رکوردشکنی Edits؛ اپلیکیشن جدید ویدیوسازی اینستاگرام در مقایسه با CapCut
به گزارش اپ خونه، اپلیکیشن جدید ویدیوسازی متا به نام Instagram Edits شروعی بسیار قویتر از رقیب مستقیم خود، CapCut از شرکت ByteDance داشته است.
این اپلیکیشن که به کاربران کمک میکند ویدیوهایی برای ریلز، استوریها و سایر پستهای اینستاگرام بسازند، طی دو روز نخست انتشار در iOS حدود ۷۰۲,۹۰۰ بار دانلود شده است. طبق دادههای شرکت تحلیل اپلیکیشن Appfigures، این میزان دانلود تقریباً ۳۷ برابر بیشتر از تعداد دانلودهای CapCut در دو روز ابتدایی انتشارش بوده است.
تا روز پنجشنبه، تعداد دانلودهای Edits به ۱.۲ میلیون در iOS و ۵.۹ میلیون در اندروید رسید و مجموعاً ۷.۱ میلیون دانلود را به ثبت رساند.
در مقایسه، CapCut طی سه روز اول فقط ۸۳,۵۰۰ بار روی iOS و اندروید دانلود شده بود. البته CapCut در زمان عرضه تنها در نیمی از بازارهای جهانی در دسترس بود، اما حتی اگر این ارقام را دو یا سه برابر کنیم، باز هم Edits با اختلاف جلوتر است.
در ایالات متحده به تنهایی، Edits در سه روز اول ۳۸۱,۰۰۰ بار دانلود شد، در حالی که CapCut تنها ۳,۴۰۰ بار در اولین حضور خود در آمریکا دانلود شده بود. در این مقایسه مستقیم، میبینیم که شروع Edits در آمریکا ۱۱۲ برابر بزرگتر از CapCut بوده است.
تحلیلهای Appfigures نشان میدهد که استقبال سریع از Edits باعث شده اپلیکیشن در زمان عرضه رتبهی بالایی در فروشگاه اپ استور کسب کند، که این موفقیت میتواند باعث افزایش بیشتر دانلودها و تشدید رقابت شود.
این آمار همچنین قدرت شبکهای متا در معرفی و موفقیت اپلیکیشنهای جدید در اکوسیستم شبکههای اجتماعیاش را به نمایش میگذارد.
Edits در اولین روز عرضهی خود (۲۲ آوریل) موفق شد به رتبه اول در دستهبندی کلی اپلیکیشنها و اپلیکیشنهای غیرگیمی اپ استور آمریکا برسد. در روز دوم به رتبه دوم سقوط کرد و همانجا ماند تا نهایتاً تا روز جمعه به رتبه سوم رسید.
از آنجا که اپ استور اپلیکیشنها را بر اساس تعداد دانلود و سرعت جذب کاربر رتبهبندی میکند، Edits موفق شده جایگاهی بالاتر از CapCut کسب کند. در حالی که پس از سه روز از عرضه، CapCut در رتبهی ۱۴ کلی و ۱۰ در دستهی اپلیکیشنهای غیرگیمی قرار داشت.
البته باید توجه داشت که Edits هنوز راه درازی برای رسیدن به جامعهی کاربران CapCut دارد. اپلیکیشن CapCut که به شدت بین سازندگان محتوای تیکتاک محبوب است، در آوریل ۲۰۲۰ راهاندازی شد و از آن زمان تاکنون بیش از ۱.۲۲ میلیارد بار روی iOS و اندروید در سراسر جهان (به جز چین) دانلود شده است.
تا اینجای کار، بازخورد کاربران درباره Edits ترکیبی از نظرات مثبت و منفی بوده است. به گزارش مشاور بازاریابی شبکههای اجتماعی لیا هابِرمن در خبرنامهی اخیرش، بسیاری از کاربران، سهولت استفاده، آنالیزهای داخلی، نبود تبلیغات، پشتیبانی از ویدیوی 4K و خروجی بدون واترمارک Edits را ستودهاند.
اما منتقدان اشاره کردهاند که Edits هنوز فاقد ویژگیهایی همچون قالبهای آماده و افکتهای متنوع انتقالی است که CapCut ارائه میدهد.
در آینده ممکن است Edits به CapCut برسد و حتی ویژگیهایی پولی یا تبلیغات را برای درآمدزایی به اپلیکیشن اضافه کند.