نرم افزار موبایل

رئیس اینستاگرام می گوید Threads API در حال کار است

به گزارش اپ خونه، آدام موسری، رئیس اینستاگرام، گفت که یک Threads API در حال کار است. این فرصتی را به توسعه دهندگان می دهد تا برنامه ها و تجربیات مختلفی را در اطراف Threads ایجاد کنند.

رئیس اینستاگرام از اینکه ناشران دسته ای از محتوا را منتشر می کنند و به نوبه خود محتوای خالق را تحت الشعاع قرار می دهند ابراز نگرانی کرد.

«ما در حال کار روی آن هستیم. نگرانی من این است که این به معنای محتوای ناشر بسیار بیشتر باشد و محتوای خالق بیشتر نباشد، اما همچنان به نظر می رسد کاری است که باید انجام دهیم. »

موسری قبلاً با بیان اینکه Threads “ضد خبر” نیست، اما “به طور فعال اخبار را تقویت نمی کند” در مورد محتوای خبری موضع گرفته است .

از لحاظ تاریخی، نشریات خبری به ابزارهای شخص ثالث و ادغام با شبکه های اجتماعی مختلف برای ارسال خودکار در پلتفرم هایی مانند توییتر، لینکدین و فیس بوک متکی بوده اند.

با در دسترس نبودن APIها در پلتفرم‌های جدیدتر مانند Threads، ناشران باید به صورت دستی محتوا را پست کنند، که برای سازمان‌های خبری که تعداد زیادی مقاله در روز پست می‌کنند ایده‌آل نیست.

در حالی که موسری نگران است که ناشران حجم زیادی از محتوا را از طریق یکپارچه سازی API فشار دهند، سازندگان همچنین به ابزارهای مختلفی برای ارسال انواع مختلف محتوا نیاز دارند.

همچنین اگر گزینه ای برای یکپارچه سازی API وجود داشته باشد، طراحی ویژگی های مناسب برای یک پلتفرم خاص را برای توسعه دهندگان آسان تر می کند.

با توجه به اینکه شبکه های اجتماعی مانند توییتر (اکنون X) و Reddit ایجاد مشتری را برای توسعه دهندگان شخص ثالث دشوار می کند، Threads می تواند API خود را باز کند و اکوسیستم برنامه سالم تری را فعال کند.

توسعه دهندگان برخی از مشتریان را برای شبکه های رقیب مانند Bluesky و Mastodon راه اندازی کرده اند ، اما هر دو شبکه نسبتاً پایگاه کاربر کوچکتری نسبت به Threads دارند.

قبلا متا گفت که Threads کمتر از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد . یک API و یک اکوسیستم برنامه شخص ثالث لزوماً این عدد را به جلو نمی‌برند، اما راه‌هایی را در اختیار افراد قرار می‌دهد تا شبکه را به روش‌های جایگزین کاوش کنند.

تیم‌های Threads ویژگی‌های زیادی را در چند ماه گذشته پس از راه‌اندازی ارسال کرده‌اند. با این حال، اگر یک اکوسیستم برنامه شخص ثالث وجود داشته باشد، توسعه دهندگان می توانند ویژگی های مورد نظر کاربران را ارسال کنند.

علاوه بر این، متا و موسری در مورد ادغام Threads با Fedisverse صحبت کرده اند . بنابراین یک اکوسیستم باز با API به خوبی حفظ شده گام خوبی برای رسیدن به آن هدف خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا