دعوتهای Bluesky به یک جریان داغ تبدیل میشوند، زیرا تقاضا برای جایگزین توییتر از دسترسی پیشی میگیرد
به گزارش اپ خونه، طبق آخرین دادهها و ارقام App Store که توسط این شرکت منتشر شد، تقاضای مصرفکننده برای جایگزین توییتر Bluesky با پشتیبانی جک دورسی از دسترسی پیشی گرفت.
در یک پرسش متداول جدید در وب سایت Bluesky ، این شرکت به اشتراک می گذارد که جامعه آن بیش از ۵۰۰۰۰ کاربر را به خود اختصاص داده است.
با این حال، تخمینهایی که توسط شرکت اطلاعاتی اپلیکیشن data.ai ارائه شده است، نشان میدهد که کلون غیرمتمرکز توییتر تا ۲۶ آوریل ۲۰۲۳ بیش از ۳۷۵۰۰۰ نصب در سراسر جهان روی iOS داشته است و در جدولهای برتر فروشگاههای اپلیکیشن اپل و گوگل از نظر دانلود در رتبه بالایی قرار گرفته است.
هیجان Bluesky نیز در هفتههای اخیر افزایش یافته است، به لطف ترکیبی از انحصار – این برنامه هنوز برای ورود به آن نیاز به دعوتی دشوار دارد – و فرهنگی که جامعه آن ایجاد میکند.
برنامه از آنچه به عنوان انرژی “اوایل توییتر” توصیف می شود، استقبال کرده است ، تا حدی به لطف حساب های میم متعدد و پست های مزخرف .
این منجر به نوعی فضای پر هرج و مرج در Bluesky میشود که بسیاری از کاربران سابق توییتر و بهویژه آنهایی را که کاملاً با محیط جدیتر و ساختاریافتهتر موجود در جایگزین غیرمتمرکز دیگر توییتر، Mastodon، هماهنگ نبودهاند ، جذب میکند .
اما در حال حاضر، Bluesky از تقاضای بیش از حد مصرف کنندگان برای برنامه خود استفاده نمی کند.
در حالی که دیگر گزینههای جایگزین توییتر مانند Post و T2 دسترسی به شبکههای مربوطه خود را گسترش دادهاند، دعوتنامههای Bluesky به کالایی داغ تبدیل شدهاند که در روزهای اخیر بین ۱۲۰ تا ۴۰۰ دلار در eBay به فروش میرسند.
برخی از فروشندگان در حال حاضر حتی بازار را برای قیمت های بالاتر آزمایش می کنند، زیرا تقاضای Bluesky افزایش می یابد.
(تصاویر بالا: دعوتنامههای فروختهشده را نشان می دهد. در تصاویر زیر: Bluesky از ۲ می ۲۰۲۳ برای فروش دعوت میکند).
تجزیه و تحلیل data.ai نشان می دهد که علاقه مصرف کنندگان به این برنامه همچنین باعث افزایش آن در نمودارهای برتر فروشگاه های برنامه شده است.
این شرکت دریافت که Bluesky بیش از ۳۷۵۰۰۰ بار دانلود iOS در سراسر جهان به دست آورده است که در ۱۵ آوریل با ۶۶۰۰۰ بارگیری در یک روز به اوج خود رسید و به لطف تبدیل شدن به برنامه شماره ۱ در همه دسته ها در تایلند بود.
قبل از آن، بالاترین سطح دانلود روزانه iOS بیش از ۲۲۰۰۰ در ۲۲ مارس ۲۰۲۳ بود.
data.ai اخیرا گزارش کرده است که این رقم ۳۷۵۰۰۰ از ۲۴۰۰۰۰ نصب iOS تا ۲۰ آوریل افزایش یافته است که ۱۳۵۰۰۰ مورد آن فقط در همان ماه انجام شده است .
تجسم داده توسط میراندا هالپرن ، ایجاد شده با Flourish
این برنامه در اواخر آوریل در Google Play راه اندازی شد، بنابراین بینش در مورد کشش آن در دستگاه های اندرویدی هنوز در راه است.
اما تجزیه و تحلیل نشان می دهد که، با وجود عدم دسترسی مصرف کنندگان به شبکه اجتماعی جدید، Bluesky موفق شده است در نمودارهای دانلود در هر دو فروشگاه App اپل و Google Play در چندین بازار روند پیدا کند.
به عنوان مثال، در ژاپن، Bluesky با دانلود در ۲۴ آوریل به رتبه ۳ در میان برنامه های اجتماعی در Google Play رسید، پس از اینکه قبلاً در ۴ مارس به رتبه ۸ در میان برنامه های اجتماعی در iOS رسیده بود.
در بریتانیا، این برنامه در ۲۶ آوریل در بین برنامه های اجتماعی توسط دانلودهای Google Play رتبه ۱۰ را به خود اختصاص داد، اندکی پس از رسیدن به رتبه ۱۰ در بین برنامه های اجتماعی توسط دانلودهای iOS در ۲۳ آوریل.
این شرکت گفت، در عین حال، ایالات متحده مسئول بیشتر رشد اخیر Bluesky بوده است.
این به برنامه کمک کرد تا در تاریخ ۲۶ آوریل توسط دانلودهای Google Play به رتبه ۲۲ در میان برنامه های اجتماعی و در ۲۴ آوریل در بین برنامه های اجتماعی با دانلود iOS به رتبه ۱۱ برسد.
به دلیل جدید بودن نسبی، data.ai گفت که هنوز قادر به پیش بینی دقیق تعداد کاربران فعال روزانه یا ماهانه در حال حاضر نیست.
رتبهبندیها نه فقط به این دلیل که برنامه هنوز تازه از دروازه خارج شده است، بلکه به این دلیل که جامعه آن هنوز بسیار کوچک است، چشمگیر است.
از چند روز پیش، اکانت های Bluesky که هدف آنها دنبال کردن همه کاربران این برنامه است، ۴۵۰۰۰ نفر را دنبال می کردند.
با این حال، طبق پرسشهای متداول منتشر شده توسط Bluesky ، این شرکت میگوید این انجمن اکنون ۵۰۰۰۰ کاربر دارد.
پرسشهای متداول همچنین تلاش میکند تا نحوه توزیع دسترسی به کدهای دعوت را روشن کند، و خاطرنشان میکند که کاربران فعلی فقط یک دعوت هر دو هفته یک بار در برنامه دریافت میکنند.
به علاوه، این شرکت به اشتراک گذاشت که به صورت دورهای نمودار اجتماعی را رصد میکند، و اگر متوجه شود که کاربران خاصی از «شرکتکنندگان قابل اعتماد دیگر» دعوت میکنند، دعوتهای بیشتری دریافت خواهند کرد.
این جنبه از سیستم دعوت باعث می شود Bluesky حتی بیشتر از زمانی که به آرامی دسترسی به لیست انتظار خود را ارائه می کرد، احساس منحصر به فردتر کند.
درعوض، ورود به اینجا به نظر تابعی از کسانی است که می شناسید. این باعث شده است که کاربران موجود Bluesky هر روز – اغلب توسط چندین نفر – از آنها سؤال شود که آیا کد دعوتی برای ذخیره دارند یا خیر.
به عبارت دیگر، بهترین شرط شما برای دریافت دعوتنامه Bluesky این است که تا دو هفته آینده به بهترین دوست یک کاربر فعلی تبدیل شوید.
Bluesky میگوید که دسترسی به رشد شبکه را «بهطور ارگانیک» محدود میکند، اما اگر اینطور بود، چند کد دیگر منتشر میکرد یا فرکانس را افزایش میداد تا از تقاضای دنیای واقعی سرمایهگذاری کند، زیرا هنوز هم ارگانیک در نظر گرفته میشد.
رشد در این مرحله، محدود کردن دعوتها به یک دعوت در هر دو هفته، به طور مصنوعی رشد برنامه را کند میکند.
به نظر می رسد که با طراحی است. این شرکت تفکر خود را در پرسشهای متداول توضیح میدهد و میگوید که باید بازیگران بد را از قبل محدود کند.
«شبکههای اجتماعی میتوانند توسط هرزنامهها و بازیگران بدی که ممکن است بخواهند مکالمه عمومی را دستکاری کنند مورد سوء استفاده قرار گیرند.
در این پست آمده است که محدود کردن ثبتنامها و انتشار آنها از طریق نمودار اجتماعی موجود بسیار سادهتر از تلاش برای پاکسازی ماسبق از سوء استفاده گسترده از شبکه است.
در درازمدت، ما این سیستم کد دعوت را به عنوان بخشی از ابزار منبع باز میبینیم که برای کمک به مدیران سرور (افرادی که سرویسها را اجرا میکنند) میسازیم تا به سرپرستی و تعدیل جوامع خود کمک کنند.»
مشخص نیست که آیا این شرکت معتقد است که نمیتوان به پایگاه کاربری فعلیاش برای ارائه دعوتنامهها به طور مسئولانه اعتماد کرد یا اینکه میخواهد در چه کسی وارد میشود و چه کسی خارج میماند، سهم بیشتری داشته باشد.
اما با توجه به اینکه اکنون دعوت های Bluesky به بالاترین قیمت پیشنهادی در eBay فروخته می شود، برنامه های شرکت برای جلوگیری از حضور بازیگران بد ممکن است مختل شود.
پرسشهای متداول سایر جنبههای برنامههای Bluesky، از جمله پروتکل AT برای تمرکززدایی، و تمایز آن از توییتر، مانند انتخاب الگوریتمی و تعدیل قابل ترکیب را شرح میدهد.
همچنین سعی میکند ماهیت رابطه Bluesky با توییتر را روشن کند، زیرا در ابتدا در زمانی که جک دورسی مدیرعامل بود، در توییتر انکوبه شد.
این شرکت بعداً به عنوان یک شرکت مستقل (یک PBLLC) با دریافت ۱۳ میلیون دلار از توییتر برای شروع راهاندازی خود به بازار عرضه شد .
اکنون، پرسشهای متداول اشاره میکند که «توئیتر قرارداد خدمات خود را با Bluesky در سال ۲۰۲۲ بسته است.» جک دورسی هنوز در هیئت مدیره Bluesky است .