما مهم است.

فورد، آرگو AI با پشتیبانی فولکس‌واگن در حال خاموش شدن است

Argo AI vehicle

استارتاپ خودروهای خودران Argo AI در سال ۲۰۱۷ با سرمایه گذاری ۱ میلیارد دلاری وارد صحنه شد. امروز پس از اینکه فورد و فولکس واگن سرمایه گذاری های خود را کنار گذاشتند، این شرکت دیگر وجود ندارد.

این یکی دنیای AV را شوکه کرد، به ویژه به این دلیل که آرگو در میانه راه اندازی یک خلبان روباتاکسی با Lyft در آستین و آزمایش فناوری کاملاً بدون راننده در میامی بود.

تعطیلی این شرکت دو چیز را نشان داد: (۱) دور دیگری از ادغام برای شرکت های فناوری خودران در راه است و (۲) استقرار فناوری سطح ۴ خودران در مقیاس هنوز بسیار دور است.

هر دو فورد و فولکس‌واگن تصمیم گرفتند سرمایه‌گذاری‌های خود را در مسیرهای کوتاه‌مدت‌تری برای سودآوری، به‌ویژه استقلال سطح ۲ و ۳ یا سیستم‌های پیشرفته کمک راننده قرار دهند.

جیم فارلی، مدیرعامل فورد نیز گفت که فکر نمی‌کند این خودروساز نیازی به توسعه فناوری L4 داشته باشد، بلکه می‌تواند آن را در خط تولید برون سپاری کند.

Bolt Mobility ناپدید شده است و دوچرخه های الکترونیکی و تماس های بی پاسخ را در چندین شهر ایالات متحده پشت سر گذاشته است

teal-colored e-bikes lined up in richmond, ca

این رمز و راز حمل و نقل سال است. چه اتفاقی برای Bolt Mobility افتاد، استارتاپ Miami Miami که توسط یوسین بولت دارنده مدال طلای المپیک تأسیس شد؟

در ماه آگوست، گزارش شد که این شرکت از چندین بازار ایالات متحده ناپدید شده و شهرها را با تجهیزات متروکه، تماس‌ها و ایمیل‌های بی‌پاسخ و سوالات زیادی رها کرده است. همچنین حداقل یک شهر به نام پورتلند را با هزینه های برجسته باقی گذاشت.

هیچ کس – نه TechCrunch و نه بسیاری از مقامات شهری – نتوانست با این شرکت تماس بگیرد تا بپرسد چه اتفاقی افتاده و قصد دارد با تمام تجهیزاتی که شرکت روی زمین گذاشته است، چه کند.

به نظر می رسد این شرکت تعطیل شده است – از ماه جولای در رسانه های اجتماعی فعال نبوده است – علیرغم اینکه در سال قبل در یک رگه رشد قرار داشت.

بولت سال ۲۰۲۱ را با تصاحب دارایی های Last Mile Holdings آغاز کرد که ۴۸ بازار جدید را به روی این استارت آپ باز کرد. این فقط نشان می دهد، میکروموبیلیتی بازی سختی برای برنده شدن است، حتی اگر به نظر برسد که شانس به نفع شماست.

۱۰ خودروی برقی و پلاگین هیبریدی که در نمایشگاه خودروی نیویورک برجسته شدند

Stellantis Chrysler Airflow Graphite

چرا که چه کسی یک جمع بندی را دوست ندارد؟ در ماه آوریل در نمایشگاه خودروی نیویورک، میراث خودروسازان و استارت‌آپ‌ها گرد هم آمدند تا خودروهای الکتریکی خود را به نمایش بگذارند. در اینجا مواردی هستند که امسال مورد توجه ما قرار گرفتند:

• اولین کراس اوور کامپکت آلفارومئو، آلفارومئو توناله ۲۰۲۳.

•  کرایسلر Airflow Graphite Concept، یک کراس اوور شیک با قابلیت های سطح ۳.

•  جیپ Grand Cherokee High Altitude 4xe، یک SUV هیبریدی فول سایز.

•  رودستر خمیده Deus Automobiles، هایپرکار Vayanne EV.

•  Indi One’s Indi EV، کراس اوور «متمرکز بر سبک زندگی» با رایانه بازی داخلی.

•  شاسی بلند ساب کامپکت کیا، نیرو ۲۰۲۳، در پیشرانه هیبریدی، PHEV یا EV موجود است.

•  کیا همچنین مفهوم EV9 خود را به نمایش گذاشت، یک شاسی بلند جعبه‌ای که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۳ وارد بازار ایالات متحده شود.

•  Genesis X Speedium Concept، یک کوپه با طراحی جسورانه.

•  دو شاسی بلند Vinfast، VF8 و VF9.

ماسک از طرحی برای بزرگ کردن تسلا به “اندازه فوق العاده” خبر داد

SpaceX founder Elon Musk during a T-Mobile and SpaceX joint event on August 25, 2022 in Boca Chica Beach, Texas

یک روز قبل از افتتاح کارخانه عظیم تسلا در برلین در ماه مارس، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، انتشار «طرح اصلی قسمت ۳» تسلا را که به شدت بر مضامین هوش مصنوعی و عملیات مقیاس‌بندی تا «اندازه‌های فوق‌العاده» تکیه دارد، کنایه زد.

ماسک در آن زمان در توییتی نوشت: «سوژه‌های اصلی تسلا تا اندازه بسیار زیاد خواهند شد، که برای دور کردن بشر از سوخت‌های فسیلی و هوش مصنوعی لازم است . اما من بخش‌هایی درباره اسپیس‌ایکس، تسلا و شرکت بورینگ نیز درج خواهم کرد.»

قسمت ۳ طرح جامع تسلا اولین موردی است که به دیگر شرکت های ماسک اشاره می کند. توجه: این مطلب قبل از خرید توییتر توسط ماسک منتشر شده است.

یک تجدید کننده سریع در قسمت های یک و دو. بخش اول در یک پست وبلاگی در سال ۲۰۰۶ منتشر شد که اثبات مفهوم تسلا را نشان می‌داد و شامل ساخت یک خودروی اسپورت و استفاده از بودجه برای ساخت خودروهای مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌شد، در حالی که به طور همزمان تولید برق بدون آلایندگی را ارائه می‌کرد.

بخش دوم، که یک دهه بعد منتشر شد، در مورد برنامه‌هایی برای توسعه ذخیره‌سازی باتری و عرضه مدل‌های جدید، از جمله وانت و شاسی‌بلند بحث کرد.

در اواخر سال، ماسک جزئیات بیشتری را در مورد طرح اصلی خود در قسمت سوم فاش کرد. در یک جلسه سراسری شرکت، دلیل وجودی این طرح این است: «چگونه می‌توان به مقیاس کافی رسید تا در واقع کل زیرساخت انرژی زمین را تغییر دهد؟»

رانندگان اوبر و لیفت می گویند اضافه هزینه سوخت “توهین به رانندگان” است

جنگ روسیه در اوکراین باعث شد که قیمت گاز در سطح جهانی در اوایل سال جاری افزایش یابد. در ماه مارس، در آغاز جنگ، اوبر و لیفت با اضافه کردن هزینه‌های اضافی سوخت موقت به کرایه‌های سوار برای کمک به رانندگان برای پوشش هزینه فزاینده سوخت پاسخ دادند.

The Rideshare Guy، یک وبلاگ و پادکست که به کمک به رانندگانی که با استفاده از اشتراک‌گذاری سواری کمک می‌کنند، درآمد بیشتری کسب کنند و از اخبار صنعت به‌روز بمانند، از جامعه رانندگان Uber و Lyft در ایالات متحده نظرسنجی کرد و دریافت که ۴۳ درصد به دلیل ترک کار یا کمتر رانندگی می‌کنند. قیمت بالای گاز قبل از اعلام افزایش قیمت سوخت، این رقم ۵۳ درصد بود.

بسیاری از رانندگان گفتند که هزینه اضافی کافی نیست و آنها دوست داشتند به جای هزینه ثابت، هزینه اضافی در هر مایل را برای افزایش هزینه سوخت در سفرهای طولانی مشاهده کنند.

یکی از راننده های Lyft به TechCrunch گفت که این هزینه اضافی “توهین به رانندگان” است.

این مقاله امروز مهم است زیرا موضوعات بسیاری را در بر می گیرد – توانایی ما به عنوان یک گونه برای وحشت در لحظه افزایش قیمت کالاهای داغ. تشدید مداوم کارگران گیگ؛ رقص ظریف اوبر و لیفت در حالی که سعی می کنند رانندگان را راضی کنند، بازی می کنند، اما ظاهرا هرگز به روشی که واقعاً معنی دار باشد.

یکی دیگر از داستان‌های بزرگ امسال، حکم پیشنهادی وزارت کار در مورد وضعیت کارگر گیگ و کاهش متعاقب آن قیمت سهام شرکت‌های مبتنی بر اپلیکیشن بود. این قانون، در صورت تصویب، اگر بتوانند ثابت کنند که از نظر مالی به یک شرکت وابسته هستند، درخواست وضعیت شغلی را برای کارگران شرکت آسان‌تر می‌کند.

رانندگانی که احساس می‌کنند نه تنها دائماً تحت تأثیر رویدادهای کلان اقتصادی قرار گرفته‌اند، بلکه به سختی توسط Uber و Lyft محافظت می‌شوند، ممکن است برای تغییر واقعی در سطح فدرال دعا کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا