اخبار اینترنت

در حالی که که توییتر دست و پا می زند، Mastodon برنامه رسمی خود را برای کاربران اندروید به روز می کند

به گزارش اپ خونه، در حالی که توییتر مشغول محدود کردن تعداد توییت‌های قابل خواندن و شکستن برنامه TweetDeck خود است ، جایگزین توییتر Mastodon منبع باز راه‌اندازی به‌روزرسانی قابل توجهی از برنامه اندروید خود را جشن می‌گیرد.

برنامه جدید که در آخر هفته منتشر شد ، دارای طراحی مجدد کامل Material You – زبان طراحی Google برای اندروید – و همچنین ویژگی‌های اصلاح‌شده مانند نوارهای برگه، تنظیمات، صفحه نوشتن و غیره است.

بنیانگذار و مدیر عامل Mastodon، یوگن روچکو، اخبار مربوط به به روز رسانی را در وبلاگ Mastodon به اشتراک گذاشت، زیرا این شبکه اجتماعی – از جمله برنامه های تلفن همراه، نسخه وب و مشتریان شخص ثالث آن – اکنون به پایگاه کاربر فعال ۱.۴ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده است.

داده های خود شرکت این رقم فعال ماهانه ۱۹٪ افزایش یافته است، این وب سایت همچنین خاطرنشان می کند، نسبت به اوج محبوبیت Mastodon در پی تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک در اواخر سال گذشته، زمانی که در آن زمان ۲.۵ میلیون کاربر ماهانه داشت، کاهش یافته است .

روچکو به اشتراک گذاشت که تعداد کاربران فعال در سراسر Mastodon در آخر هفته ۲۹۴۰۰۰ نفر افزایش یافت و فعالیت پست کردن تقریباً سه برابر شد – ارقامی که احتمالاً با مشکلات توییتر مرتبط است .

به گفته روچکو، اپلیکیشن اندروید جدید اکنون ده‌ها روش برای سفارشی‌سازی تجربه کاربر در صفحه تنظیمات جدید ارائه می‌کند، از توانایی تغییر زبان پیش‌فرض پست‌گذاری، یادآوری اضافه کردن متن جایگزین برای آپلود رسانه‌ها و قادر به مخفی کردن شمارنده های “تقویت” و “مورد علاقه” – نسخه قبلی، نسخه Mastodon از ریتوییت توییتر بود.

کاربران اندروید همچنین می توانند به اطلاعات سروری که به آن متصل هستند دسترسی داشته باشند و قوانین آن را مشاهده کنند.

(در شبکه اجتماعی غیرمتمرکز Mastodon، کاربران به سروری ملحق می‌شوند که با سرورهای دیگر در سراسر شبکه گسترده‌تر متصل – یا فدرال شده است، و هر سرور دارای دستورالعمل‌های مدیریت و نظارت خاص خود است.)

روچکو خاطرنشان می‌کند، علاوه بر این، بخش نمایه کاربر به‌روزرسانی‌شده برنامه اندروید اکنون تمام محتوای ویژه‌ای را که قبلاً در برنامه وجود نداشت، نمایش می‌دهد، از جمله مواردی مانند پست‌های پین‌شده، هشتگ‌های ویژه و کاربران تأیید شده.

به علاوه، کاربران اکنون می توانند محتوای Mastodon را با ایجاد فیلترهایی برای عبارات یا کلمات کلیدی و سپس سفارشی کردن زمان اعمال آن فیلترها، فیلتر کنند.

کاربران همچنین می توانند به طور موقت اعلان ها را برای زمان هایی که می خواهند استراحت کنند، متوقف کنند.

تغییر دیگر نحوه نمایش تأییدیه‌ها توسط برنامه است . در Mastodon، کاربران می توانند با قرار دادن یک پیوند خاص در وب سایت خود که به نمایه Mastodon آنها اشاره می کند، خود تأیید کنند، سپس نمایه خود را ویرایش کنند تا پیوند را به وب سایت خود اضافه کنند.

این به آن‌ها نشان آبی مانند سایر شبکه‌های اجتماعی نمی‌دهد، اما هویت گسترده‌تر شخصی را در سراسر وب تأیید می‌کند.

اکنون، هنگامی که پروفایل ها دارای پیوند تأیید شده هستند، برنامه Mastodon آن را در نتایج جستجو و در لیست های دیگر نشان می دهد تا تشخیص پروفایل های مختلف آسان تر باشد.

این می تواند به رفع یکی از شکایات کاربران مبنی بر اینکه یافتن افراد برجسته برای دنبال کردن در Mastodon بسیار دشوار است، کمک کند.

برنامه به روز شده از طریق فروشگاه Google Play در دسترس است، اما این تنها گزینه برای کاربران اندروید نیست.

دیگر کلاینت های محبوب اندروید برای Mastodon عبارتند از Tusky، Megalodon، Fedilab، Tooot و دیگران. با این حال، کاربران iOS گزینش گسترده‌تری دارند، از جمله برنامه‌های جدیدتر مانند Woolly ، Mammoth ، Radiant و Ivory ، که در میان خروج توییتر پس از خرید ماسک و تغییرات API که برنامه‌های توییتر را از کار انداختند ، پدید آمدند .

از آنجایی که کاربران اندروید گزینه‌های شخص ثالث کمتری دارند، به‌روزرسانی اپلیکیشن رسمی تلفن همراه Mastodon در اندروید تأثیر مهم‌تری نسبت به iOS دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا