هوش مصنوعی

درآمد اپلیکیشن موبایل ChatGPT در ماه گذشته به ۴.۵۸ میلیون دلار رسید، اما رشد آن در حال کاهش است

به گزارش اپ خونه، چند خبر خوب و بد برای تلاش های تلفن همراه ChatGPT وجود دارد. نکته مثبت این است که چت ربات هوش مصنوعی همچنان شاهد افزایش تعداد نصب برنامه و درآمد آن است و سپتامبر رکورد جدیدی را در هر دو زمینه به ثبت رساند:

۱۵.۶ میلیون دانلود و نزدیک به ۴.۶ میلیون دلار درآمد ناخالص در سراسر جهان از برنامه های iOS و Android.

با این حال، طبق داده‌های جدید شرکت اطلاعات بازار Appfigures ، رشد درآمد آن کنون شروع به کاهش کرده است. در حالی که طی دو ماه گذشته، رشد درآمد به بالای ۳۰ درصد رسید – ۳۱ درصد در جولای و ۳۹ درصد در ماه اوت – در سپتامبر به رشد ۲۰ درصدی کاهش یافت.

کندی رشد درآمد می تواند اولین نشانه ای باشد که در ChatGPT چه تعداد کاربران تلفن همراه حاضر به پرداخت برای سرویس اشتراک ارتقا یافته +ChatGPT هستند – یک خرید درون برنامه ای نسبتاً سنگین ۱۹.۹۹ دلاری در هر ماه که زمان پاسخگویی سریع تر، دسترسی اولویت دار را ارائه می دهد.

این اشتراک تاکنون فروش خوبی داشته است، زیرا ChatGPT در موبایل درآمد ناخالص ۲.۱ میلیون دلاری را در ژوئن به ارمغان آورده است که به ۲.۷۴ میلیون دلار در جولای، سپس ۳.۸۱ میلیون دلار در آگوست و اکنون، آخرین رکورد، ۴.۵۸ میلیون دلار در سپتامبر افزایش یافته است.

با این حال، با کمال تعجب، ChatGPT بزرگترین اپلیکیشن هوش مصنوعی از نظر درآمد نیست. داده‌های Appfigures نشان می‌دهد رقیبی به نام Ask AI به لطف هزینه‌های سنگین تبلیغات درآمد بیشتری کسب می‌کند و از ۶.۴۸ میلیون دلار در ماه می، زمانی که تلفن همراه ChatGPT راه اندازی شد، به اوج ۶.۵۵ میلیون دلار در ماه آگوست رسید.

در ماه سپتامبر کمی کاهش یافت و به ۵.۵۱ میلیون دلار رسید – اما هنوز هم از ChatGPT بزرگتر است. سایر رقبا مانند Genie و AI Chat Smith به اندازه Ask AI رشد نکرده اند.

البته با توجه به هزینه تبلیغات Ask AI، درآمد خالص ممکن است داستان متفاوتی باشد. در مورد ChatGPT، پس از کاهش درآمد اپل و گوگل از خرید درون برنامه ای، در ماه سپتامبر حدود ۳.۲ میلیون دلار به دست آورد.

Appfigures تخمین می زند علاوه بر رکورد درآمد خود، ChatGPT در ماه سپتامبر ۱۵.۶میلیون نصب داشته است که کل نصب خود را به ۵۲.۲ میلیون می رساند. گوگل پلی در ماه سپتامبر ۹ میلیون دانلود را به خود اختصاص داده است در حالی که اپ استور ۶.۶ میلیون بار دیگر را به خود اختصاص داده است.

اما جای تعجب نیست که اپ استور درآمد ایجاد می کند – ۳ میلیون دلار از کل خریدهای درون برنامه ای در ماه گذشته به دست آورده است. ایالات متحده بزرگترین بازار برای برنامه چت بات هوش مصنوعی است که ۶۰ درصد از درآمد ChatGPT را به خود اختصاص می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا