اخبار اینترنت

رئیس سابق NHTSA به تبلیغات کروز که انسان ها را راننده های وحشتناکی نشان میدهد واکنش نشان داد 

به گزارش اپ خونه، یکی از مدیران سابق اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها (NHTSA) به آگهی تمام صفحه ای که توسط کروز، زیرمجموعه خودران جنرال موتورز در چندین روزنامه بزرگ منتشر شده بود، پاسخ داده است که انسان ها را راننده های وحشتناک می نامد .

این تبلیغ به نزدیک به ۴۳۰۰۰ تلفات تصادف در سال ۲۰۲۲ اشاره می کند و وسایل نقلیه خودران را به عنوان راه حل تبلیغ می کند.

جوآن کلایبروک، وکیلی که از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ به عنوان رئیس NHTSA و به عنوان رئیس گروه حمایت از مصرف کنندگان Public Citizen از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ به عنوان رئیس NHTSA خدمت کرده است، گفت:

«استفاده از درد و رنج این مرگ ها برای خود تبلیغی یک محصول اثبات نشده و ناایمن، بی وجدانی است. »

کلیبروک این تبلیغ را ترفندی از جنرال موتورز برای جبران بخشی از سرمایه گذاری خود در میلیاردها دلاری که برای توسعه وسایل نقلیه خودران کروز صرف کرده است، نامید.

بر اساس گزارش درآمد سال ۲۰۲۲ جنرال موتورز، این خودروساز در سال ۲۰۲۲ ۱.۹ میلیارد دلار در کروز ضرر کرد که از ۱.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ بیشتر بود.

جنرال موتورز گفته است که انتظار دارد کروز تا سال ۲۰۳۰ سالانه ۵۰ میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

کروز این آگهی را در سانفرانسیسکو کرونیکل، نیویورک تایمز، لس آنجلس تایمز و ساکرامنتو بی منتشر کرد.

پیام کروز در حالی منتشر شد که کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا برای دومین بار جلسه استماع در مورد گسترش مجوزهای کروز و رقیب Waymo برای هزینه سواری رباتاکسی در سراسر شهر ۲۴/۷ در میان فشارهای فزاینده مخالفان را به تعویق انداخت.

در این آگهی آمده است:

“شما ممکن است راننده خوبی باشید، اما بسیاری از ما اینطور نیستیم. مردم هر ساله باعث میلیون ها تصادف در ایالات متحده می شوند. ماشین‌های بدون راننده کروز برای نجات جان انسان‌ها طراحی شده‌اند.»

در این آگهی، کروز به « گزارش ایمنی ۱ میلیون مایلی » خود اشاره می‌کند که با مؤسسه تحقیقات حمل‌ونقل دانشگاه میشیگان و مؤسسه حمل‌ونقل فناوری ویرجینیا برای مقایسه رانندگی طبیعی انسان با راننده خودمختار کروز تهیه شده است.

این مطالعه نشان داد که وسایل نقلیه کروز که بیش از ۱ میلیون مایل رانندگی را جمع‌آوری کرده‌اند، در مقایسه با رانندگان انسانی منجر به ۵۳ درصد برخورد کمتر، ۹۲ درصد تصادفات کمتر به عنوان عامل اصلی و ۷۳ درصد تصادفات کمتر با خطر معنی‌دار آسیب دیدگی می‌شوند.

Claybrook در بیانیه ای که توسط Advocates for Highway منتشر شد، گفت:

«یک میلیون مایل طی شده با وسایل نقلیه خودران (AV) در نگاه اول ممکن است مقدار قابل توجهی به نظر برسد، اما کمتر از ۰.۰۰۰۰۳ درصد از بیش از سه تریلیون مایل طی سالانه در جاده های ایالات متحده است و ایمنی خودکار علاوه بر این، در مقایسه با ۳۱۰ میلیارد مایل رانندگی در کالیفرنیا در سال، بی نهایت کوچک است. در مقایسه، در یک هفته کاری، رانندگان انسان سوار در سانفرانسیسکو تقریباً سه برابر یک میلیون مایل کروز در یک سال جمع آوری شدند.»

کلیبروک گزارش ایمنی کروز را محدود و فرآیند آن را غیرشفاف خواند و اشاره کرد که کروز مطالعه مقایسه ای را از دانشگاه هایی که در این گزارش با آنها شریک است منتشر نکرده است.

سخنگوی کروز گفت که این شرکت نمی‌تواند بدون اجازه دانشگاه میشیگان و ویرجینیا تک مطالعه را به اشتراک بگذارد، اما این شرکت قصد دارد اطلاعات بیشتری را در آینده نزدیک ارائه دهد.

در حالی که خودروهای AV کروز در حین رانندگی در سانفرانسیسکو هیچ تصادف مرگباری نداشته اند، این شرکت به دلیل عملکرد نادرست خودروهایی که در وسط ترافیک متوقف می شوند ، مسدود کردن سایر وسایل نقلیه، وسایل نقلیه اضطراری و حمل و نقل عمومی مورد انتقاد قرار گرفته است.

ترکیبی از ساکنان آزرده، رئیس آتش نشانی سانفرانسیسکو، انجمن افسران پلیس و SFMTA همگی در مورد ایمنی و کارایی AV ها پس از بسیاری از چنین حوادثی ابراز نگرانی کرده اند.

در پاسخ به بی حرکت شدن وسایل نقلیه کروز در حین کار در جاده های عمومی و حوادثی که رباتاکسی ممکن است ترمز نامناسبی را انجام داده باشد، NHTSA در دسامبر گذشته تحقیقات مقدماتی را در مورد این وسایل نقلیه آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا