» اخبار اینترنت » رشد چشمگیر بلواسکای در میان تغییرات X: صعود به جمع ۵ اپلیکیشن برتر شبکه‌های اجتماعی
Bluesky
اخبار اینترنت

رشد چشمگیر بلواسکای در میان تغییرات X: صعود به جمع ۵ اپلیکیشن برتر شبکه‌های اجتماعی

مهر ۲۸, ۱۴۰۳ 2۰6

به گزارش اپ خونه، استارتاپ شبکه اجتماعی Bluesky (بلواسکای) که به تازگی اعلام کرده طی یک روز نیم میلیون کاربر جدید به دست آورده، حالا به جمع ۵ اپلیکیشن برتر در فروشگاه اپ‌های ایالات متحده پیوسته و در دسته‌بندی شبکه‌های اجتماعی به رتبه دوم رسیده است، در حالی که هفته گذشته در رتبه ۱۸۱ بود.

طبق داده‌های شرکت Appfigures، این رشد کاملاً ارگانیک بوده است، زیرا تأیید شده که این شرکت هیچ تبلیغی در جستجوی اپ استور انجام نداده است.

علاوه بر این، رشد Bluesky محدود به بازار آمریکا نیست. کشورهای متعددی شاهد رشد چهار رقمی دانلودها نسبت به چهارشنبه گذشته بوده‌اند که باعث شده Bluesky به رتبه‌های برتر در کشورهای مختلفی نظیر ژاپن، تایلند و تایوان که در آنجا رتبه اول را دارد، برسد.

همچنین در هنگ کنگ رتبه دوم، در کانادا و کره جنوبی رتبه چهارم و در سنگاپور رتبه هشتم را به دست آورده است.

هرچند اطلاعات مربوط به رشد اپلیکیشن در فروشگاه گوگل پلی با تأخیر روبروست، اما نشانه‌های اولیه حاکی از این است که در آنجا هم روند صعودی دارد.

در ساعت ۴ صبح به وقت شرقی، این اپلیکیشن از رتبه ۱۰۰ در فروشگاه اپ‌های اندروید به رتبه پنجم در دسته شبکه‌های اجتماعی صعود کرد و همچنان در حال پیشرفت است.

Appfigures هنوز نمی‌تواند نیم میلیون کاربر جدیدی را که Bluesky ادعا می‌کند در یک روز اضافه کرده‌اند، تأیید کند، اما برآوردهای آن حاکی از رشد عظیم است.

تاکنون، این شرکت ۱۹۷,۰۰۰ نصب جدید در اپ استور را برای روز پنجشنبه گزارش کرده است که نسبت به روز قبل که فقط ۳,۴۰۰ نصب بود، افزایش چشمگیری داشته است.

بیشتر این نصب‌ها – ۸۰,۰۰۰ یا ۴۰ درصد – از ایالات متحده بوده است. ژاپن نیز با ۵۳,۰۰۰ نصب (۲۷ درصد) در این رشد سهم داشته و دانلودها در حدود ۹۰ کشور به میزان چهار رقمی افزایش یافته است.

دلایل متعددی می‌تواند موجب این رشد شده باشد:

در X، کاربران به دلیل تغییراتی که در قابلیت بلاک کردن اتفاق افتاده ناراحت هستند. به زودی، کاربران دارای حساب‌های عمومی می‌توانند پست‌های خود را توسط هر کسی، حتی کسانی که آنها را بلاک کرده‌اند، مشاهده کنند. در حالی که بلاک کردن تنها مانع از تعامل (لایک، پاسخ یا بازنشر) کاربران بلاک شده می‌شود.

این مسئله برای بسیاری که در این پلتفرم با آزار و اذیت روبرو هستند، به عنوان یک مشکل امنیتی در نظر گرفته می‌شود و برای برخی، این تغییر آخرین ضربه بوده است.

همچنین، X این هفته شرایط استفاده و سیاست‌های حریم خصوصی خود را به‌روزرسانی کرده و به خود حق داده است که داده‌های کاربران X را با شرکت‌های ثالث، از جمله آنهایی که مدل‌های هوش مصنوعی توسعه می‌دهند، به اشتراک بگذارد.

علاوه بر این، ممکن است X همچنان تحت تأثیر ممنوعیت موقت در برزیل باشد، هرچند که این ممنوعیت برداشته شده است. برخی از کاربران فعال از این منطقه ممکن است به Bluesky مهاجرت کرده و دنبال‌کنندگان خود را نیز همراه خود برده باشند.

علاوه بر این، Bluesky احتمالاً از مشکلاتی که Threads با آنها روبرو است نیز بهره می‌برد؛ مشکلاتی که باعث شد کاربران به اشتباه حساب‌هایشان مسدود شود یا پست‌هایشان بدون دلیل رتبه‌بندی پایین‌تری پیدا کنند. (متا بخشی از این مشکل را به نرم‌افزار داخلی که توسط مدیران Threads استفاده می‌شد، نسبت داده است.)

در هر صورت، X هنوز تحت تأثیر این تغییرات قرار نگرفته و از سه‌شنبه تا پنجشنبه ۱۷,۰۰۰ دانلود جدید داشته است. با این حال، این اپلیکیشن دیگر در جمع ۱۰ اپلیکیشن برتر اپ استور ایالات متحده قرار ندارد و اکنون در رتبه ۲۹ است.

اپلیکیشن متعلق به ایلان ماسک با یک روند نزولی ملایم مواجه است، اما Appfigures می‌گوید که این مسئله هم‌راستا با کل دسته‌بندی اخبار در اپ استور آمریکا است که امسال ۸.۴ درصد کاهش یافته است.

Bluesky پیش از این نیز جهش‌های بزرگی را تجربه کرده است، از جمله زمانی که پس از یک دوره طولانی دعوت‌نامه‌ای درهای خود را به روی عموم باز کرد و اخیراً زمانی که برزیل X را ممنوع کرد که در دو روز اول ممنوعیت، نیم میلیون کاربر جدید را به شبکه اجتماعی استارتاپ جذب کرد و در روزهای بعد نیز بیشتر شد.

(پس از انتشار این مطلب، Bluesky اعلام کرد که ۱ میلیون کاربر جدید اضافه کرده و تعداد کل کاربران آن به بیش از ۱۲ میلیون نفر رسیده است.)

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×