اخبار اینترنت

زاکربرگ می گوید Threads شانس خوبی برای دستیابی به ۱ میلیارد کاربر در چند سال دارد

به گزارش اپ خونه، مارک زاکربرگ در آخرین تماس با درآمد شرکت خاطرنشان کرد که از پیشرفت Threads خوشحال است – با نرخ رشد فعلی، می تواند در چند سال آینده به یک میلیارد کاربر برسد.

زاکربرگ در این تماس گفت: «ما سه ماه دیگر را می‌گذرانیم و من از این مسیر بسیار راضی هستم.»

“من برای مدت طولانی فکر می کردم که باید یک برنامه گفتگوی عمومی میلیارد نفری وجود داشته باشد که کمی مثبت تر باشد و من فکر می کنم که اگر چند سال دیگر به این وضعیت ادامه دهیم، فکر می کنم شانس خوبی برای دستیابی به چشم انداز خود در آنجا داریم.”

اگرچه کاربران فعال ماهانه ممکن است بهترین شاخص برای تعامل در یک شبکه اجتماعی مانند Threads نباشند. به عنوان یک کاربر معمولی، حتی اگر یک بار وب سایت یا یک برنامه را باز کنید، به عنوان یک کاربر فعال حساب می شوید.

در مقایسه، رقیب Threads ایکس(توئیتر سابق) تقریباً ۵۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد، این تعداد توسط ایلان ماسک در ماه سپتامبر به اشتراک گذاشته شد . در اوایل این ماه، لیندا یاکارینو، مدیرعامل ایکس، گفت که این پلتفرم روزانه ۲۴۵ میلیون کاربر فعال دارد .

در حالی که متا تعداد کاربران فعال روزانه را برای Threads به اشتراک نمی‌گذارد، جرمی گلدمن، تحلیلگر Insider Intelligence، گفت که این شبکه اجتماعی تقریباً پنج برابر کمتر از تعداد کاربران فعال روزانه خود در ماه جولای است.

Threads در عرض یک هفته پس از راه اندازی به ۱۰۰ میلیون ثبت نام دست یافت . اما از آن زمان، تعداد کاربران کاهش یافته است. این شرکت در چند ماه گذشته بسیاری از ویژگی‌های مورد تقاضا مانند جستجوی پست ، نسخه وب ، دکمه ویرایش و تعویض آسان حساب را ارسال کرده است.

متا همچنین در حال کار بر روی ویژگی‌های آینده مانند پست‌های پرطرفدار و حذف جداگانه حساب کاربری از اینستاگرام برای Threads است .

قابل ذکر است که Threads هنوز برای کاربران در اتحادیه اروپا در دسترس نیست و زاکربرگ هیچ جدول زمانی را برای راه‌اندازی در طول تماس درآمد ذکر نکرد.

این شرکت همچنین ترفندهایی مانند نشان دادن چرخ فلکی از پست‌های Threads پیشنهادی در اینستاگرام و فیسبوک را امتحان کرده است .

به گفته الساندرو پالوزی ، محقق برنامه، همچنین می‌تواند روی گزینه‌ای کار کند که به کاربران اجازه می‌دهد پست‌های Threads را مستقیماً در استوری اینستاگرام خود به اشتراک بگذارند .

بزرگترین چالش برای Threads افزایش تعامل یا همانطور که زاکربرگ گفت “رشد جامعه” است.

آدام موسری، رئیس اینستاگرام، که مسئولیت Threads را نیز بر عهده دارد، گفته است که Threads “خبرها را تقویت نمی کند” اما این پلتفرم “ضد خبر” نیست. این سرویس جستجوی عبارات مرتبط با سلامت «کووید» و «واکسن» را مسدود کرده است، اما قصد دارد به زودی این ممنوعیت را لغو کند .

موضع متا در مورد Threads این بوده است که آن را به مکانی برای «توانمندسازی سازندگان» تبدیل کند. بنابراین در حالی که اخباری در Threads وجود دارد، پیگیری آن در زمان واقعی دشوار است زیرا همه خبرنگاران و نشریات آن را ارسال نمی کنند.

با این حال، خبرنگاران به دنبال جایگزینی برای X هستند، زیرا پلتفرم متعلق به ماسک با اقداماتی مانند حذف سرفصل ها از پیش نمایش پیوند، زندگی را برای ناشران دشوار کرده است .

چند روز پس از اینکه درگیری اسرائیل و حماس مورد توجه قرار گرفت، خبرنگاران شروع به ارسال اطلاعات بیشتر در شبکه هایی مانند Threads کردند . با این حال، ممکن است زمان ببرد تا Threads مکانی برای رویدادهای بی‌درنگ با تعامل بالا از جمله لحظات فرهنگ پاپ و رویدادهای ورزشی باشد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا