اخبار اینترنت

رئیس اینستاگرام می گوید فید «دنبال کردن» Threads در لیست ویژگی های آینده است

به گزارش اپ خونه، رقیب مورد انتظار متا در توییتر، Threads ، معرفی شد و در حال حاضر بیش از ۲۳ میلیون ثبت نام دارد.

این برنامه تقریباً شبیه توییتر است، اما یک ویژگی کلیدی را ندارد: فیدی که فقط پست‌های افرادی را که شما دنبال می‌کنید نمایش می‌دهد.

در حال حاضر، برنامه دارای یک فید واحد است که پست‌های افرادی را که دنبال می‌کنید و افرادی را که دنبال نمی‌کنید به شما نشان می‌دهد. از سوی دیگر، توییتر دارای فید «دنبال کردن» و فید «برای شما» است.

آدام موسری، رئیس اینستاگرام، به درخواست‌ها برای داشتن فید فالوور توسط Threads پاسخ داد و گفت که در لیست ویژگی‌هایی است که پلتفرم می‌خواهد در آینده اضافه کند.

موسری این نظر را در پاسخ به پستی از یوتیوب مارکز براونلی بیان کرد. اینستاگرام نیز مانند توییتر، علاوه بر فید الگوریتمی پیش‌فرض، از نمای فهرست «دنبال کردن» نیز بهره می‌برد، بنابراین منطقی است که Threads نیز یک نمایش داشته باشد.

ویژگی‌های دیگری که وی به آنها اشاره کرد در فهرست هستند، شامل امکان جابه‌جایی بین حساب‌های مختلف Threads و گزینه ویرایش پست‌ها است.

موسری همچنین اظهار داشت که چندین اصل اساسی مانند امکان جستجوی هشتگ ها هنوز در برنامه وجود ندارد.

شایان ذکر است که اگرچه کاربران برای لایک کردن یک پست، درخواست دوبار ضربه زدن را داشته اند، موسری گفت که متا سعی کرده این کار را پیاده کند، اما مشکل اینجاست که برای باز کردن کامل موضوع باید بتوانید روی یک موضوع ضربه بزنید.

 “شما نمی خواهید عنصری داشته باشید که هم بتوانید روی آن ضربه بزنید و هم دو بار ضربه بزنید.”

Threads به کاربران اینستاگرام این امکان را می‌دهد تا با اعتبارنامه‌های موجود خود احراز هویت کنند تا به‌روزرسانی‌های کوتاهی از جمله متن تا ۵۰۰ کاراکتر، لینک‌ها، عکس‌ها و ویدیوها تا پنج دقیقه ارسال کنند.

در زمان راه اندازی، Threads بر روی iOS و Android در ۱۰۰ کشور در دسترس است، البته نه در اتحادیه اروپا، بنا بر گزارش ها به دلیل نگرانی در مورد پایبندی به قوانین حریم خصوصی داده های محلی در دسترس نیست.

در حالی که محبوبیت رقیب توییتر Bluesky با حمایت جک دورسی در ماه های اخیر افزایش یافته است و از پروتکل غیرمتمرکز خود، پروتکل AT استفاده می کند، برنامه جدید اینستاگرام به زودی از ActivityPub پشتیبانی می کند – همان پروتکل شبکه اجتماعی که توسط رقیب توییتر منبع باز Mastodon استفاده می شود.

برای دسترسی به Threads، کاربران ابتدا باید با استفاده از اعتبار ورود به اینستاگرام فعلی خود احراز هویت کنند.

سپس این برنامه با جزئیات حساب موجود خود، مانند نام، نام کاربری، عکس و فالوورها پر می شود. تأیید همچنین به برنامه جدید منتقل می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا