» فناوری اطلاعات » در CES 2023 چه انتظاری داریم؟
CES 2023
فناوری اطلاعات

در CES 2023 چه انتظاری داریم؟

دی ۹, ۱۴۰۱ 1۰2

به گزارش اپ خونه، از تناسب اندام متصل گرفته تا پروتکل های سلامتی، در اینجا برخی از مواردی است که هفته آینده در لاس وگاس انتظار داریم.

مانند تعداد بی‌شماری دیگر از تولیدکنندگان رویداد زنده، سه سال گذشته نوعی بحران وجودی برای CTA ایجاد کرده است. پس از کش و قوس‌های زیاد، سرانجام سازمان مجبور شد اعتراف کند که حضور حضوری در CES 2021 یک ایده وحشتناک برای همه طرف‌ها بود و چرخش به یک رویداد مجازی کاملاً دشوار بود.

سال گذشته، این نمایش با سنبله omicron همراه شد و TechCrunch – در میان دیگران – تصمیم گرفت که آن را به نمایش بگذارد. سویه های جدید بسیار مسری، همراه با سفرهای تعطیلات، پل بسیار دوری بود.

LAS VEGAS, NEVADA - JANUARY 5: CES, the world's largest annual consumer technology trade show opens its door to visitors on January 5, 2022 at the Las Vegas Convention Center in Las Vegas, Nevada, United States. (Photo by Tayfun Coskun/Anadolu Agency via Getty Images)

CES، بزرگترین نمایشگاه تجاری فناوری مصرف کننده سالانه جهان، درهای خود را در ۵ ژانویه ۲۰۲۲ در مرکز همایش لاس وگاس در لاس وگاس، نوادا، ایالات متحده به روی بازدیدکنندگان باز می کند

اعداد در سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافت. CTA این رویداد را در “بیش از ۴۰۰۰۰” تعیین کرد (۴۴۰۰۰ عدد معمول پذیرفته شده است)، که نشان دهنده افت ۷۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ است.

این یک کاهش قابل توجه است، اما تصور می کنیم که با توجه به همه چیزهایی که در آن زمان اتفاق می افتد، شکستن ۴۰۰۰۰ یک کاهش است.

یک نوع پیروزی CTA می‌گوید امسال برای ۱۰۰۰۰۰ نفر در مسیر است – با توجه به اینکه نوع برجسته دیگری از COVID-19 وجود ندارد، به نظر می‌رسد که حداقل از سال ۲۰۲۲ جهش قابل‌توجهی داشته باشد.

 خیلی قبل از کووید، یک سوال طولانی در مورد اثربخشی رویدادهای فنی حضوری وجود داشت.

نمایشگاه‌های CES و دیگر نمایش‌های سخت‌افزاری با تمرکز بر محصولاتی که از حضور حضوری سود می‌برند، در این بحث برتری داشته‌اند. گفتنی است، دو سال گذشته نشان داده است که واقعاً می توان نمایش را به خوبی از اتاق نشیمن خود پوشش داد.

با این حال، ما فراتر از گفتگو در مورد “عادی جدید” حرکت کرده ایم (راستش را بخواهید، آخرین باری که این عبارت را با جدیت به زبان آوردید کی بود؟). حالت عادی جدید زمانی اتفاق افتاد که ما به دنبال آن نبودیم.

طبیعی جدید این است که ویروس وجود ندارد زیرا ما می گوییم که وجود ندارد. آیا من آن را سه بار دریافت کرده ام، از جمله یک بار از حضور در یک نمایشگاه تجاری در وگاس؟ اره.

آیا می‌دانم که حضور در نمایشی که ۱۰۰۰۰۰ شرکت‌کننده را به خود اختصاص می‌دهد به این معناست که انتظار منطقی وجود دارد که می‌توانم به زمان شماره چهار در اواسط ژانویه نگاه کنم؟ کاملا.

پروتکل های CES COVID اینجا هستند. TL;DR این است که واکسیناسیون، آزمایش و ماسک مورد نیاز نیست، اما اگر بخواهید می توانید. این تقریباً استاندارد در همه جا در این مرحله است.

LAS VEGAS, NEVADA - JANUARY 05: Attendees pass through a hallway at the Las Vegas Convention Center on Day 1 of CES 2022, January 5, 2022 in Las Vegas, Nevada. CES, the world's largest annual consumer technology trade show, is being held in person through January 7, with some companies deciding to participate virtually only or canceling their attendance due to concerns over the major surge in COVID-19 cases. (Photo by Alex Wong/Getty Images)

شرکت کنندگان در روز اول نمایشگاه CES 2022، ۵ ژانویه ۲۰۲۲، در لاس وگاس، نوادا، از راهرویی در مرکز همایش لاس وگاس عبور می کنند. نمایشگاه CES بزرگترین نمایشگاه سالانه فناوری مصرف کننده در جهان است

 ما حضور خود را نسبت به سال‌های گذشته کاهش داده‌ایم، و تصور می‌کنم که این موضوع در حال پیشرفت است. با توجه به حجم اخبار CES که از طریق بیانیه مطبوعاتی منتشر می شود و این واقعیت که تقریباً هر کنفرانس مطبوعاتی پخش می شود، رویکرد صحیح برای پوشش رویدادی مانند این کوچکتر و استراتژیک تر است.

این فقط محصول این ویروس جدید و بومی نیست. این محصول یک چشم انداز در حال تغییر برای رسانه ها به طور کلی است.

ارزشی برای نمایش هایی مانند این وجود دارد، اما حداقل برای TechCrunch، این مهم در مورد برگزاری جلسات مناسب و یافتن افرادی است که روی چیزهای جالب کار می کنند.

حتی قبل از این شرایط خاص، CES چند بحران اطمینان را پشت سر گذاشته است. ارقام و ارقام در طول سال ها کاهش یافته و جریان یافته است، همانطور که ماهیت این چیزها است.

هوشمندانه ترین کاری که CTA در چند سال گذشته انجام داده است، توجه به بخش خودرو است.

Stellantis automaker software

چیزی که با استفاده از سیستم‌های خودرویی با فناوری پیشرفته آغاز شد، به طور قابل توجهی گسترش یافته است. تقریباً مثل این است که CES زمانی که هیچ‌کدام از ما به آن نگاه نمی‌کردیم، به یک نمایشگاه خودرو تبدیل شد.

یکی از نمایشنامه های کلیدی زمان بندی است. با ناراحتی بسیاری از افرادی که سعی کرده اند در طول تعطیلات از استراحت خود لذت ببرند، این برنامه به عنوان اولین نمایش سال در تلاش برای تنظیم آهنگ برای ۱۱.۵ ماه باقی مانده قرار می گیرد.

CES از نظر فنی در ۵ ژانویه شروع می شود، اما روزهای مطبوعاتی دو روز قبل از آن هستند.

با قرار دادن نمایشگاه درست در ابتدای سال، این نمایشگاه چند ماهه در نمایشگاه‌های بزرگ خودرو مانند نمایشگاه‌هایی که در شیکاگو، آتلانتا و نیویورک برگزار می‌شوند، جهش پیدا می‌کند.

زاویه فناوری به این معنی است که ما نگاه خوبی به بسیاری از خودروهای برقی و سیستم‌های رانندگی خودران، و همچنین eVTOLs و micromobility داریم .

منتظر خبرهای مهمی از جمله سخنرانی های اصلی BMW و Stellantis باشید. سازندگان تراشه مانند کوالکام و AMD نیز همیشه در نمایشگاه خودرویی چیزهای زیادی در بخش خودرو دارند.

هیوندای نیز در این نمایشگاه حضور قابل توجهی خواهد داشت و خط بین خودرو، تحرک و روباتیک را طی خواهد کرد.

در واقع، با قضاوت بر اساس صندوق پستی مملو از من، سال بزرگی برای رباتیک خواهد بود، از مصرف کننده گرفته تا حضور استارت آپ های صنعتی کلیدی در طیف گسترده ای از دسته بندی های مختلف. رباتیک همیشه در CES مشکل است.

Hyundai CES 2022 plug n drive

شرکت‌های بزرگ دوست دارند ربات‌های پر زرق و برقی را به نمایش بگذارند که هرگز به جایی نمی‌رسند (باور کنید یا نه، جدیدترین سونی Aibo یک داستان موفقیت نسبی در آنجا است)، و تعداد زیادی اسباب‌بازی رباتیک ناخواسته وجود خواهد داشت.

اما این نمایش هنوز هم مکانی عالی برای دیدن برخی پیشرفت های مشروع از نزدیک است. منتظر شماره هفته آینده Actuator باشید تا جزئیات کامل را دریافت کنید.

اینکه بگوییم این صنعت در سال ۲۰۲۲ به یک وصله سخت رسید، مانند این است که بگوییم ایلان به عنوان مدیر عامل توییتر “هنوز در حال کشف آن است”.

مؤمن هنوز معتقد است که راه حل آنها برای هر مشکلی که بشریت را آزار می دهد راه حل است. انتظار می رود که در تمام جنبه های نمایش، از جمله، تا حدودی طعنه آمیز، آب و هوا نفوذ کند.

دوست داریم که پایداری به موضوع اصلی در CES تبدیل شود. ظاهراً بخشی در سالن شمالی مرکز همایش وجود دارد. اکثراً تعداد کمی از شرکت های آب و هوایی در نمایشگاه حضور داشتند .

امیدواریم امسال سالی باشد که شروع به تغییر کند. همینطور برای دسترسی از چند شرکت با این تمرکز در نمایشگاه شنیده ایم، اما این چیز دیگری است که واقعاً باید در خط مقدم باشد.

در مورد مبارزه الکسای آمازون اخیراً مطالب زیادی نوشته شده است. به جرات می‌توان گفت که بازار خانه‌های هوشمند آنطور که همه برنامه‌ریزی کرده‌اند، کار نکرده است.

با این حال، پیش بینی می کنیم مطبوعات قابل توجهی در CES، تقویت شده توسط Matter. این استاندارد که توسط آمازون، اپل و گوگل پشتیبانی می‌شود، در چند ماه گذشته واقعاً شروع به کار کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این CES لحظه مهمی خواهد بود، زیرا دسته‌بندی‌های مختلف گجت‌های خانگی متصل در نمایش کامل هستند.

Meta Quest Pro

AR/VR — بله، حتی بیشتر از خانه‌های هوشمند، این خانه هنوز راهی را که خیلی‌ها امیدوار بودند، از بین نبرده است. اولین بازی اخیر Meta’s Quest Pro و HTC’s Vive tease اخبار بزرگ VR را منتشر خواهد کرد.

AR احتمالاً حتی در همه جا بیشتر خواهد بود. حتی بیشتر از واقعیت مجازی، واقعیت افزوده در حال حاضر شبیه غرب وحشی است. تعداد زیادی از سازندگان سخت افزار در حال حاضر برای یافتن نقطه ای روی صورت شما رقابت می کنند.

به طور سنتی، CES خیلی روی بازی متمرکز نبوده است، اما سونی تمایل دارد آن را به مرکز کنفرانس مطبوعاتی خود تبدیل کند و ما احتمالاً با PlayStation VR زمان زیادی خواهیم داشت.

پوشیدنی ها باید در نمایشگاه مورد علاقه قرار گیرند. موفقیت اورا باعث شکل گیری حلقه شده است . نام‌های بزرگ‌تری مانند گوگل، سامسونگ و اپل این روزها بیشتر ابزار خود را در رویدادهای خود اعلام می‌کنند، اما CES فرصتی برای برخی از شرکت‌های کوچک‌تر است تا کمی توجه را به خود جلب کنند.

 پیش‌بینی می‌کنیم تمرکز بیشتری بر پایش معیارهای سلامت از سوی نام‌هایی مانند Withings داشته باشد. تناسب اندام در خانه متصل همچنان یک روند کلیدی برای تماشا است که با فشار اولیه همه گیر تقویت شده است.

مثل همیشه، تلفن‌ها در اینجا عمدتاً یک راه‌انداز نیستند. کنگره جهانی موبایل جایی است که این جادو اتفاق می افتد. در غیر این صورت، منتظر اعلامیه های کمی از شرکت های سخت افزاری مانند لنوو و سونی باشید که حضور چندانی در بازار آمریکای شمالی ندارند.

با این حال، این به طور سنتی یک نمایش بزرگ برای رایانه های شخصی بوده است. دل، ایسوس و لنوو همگی حضور بزرگی دارند، در حالی که AMD و انویدیا می توانند اخبار مهمی در مورد تراشه هایی که این سیستم ها را تامین می کنند، ارائه دهند.

ما آنها را چندان پوشش نمی دهیم، اما CES برای تلویزیون ها نیز به تمام معنا بزرگ است. ال‌جی، سامسونگ، سونی و TCL احتمالا جدیدترین، بهترین و بزرگترین را خواهند داشت. QD-OLED و MLA OLED کلمات جادویی هستند .

روزهای مطبوعات ۳ و ۴ ژانویه است و نمایشگاه CES رسما در ۵ ژانویه افتتاح می شود .

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×