» تکنولوژی » ربات های جاسپر وعده های غذایی تازه را برای ساکنان آپارتمان های اطراف جمع می کنند
ربات جاسپر
تکنولوژی

ربات های جاسپر وعده های غذایی تازه را برای ساکنان آپارتمان های اطراف جمع می کنند

آبان 1, 1401 2۰13

به گزاش اپ خونه،این استارت‌آپ پس از تلاش برای فروش فناوری خود به شرکت‌های بزرگ خدمات غذایی، استارت‌آپ اتوماسیون آشپزی جاسپر به سمت مصرف‌کننده مستقیم روی آورده است. در یک مکالمه اخیر، گونار فروه، مدیر عامل شرکت TechCrunch در مورد این محور گفت و یک به‌روزرسانی کلی در مورد شرکت یکی از اعضای Battlefield 200 امسال در Disrupt 2022 ارائه کرد.

زمانی که گونار چندین سال پیش جاسپر را (به عنوان YPC Technologies) با کارشناس تعامل انسان و ربات کامیلو پرز کوینترو تأسیس کرد، انگیزه آنها در درجه اول صرفه جویی در زمان در پخت و پز بود. پس از توسعه فناوری‌های روباتیک برای خودکارسازی فرآیندهای پخت و پز، آنها رویکردی را انتخاب کردند که به بازار عرضه شود، به این امید که پلتفرم خود را به عرضه‌کنندگان مواد غذایی و فروشندگان خدمات بفروشند. اما این شرکت هرگز کشش شرکتی گونار و کوینترو را به دست نیاورد.

این شرکت چند ماه پیش تغییر نام داد و به جاسپر تغییر نام داد و مدلی را که گونار «آشپزی به عنوان یک سرویس» می‌نامد، اتخاذ کرد. جاسپر اکنون آشپزخانه‌های روباتیک را در ساختمان های بلند  مسکونی یا در کنار آن راه‌اندازی می‌کند و از ساکنان هزینه اشتراک به اضافه هزینه مواد اولیه غذا دریافت می‌کند.

«خوردن وعده‌های غذایی خوب در خانه گران یا زمان‌بر است. تحویل غذا بسیار ناکارآمد است – رستوران‌ها یا آشپزخانه‌های ارواح غذاهایی به ارزش چند دلار آماده می‌کنند و سپس به کسی پول می‌دهند تا آنها را به سراسر شهر ارسال کند. در حالی که اکثر مشتریان از این موضوع آگاه نیستند، حدود نیمی از دلارهای آنها صرف هزینه های پلتفرم و هزینه های تحویل می شود. جاسپر با راه‌اندازی آشپزخانه‌های رباتیک در ساختمان های بلند مسکونی یا در کنار آن، ناکارآمدی نیروی کار و تحویل را از بین می‌برد تا به ساکنان غذاهای لذیذ تازه آماده را به قیمت آشپزی در خانه ارائه دهد. وعده های غذایی جاسپر روی ظروف چینی آبکاری می شوند که به مشتریانش اجازه می دهد تا یک سوم زباله های خانگی خود را برش دهند.

 

Jasper

استارت‌آپ‌های اتوماسیون مواد غذایی لحظاتی را سپری می‌کنند، همانطور که اخیراً سرمایه‌گذاری Chipotle در ربات سازنده تراشه تورتیلا Miso Robotics نشان داده است. جای تعجب نیست – کمبود نیروی کار و مواد گران قیمت روبات‌های آماده‌کننده غذا را به پیشنهادی جذاب تبدیل می‌کند.

در سال ۲۰۲۰، کاراکوری ۸.۴ میلیون دلار برای غذاخوری خودکار خود برای تهیه غذا به دست آورد. در ماه می گذشته، Chef Robotics با هدف کمک به خودکارسازی برخی از جنبه‌های آماده‌سازی غذا، ۷.۷ میلیون دلار جمع‌آوری کرد. چند ماه بعد، زنجیره سالاد Sweetgreen استارتاپ رباتیک آشپزخانه اسپایس را خرید و در تابستان گذشته Makeline 24 میلیون دلار برای ربات خود که به طور خودکار ناهار کاسه ای را جمع می کند، تضمین کرد.

جاسپر به طور مستقیم با Nommi مستقر در لس آنجلس رقابت می کند، که کیوسک های غذای مستقل را برای شرکای املاک و مستغلات و پردیس کالج تامین می کند. اما گونار ادعا می‌کند که پلتفرم جاسپر می‌تواند طیف وسیع‌تری از آیتم‌های منو (از ۱.۲۰ دلار تا ۱۶.۹۰ دلار)، از جمله ماهی کاد با سیب‌زمینی بخارپز، مرغ خامه‌ای پاپریکا و دسرهایی مانند پودینگ تافی چسبناک را آماده کند.

«ما از یادگیری ماشین برای زمان‌بندی کار و توزیع مواد استفاده می‌کنیم. ما قصد داریم آن را نیز اضافه کنیم تا تجربه یک سرآشپز شخصی را فراهم کنیم.»

همانطور که Spotify می‌تواند پیش‌بینی کند که شما چه موسیقی دوست دارید، جاسپر نیز پیش‌بینی می‌کند که مشتریان ما چه وعده‌هایی را دوست دارند. هیچ شرکت رباتیک غذایی دیگری که ما از آن آگاه هستیم، نمی‌تواند همانطور که جاسپر  در حال حاضر به مشتریان در خانه خدمات دهد،خدمات دهد در واقع جاسپر یک منوی کامل را در بر می گیرد.

جاسپر می‌گوید طی سال گذشته آزمایش‌های متعددی را در یک ساختمان مسکونی متوسط ​​انجام داده است و طی ماه گذشته جاسپر را در شش ساختمان آپارتمانی راه‌اندازی کرده است. تا به امروز، تنها حدود ۲۳۱ مشتری از طریق پلت فرم سفارش این شرکت، غذا از جاسپر سفارش داده اند. اما  نشانه ای که سرمایه گذاران از پیشرفت فعلی راضی هستند این ات که جاسپر ۳.۵ میلیون دلار از حامیان، از جمله تویوتا ونچرز جمع آوری کرده است.

جیم آدلر، مدیرعامل موسس تویوتا ونچرز در بیانیه‌ای از طریق ایمیل گفت: «تویوتا ونچرز سرمایه‌گذاری اولیه‌ای را روی جاسپر انجام داد، زیرا ما از دیدگاه تیم مبنی بر ارائه آشپزی تازه، منوهای هیجان‌انگیز و کیفیت بالای غذا به مصرف‌کنندگان هیجان‌زده شدیم. آنها روی بهترین نحوه ارائه وعده های غذایی روزانه به مشتریان در خانه تمرکز کرده اند. آنها کشش اولیه قابل توجهی دارند که ناشی از کمبود نیروی کار اخیر در صنعت رستوران و تقاضای رو به رشد مصرف کنندگان برای گزینه های غذایی مقرون به صرفه است. این یک طوفان عالی برای جاسپر است، که فرصت بزرگی را برای این شرکت ایجاد می کند تا شیوه غذا خوردن ما را هر روز بهبود بخشد.

گونار می‌گوید که هدف این است که به ۲.۵ میلیون دلار درآمد تکرارشونده سالانه (ARR) برسد، زیرا آماده می‌شود تا ۷ میلیون دلار سرمایه اضافی جذب کند. جاسپر، که ۱۳ نفر را استخدام می کند (تعدادی که گونار پیش بینی می کند تا پایان سال به ۱۵ نفر افزایش یابد). ARR فعلی “کمتر از” ۱۰۰,۰۰۰ دلار دارد.
گونار گفت: «ما در چند هفته گذشته جاسپر را در چندین ساختمان راه اندازی کردیم و درآمد را افزایش خواهیم داد. “این بودجه باعث افزایش بیشتر اتوماسیون در فرآیندهای ما می شود تا درآمدی معادل ۱۶۷ دلار به ازای هر ساعت کار داشته باشیم.”

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×