فناوری اطلاعات

در اینجا دلایلی است که چرا باید از Arc به جای Google Chrome استفاده کنید

به گزارش اپ خونه، از زمانی که جمعیت به سرعت از Internet Explorer نقل مکان کردند، Google Chrome به یک پیش فرض خانگی تبدیل شده است.

Chrome بدون شک کاربر پسند است، اما مشکلات خاص خود را دارد. اگر تعداد زیادی تب باز باشد، رم زیادی اشغال کند و کند می شود.

جایگزین های زیادی برای مرورگر Chrome وجود دارد مانند Safari مک، Firefox و حتی Edge مایکروسافت اما به نظر هیچ جایگزینی همانند Arc کاربردی نیست.

بنابراین به ادامه مطلب بروید تا ببینید آیا شما نیز باید از Chrome مورد علاقه جمعیت خداحافظی کنید.

راه اندازی ARC

فرآیند راه اندازی در ابتدا کمی مشکل است. به هر حال، بسیاری از ویژگی های جدید وجود دارد که باید در مورد آنها یاد بگیرید. اما، روند بسیار ارتباطی است و با ادامه دادن راه می افتد.

به عبارت دیگر، دستورالعمل‌ها آنقدر محاوره‌ای هستند که بیشتر شبیه این بود که Arc به صورت شفاهی به شما دستور می‌دهد که چه کار کنید. به عنوان مثال، Arc راهنمای دقیقی در مورد نحوه شروع کار در یک برگه داشت.

اسکرین شات زیر نشان می‌دهد که Arc اصول پین کردن زبانه‌ها، استفاده از فاصله‌ها، باز کردن زبانه‌ها از طریق نمای تقسیمی و موارد دیگر را آموزش می دهد.

به محض اینکه روی هر گزینه کلیک کنید، یک فیلم آموزشی مختصر در هر مرحله همراه شما خواهد بود. دستورالعمل‌ها جذاب و دقیق بودند، و کل فرآیند راه‌اندازی را به یک روند آسان تبدیل می‌کردند.

Setting Up Arc

اگرچه رفتن به Arc یک شروع تازه است، اما مرورگر با امکان وارد کردن گذرواژه‌ها، نشانک‌ها و حساب‌های ذخیره‌شده خود از Chrome، احساس خوبی به شما می دهد.

جالب اینجاست که می‌توانید تم‌های رنگارنگی را متناسب با حال و هوای خود تنظیم کنید. توجه داشته باشید، رنگ ها فقط چند رنگ پیش فرض نیستند و چندین تم مختلف وجود دارد.

Choose Different Colors

البته Arc چندین معایب دارد. اول، برداشت های اولیه از آن دلهره آور است. پس از استفاده از کروم که پیش پا افتاده و ساده است، احساس می کنید در اقیانوس نامحدود ویژگی های Arc گم شده اید. بنابراین، یک منحنی یادگیری برای Arc وجود دارد.

به عنوان مثال، سازگاری با اصطلاحات Arc، مانند Spaces، Easels، Boosts و غیره دشوار بود.

Different Features of Arc

به محض اینکه Arc را باز کنید، چندین دکمه روی صفحه مشاهده می کنید. این امر به خصوص پس از جابجایی از چیزی به سادگی کروم بسیار زیاد به نظر می رسد. به‌علاوه، نگران چیزهای کوچک‌تری مثل مکان‌یابی برگه‌های بسته شده، رسانه‌های دانلود شده و غیره می شوید.

علاوه بر این، مرورگر Arc هر هفته به‌روزرسانی‌ها را دریافت می‌کند. یک پاپ آپ در پایین صفحه ظاهر می شود. شما باید گزینه به روز رسانی را انتخاب کنید، پس از آن برنامه برای به روز رسانی مجدد راه اندازی می شود.

این مشکل در کروم به دلیل به‌روزرسانی‌های خودکار آن هرگز وجود ندارد. باید بگوییم، پاپ آپ تا زمانی که واقعاً به‌روزرسانی نکنید، از بین نمی‌رود.

Frequent Updates on Arc

با این حال، پس از چند بار استفاده ، متوجه می شوید که Arc آماده است تا مرورگر وب پیش فرض شما باشد. بله، کمی وقفه در جا به جایی وجود داشت، اما همین بود.

وقتی زمان کافی را صرف کاوش در ویژگی‌های Arc کنید، متوجه می شوید که چقدر با Chrome متفاوت است. پس برای درک آن با ویژگی های کلیدی Arc آشنا شوید.

فضایی برای کار و بازی

برخلاف Chrome، پروفایل های شما بر اساس شناسه ایمیل شما در Arc جدا نمی‌شوند. در عوض، ویژگی Spaces شما را قادر می سازد تا پروفایل هایی را بر اساس میزان استفاده خود ایجاد کنید.

به عنوان مثال، سه فضا ایجاد کرده‌ایم: یکی برای هدایت کارهای فنی، یکی برای استفاده شخصی و دیگری برای دانشگاه.

Spaces in Arc

البته، می‌توانید شناسه‌های ایمیل مختلف را با هر Space پیوند دهید. در حالی که چشم انداز Chrome مختص حساب است، Arc سناریوهای استفاده را بر ماهیت حساب Google شما اولویت می دهد.

Spaces به شما کمک می کند تا کارهایتان را سازماندهی کنید. ما این حق را داشتیم که دو حساب شخصی برای زمینه های مختلف ایجاد کنیم که روی همان شناسه ایمیل اجرا می شوند. با Arc، کنترل اکنون در دستان شماست.

Icons for Spaces on Arc

یک نکته جانبی : اگر از زیبایی شناسی کمی لذت می برید، دوست خواهید داشت که بتوانید نمادهایی را به هر فضا اختصاص دهید. به عنوان مثال، ما یک ایموجی لپ تاپ را برای فضای راهنمای فناوری و غیره اختصاص داده ایم.

یک برگه در برگه های خود نگه دارید

سازگاری برگه های Arc متفاوت است. مانند کروم نیست، جایی که هر برگه در یک ردیف در بالا قرار گرفته است. در عوض، یک نوار کناری وجود دارد که برگه های در حال استفاده شما را فهرست می کند.

در ابتدا، ذهن به طور خودکار برگه های نوار بالایی را جستجو می کند. با این حال، پس از عادت کردن به آن، متوجه شدیم که چگونه پیمایش در نوارهای کناری کار را ساده تر می کند.

اولاً، عنصر طراحی نوار کناری با layout مک همسو می‌شود. به عنوان مثال، Finder یا System Settings در مک دارای عملکردهای کنترلی هستند که با استفاده از نوار کناری حرکت می کنند.

Tabs on Arc

علاوه بر این، هنگامی که تعداد زیادی برگه در Google Chrome باز دارید، نشانگرهای برگه کوچک اغلب مفید نیستند. پس از یک نقطه، اندازه نشانگر برگه آنقدر کوچک می شود که نمی توانید بین صفحات را رمزگشایی کنید.

Chrome Tabs

برگه های کروم

با این حال، با طرح بندی برگه های جانبی، می توانید نام هر برگه را به وضوح ببینید. بنابراین، هنگام پیدا کردن برگه مناسب در اقیانوس برگه های باز، آزمون و خطای زیادی وجود ندارد.

برگه های پربازدید

برجسته‌ترین ویژگی برگه‌های Arc، تفکیک به برگه‌های پربازدید و امروز است. بیایید ابتدا در مورد برگه هایی که اغلب بازدید می شود بحث کنیم. می دانید، سایت هایی هستند که همه ما مرتباً از آنها بازدید می کنیم.

در کروم، هر بار که می‌خواهیم به صفحاتی که اغلب بازدید می‌کنیم دسترسی داشته باشیم، باید یک برگه جدید باز کنیم یا بخشی از URL را تایپ کنیم. با این حال، Arc این افزونگی را کاهش می دهد.

می توانید وب سایت های خاصی را که اغلب از آنها بازدید می کنید به نوار کناری اضافه کنید. بنابراین، با یک ضربه زدن، شما آنجا هستید.

Frequent Tabs on Arc

برگه‌هایی که اغلب بازدید می‌کنید به بار برگه‌های باز اضافه نمی‌کنند، فضای کمتری را در نوار برگه مصرف می‌کنند و پیمایش را آسان‌تر می‌کنند.

Today Tabs

هر برگه ای را که علاوه بر برگه های پربازدید باز می کنید، Today Tabs نامیده می شوند. می‌توانید آن‌ها را که به‌طور مرتب یکی زیر دیگری در نوار کناری هر Space چیده شده‌اند، مشاهده کنید.

Arc هر ۱۲ ساعت بخش Today Tabs را پاک می کند. اما، اگر نمی‌خواهید Arc برگه را پاک کند، مطمئن شوید که آن را با کشیدن برگه درست زیر نام Space پین کنید.

ویژگی‌EASEL

از بین تمام ویژگی‌های Arc، ما عاشق Easels هستیم. این یک فضای آزاد برای نوشتن آنچه می خواهید است. البته نه، Easels فقط در مورد یادداشت نیست.

شما می توانید با استفاده از این ابزار طراحی خط خطی کنید، از اشکال مختلف برای نشان دادن افکار خود استفاده کنید، تصاویر را اضافه کنید و حتی یک پنجره مرورگر را به صورت موازی باز کنید. در واقع، می‌توانید قطعه‌هایی از یک برنامه را برای ردیابی داده‌های بلادرنگ اضافه کنید.

این بخش در Arc مانند آن تخته سیاه است که همه ما آرزوی آن را داریم.

به عنوان مثال، ما یک Easel را برای اهداف سرمایه گذاری خود ایجاد کرده ایم. از نمودارهای زنده گوگل برای ردیابی حرکت قیمت سهام در مجموعه خود استفاده می کنیم. هرگونه حساسیت قیمتی در زمان واقعی به روز می شود.

بنابراین، دیگر نیازی به بازدید از وب سایت های مختلف برای این تمرین نداریم. علاوه بر این، می‌توانید از این ویژگی برای پیوند دادن تکه ها از هر وب‌سایت، پخش یا توقف هر ویدیوی YouTube و غیره استفاده کنید.

Easels on Arc

سفارشی کردن با Boosts

یکی دیگر از چیزهای خوب در مورد Arc ویژگی Boosts است. با استفاده از این، می توانید هر سایتی را که می خواهید بازدید کنید، مطابق با حال و هوای خود سفارشی کنید.

حتی می‌توانید به Boost‌های پرطرفدار مانند صفحه یوتیوب مشکی مات MKBHD و غیره مراجعه کنید.

Customise your Gmail with Boosts

جیمیل خود را با Boosts سفارشی کنید

با استفاده از این ویژگی، می‌توانید هر بخش از یک وب‌سایت را حذف یا Arc Zap کنید یا فونت آن را تغییر دهید، در اندازه فونت دخالت کنید و ایموجی‌های دلخواه خود را اضافه کنید .

سایر ویژگی های قابل توجه ARC

در اینجا چند جواهر پنهان دیگر وجود دارد.

• استفاده از هوش مصنوعی: با یک Command + F در مک، می‌توانید سؤالات مرتبط بپرسید یا خلاصه‌ای از یک صفحه خاص را دریافت کنید. حتی می‌توانید به ChatGPT و Grammarly، مانند کروم، برنامه‌های افزودنی اضافه کنید.

Use AI on Arc

• بدون آگهی: Arc دارای یک مسدودکننده تبلیغات داخلی و مسدودکننده ردیابی فعالیت است. در حین گشت و گذار در شبکه، دیگر خبری از تبلیغات تصادفی یا توصیه های هرزنامه نیست.

Block Ads on Arc

• از Picture-in-Picture پشتیبانی می کند: فرض کنید در حال تماس با Meet هستید یا در یک برگه یا حتی فضای دیگر به موسیقی گوش می دهید.

می‌توانید تماس ویدیویی، موسیقی یا ویدیو را از صفحه‌ای که در حال حاضر روی آن هستید، کنترل کنید (تصویر در تصویر). به این ترتیب، دیگر نیازی به جستجوی تب مناسب در نمایه مناسب نخواهید داشت. هر رسانه ای به راحتی قابل کنترل است.

Picture-in-Picture on Arc

Quick Glance: اگر می‌خواهید به سرعت به پیوندی مراجعه کنید، با ضربه زدن روی کلید shift، ماوس خود را روی پیوند ببرید تا بدون باز کردن یک برگه جدید، به محتویات صفحه نگاه کنید.

Arc برداشتی منحصر به فرد از گشت و گذار در وب ارائه می دهد.

چیزی که آن را بهتر می کند این است که آنها یک برنامه iOS و یک نسخه ویندوز دارند . امیدواریم به زودی نسخه اندروید را برای تکمیل شدن Arc راه اندازی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا