اخبار کسب و کارها

دلایل از کار افتادن تاچ گوشی سامسونگ

یکی از اتفاقات آزاردهنده‌ای که احتمال دارد در هنگام کار کردن با گوشی موبایل با آن مواجه شوید، کار نکردن تاچ یا همان لمس گوشی است. حتی گوشی‌های مشهور سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نیستند و اختلال در عملکرد تاچ از مهم‌ترین ایرادات رایج آنها به شمار می‌رود اما اساسی‌ترین دلایل این مشکل چیست؟ اگر با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید یا علاقه‌مند هستید در مورد آن بیشتر بدانید، ما در این مقاله، دلایل از کار افتادن تاچ گوشی سامسونگ را بررسی می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

مهم‌ترین دلایل از کار افتادن تاچ گوشی سامسونگ

به طور کلی دلیل کار نکردن تاچ گوشی سامسونگ، ممکن است، ناشی از مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری باشد. در بخش‌های بعدی، اصلی‌ترین علت‌های این اتفاق را بیان کرده و راهکارهایی برای رفع مشکل ارائه می‌دهیم. در صورتی که با انجام این اقدامات، مشکل حل نگردد، باید از تعمیرکار متخصص کمک گرفت.

ضربه خوردن گوشی سامسونگ

سقوط گوشی یا ضربه خوردن آن ممکن است، باعث آسیب دیدن صفحه نمایش یا قطعات داخلی دستگاه شود. گاهی اوقات شاهد شکستن یا ترک خوردگی LCD خواهیم بود اما مواقعی پیش می‌آید که گوشی ضربه خورده در ظاهر مشکلی ندارد؛ در حالی که سنسور مربوط به تاچ یا سایر قطعات سخت افزاری آن آسیب دیده‌اند.

راه حل:

اگر تاچ گوشی سامسونگ بر اثر ضربه خوردن خراب شده باشد، بهتر است به یک مرکز تعمیر گوشی سامسونگ مراجعه کنید. در صورتی که ایراد از صفحه نمایش یا حسگر تاچ گوشی باشد، با تعویض کامل LCD مشکل حل خواهد شد.

ویروسی شدن گوشی

ویروسی شدن گوشی، مشکلات متعددی را برای آن به وجود می‌آورد و عملکرد بخش‌های مختلف از جمله تاچ دستگاه را با اختلال مواجه می‌کند.

راه حل:

توصیه می‌شود، همواره یک آنتی ویروس معتبر بر روی گوشی سامسونگ خود داشته باشید، تا ویروس‌ها را شناسایی کرده و از ایجاد مشکل جلوگیری کند. بدیهی است که اگر کار نکردن تاچ گوشی به علت وجود ویروس باشد، با آنتی ویروس دستگاه، مشکل مذکور برطرف می‌شود.

استفاده از گلس نامناسب

گاهی اوقات علت از کار افتادن تاچ گوشی سامسونگ، ساده‌تر از چیزی است که فکر می‌کنیم. گلس نامناسب، باعث عدم تشخیص لمس توسط LCD و سنسور تاچ گوشی می‌گردد.

راه حل:

با توجه به آنچه گفته شد، در هنگام مواجهه با اختلال در تاچ گوشی سامسونگ، قبل از هر چیز بررسی کنید که آیا گلس گوشی، استاندارد است یا خیر؟ پیشنهاد می‌کنیم، گلس را از گوشی جدا نموده، مجدداً لمس آن را امتحان کنید. بدیهی است که مشکل مورد بحث، با تعویض گلس حل می‌گردد.

آب خوردن گوشی

آب خوردگی، شاید بدترین اتفاقی باشد که می‌تواند، برای یک گوشی پیش بیاید. این اتفاق، ممکن است، مشکلات زیادی برای دستگاه موبایل به وجود آورد که یکی از آنها از کار افتادن تاچ است. حتی گوشی‌های ضد آب نیز از این مشکل در امان نیستند.

راه حل:

  • از محافظ و گلس مناسب برای گوشی سامسونگ استفاده کرده و مراقب باشد، تحت هیچ شرایطی خیس و مرطوب نشود.
  • در صورتی که بر حسب حادثه، گوشی دچار آب خوردگی شد، هر چه سریع‌تر آن را نجات دهید، بخش‌های خارجی و داخلی را خشک کنید، تا حتی الامکان آسیبی به آن وارد نشود.
  • اگر پس از آب خوردگی گوشی، متوجه عدم کار کردن تاچ آن شدید، بهتر است آن را به تعمیرکار مجرب نشان دهید. توجه کنید که گاهی اوقات چند روز پس از بروز حادثه، متوجه چنین ایراداتی خواهید شد.

اپلیکیشن های ناسازگار

وجود بد افزار یا اپلیکیشن‌های ناسازگار، یکی دیگر از دلایل کار نکردن تاچ گوشی سامسونگ است؛ از این رو توصیه می‌شود، از نصب اپلیکیشن‌ نامعتبر بر روی گوشی خود پرهیز کنید.

راه حل:

حذف اپلیکیشن‌های ناسازگار یا اضافه، از نخستین کارهایی است که در هنگام مواجهه با اختلال در عملکرد تاچ گوشی سامسونگ باید انجام شود.

باگ نرم افزاری

باگ نرم افزاری، ممکن است به دلایل مختلفی از جمله نصب یک برنامه خاص ایجاد شود. در این حالت برخی عملکردهای گوشی از جمله تاچ، دچار مشکل می‌شوند.

راه حل:

برای رفع باگ نرم افزاری و برطرف شدن عدم کار کردن تاچ ناشی از آن، باید گوشی را یک مرتبه ریست نمود. به احتمال زیاد مشکل حل می‌گردد. در غیر اینصورت می‌توان از ریست فکتوری کمک گرفت؛ البته دقت کنید که با انجام این کار گوشی به تنظیمات کارخانه بازگشته و کلیه اطلاعات آن پاک می‌شوند. بهتر است، قبل از اقدام از اطلاعات گوشی بکاپ تهیه کنید.

داغ شدن گوشی

داغ شدن گوشی، اتفاق ناخوشایندی است که به دلایل مختلفی از جمله استفاده از شارژرهای فیک و تقلبی به وجود می‌آید؛ البته گاهی اوقات علت گرم شدن بیش از حد گوشی، قرار گرفتن آن در معرض نور و گرمای شدید است. در هر حال داغ کردن دستگاه موبایل، می‌تواند لمس آن را با مشکل مواجه کند.

راه حل:

حتماً از کابل و شارژر اصلی گوشی سامسونگ استفاده کنید؛ همچنین مراقب باشید، گوشی در مکان گرم قرار نگیرد. در صورت رعایت این موارد، به احتمال قریب به یقین، مشکل داغ شدن و تاچ گوشی حل می‌گردد.

پر شدن حافظه گوشی

پر شدن بیش از حد حافظه گوشی به پردازنده و سایر قطعات داخلی مهم فشار وارد می‌کند، موجب هنگ کردن آن می‌شود؛ در نتیجه گوشی به لمس پاسخ نمی‌دهد.

راه حل:

برای پیشگیری و رفع مشکل بالا، سعی کنید، در فواصل منظم، بخشی از حافظه گوشی خود را آزاد کنید؛ علاوه بر حافظه داخلی، گاهی اوقات پاک کردن کش گوشی نیز راهگشای مشکل است.

خرابی سیم کارت یا کارت حافظه

گاهی اوقات کار نکردن تاچ گوشی، ناشی از خرابی سیم کارت یا کارت حافظه است؛ بنابراین یکی از کارهایی که باید انجام دهید، خارج کردن این کارت‌ها و امتحان مجدد لمس گوشی است. طبیعتاً با تعویض سیم کارت خراب، ایراد رفع می‌شود.

نتیجه گیری:

ضربه خوردن، آب خوردگی، ویروسی شدن، وجود اپلیکیشن‌های مشکل دار، استفاده از کابل و آداپتور شارژ نامناسب و پر شدن بیش از حد حافظه گوشی، از مهم‌ترین دلایل از کار افتادن تاچ گوشی سامسونگ به شمار می‌روند.

بدیهی است که با رفع علت بروز مشکل، می‌توان آن را برطرف نمود؛ اما گاهی اوقات نمی‌توان دلیل کار نکردن تاچ را به راحتی تشخیص داد. در این حالت پس از بررسی کابل، گلس، تمیز کردن گوشی، ری استارت و سایر اقدامات ابتدایی، در صورتی که ایراد برطرف نشود، کمک گرفتن از فرد متخصص ضروری به نظر می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا