اخبار اینترنت

رقیب اینستاگرام، Whee، هیچ کشش و جذابیتی ندارد

به گزارش اپ خونه، TikTok اوایل این ماه یک برنامه اجتماعی جدید به نام Whee را راه‌اندازی کرد ، که یک سرویس مشابه اینستاگرام برای عکس‌برداری و اشتراک‌گذاری با دوستان است.

مانند اینستاگرام، Whee نیز از فیلترهای عکس پشتیبانی می کند و شامل پیام رسانی می شود.

با این حال، برنامه‌های این شرکت برای Whee مشخص نیست، زیرا طبق داده‌های جدید شرکت اطلاعات اپلیکیشن Appfigures، این برنامه دانلودهای نسبتا کمی دارد و هنوز خود را از طریق تبلیغات جستجوی اپل تبلیغ نکرده است.

بدون پشتیبانی بازاریابی، برنامه های جدید تا حد زیادی در اپ استور امروزی نامرئی باقی می مانند. به نظر می رسد که این مورد برای Whee نیز صادق باشد، که بی سر و صدا در ۱۸ ژوئن در ۷۱ کشور در سراسر جهان راه اندازی شد.

به دلیل عدم تبلیغ، Whee راه خود را در جدول برنامه های رایگان برتر در اپ استور اپل پیدا نکرد و به یکی از ۵۰۰ برنامه اجتماعی برتر در بازارهای پشتیبانی شده خود تبدیل نشد.

Whee به TikTok متصل است، که متعلق به ByteDance مستقر در پکن است.

Whee تنها ۱۳۰۰۰ بار دانلود جهانی در iOS و ۱۰۰۰۰ دانلود اندروید، به ازای داده‌های Google Play به دست آورده بود.

همچنین به وضوح در حال حاضر در ایالات متحده در لیست دانلودها قرار نمی گیرد، زیرا بازارهای برتر آن در iOS مالزی، ترکیه، عربستان سعودی، پرو و ​​اندونزی است. هر چند، این کشورها هم فقط تعداد کمی از دانلودها را انجام می دهند.

به عنوان مثال، بازار شماره ۱، مالزی، ۲۴۰۰ بار دانلود را ارائه کرد در حالی که اندونزی با تنها ۸۰۰ نصب، جایگاه پنجم را کسب کرد. به دلیل اعداد کم، اینها احتمالاً دانلودهایی از افرادی است که به طور تصادفی هنگام جستجو در فروشگاه App با Whee برخورد کرده اند.

علاوه بر این، Appfigures می‌گوید ByteDance هنوز سعی نکرده است Whee را از طریق تبلیغات جستجوی اپل تبلیغ کند، که به برنامه‌ها کمک می‌کند تا زمانی که کاربران App Store برنامه‌ها را با استفاده از کلمات کلیدی خاص جستجو می‌کنند، رتبه بالایی کسب کنند.

این شرکت دریافت که تاکنون هیچ فعالیتی در تبلیغات جستجوی اپل در ارتباط با Whee وجود نداشته است.

علاوه بر این، بازخورد کاربران از کسانی که Whee را پیدا کرده‌اند نیز نسبتاً ضعیف است، زیرا این برنامه دارای امتیاز کلی ۳.۶ از ۵ در سطح جهانی است، در بین ۳۱ رتبه‌بندی فروشگاه App، که تنها ۱۰ مورد از آنها دارای بررسی هستند.

ByteDance در مورد برنامه‌های خود برای Whee اظهار نظری نکرده است، اما زمان راه‌اندازی این برنامه با توجه به اینکه بایدن رسماً ممنوعیت TikTok را در اواخر آوریل پس از تصویب لایحه اصلاح‌شده‌ای که TikTok را ممنوع می‌کرد، رسماً امضا کرد.

(از آن زمان TikTok از ایالات متحده شکایت کرده است تا از اجرای این قانون جلوگیری کند، که حداقل این ممنوعیت را برای مدتی به تعویق می اندازد تا قانونی بودن آن در دادگاه ها بررسی شود.)

ورود Whee می‌تواند نوعی طرح B باشد که به ByteDance اجازه می‌دهد حضور اجتماعی خود را در ایالات متحده حفظ کند، حتی اگر ممنوعیت TikTok تایید شود.

این اولین بار نیست که ByteDance سعی می کند به سایر برنامه های اجتماعی خارج از TikTok علاقه ایجاد کند.

پیش از این در سال ۲۰۲۳، این شرکت بی سر و صدا یک برنامه مشابه اینستاگرام به نام Lemon8 را در ایالات متحده و بریتانیا راه اندازی کرد و حتی به اینفلوئنسرهای TikTok پول پرداخت کرد تا درباره این برنامه پست کنند تا دیگران محتوای اولیه آن را مشاهده کنند.

آن تلاش ها فورا نتیجه نداد . تا نوامبر سال ۲۰۲۳، تعداد دانلودهای این برنامه در ایالات متحده در iOS تنها به ۲.۵ میلیون رسیده بود – اعداد عالی برای یک استارت آپ جدید بود، اما به TikTok که بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد، از جمله ۱۷۰ میلیون کاربر در ایالات متحده، نزدیک هم نبود.

ByteDance همچنین یک برنامه ویدیویی محبوب دیگر به نام CapCut را اجرا می کند که اغلب برای ساخت ویدیوهای TikTok استفاده می شود و برای مدت کوتاهی با رقیب BeReal یعنی TikTok Now همکاری کرد، هرچند که پس از کمتر از یک سال تعطیل شد .

اینکه آیا Whee همان بازی Lemon8 را دنبال خواهد کرد یا خیر، باید دید. اما اگر اینفلوئنسر TikTok مورد علاقه شما در زمانی در آینده به طور تصادفی شروع به صحبت در مورد Whee کرد، توجه داشته باشید که احتمالاً برای انجام این کار پول دریافت کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا