زمان آن رسیده است که بپذیریم خودروهای خودران اتفاق نمیافتند
به گزارش اپ خونه، منظور این است که در طول زندگی ما و با هر نوع مقیاسی که همه جا حاضر است خودرانی خودروها آنطور که انتظار میرفت نبوده است. بنابراین با توجه به تجربه زندگی روزانه اکثر مردمی که این مطلب را می خوانند، وسایل نقلیه خودران واقعاً اتفاق نمی افتد. شواهدی که به این موضوع اشاره میکنند برای سالها، اگر نگوییم دههها، افزایش یافته است، اما اکنون تعادل را به جایی رسانده است که نادیده گرفتن آن برای یک ناظر مستدل دشوار است.
بر اساس یک رویداد بزرگ از چهارشنبه فورد اعلام کرد که Argo AI را منحل می کند، شرکتی که توسط خودش حمایت می شود و فولکس واگن همکار خود را بر توسعه سطح کامل ۴ متمرکز کرده است. فناوری های رانندگی مستقل فورد وقتی چند ساعت بعد درآمدهای Q3 خود را منتشر کرد، توجیه خود را برای انجام این کار توضیح داد و خاطرنشان کرد که آنها نه تنها آرگو را تعطیل کردند، بلکه اساساً فناوری های L4 را به طور کلی از اولویت خارج کردند تا در عوض بر روی سیستم های کمک راننده پیشرفته (ADAS) تمرکز کنند.
جیم فارلی، مدیر عامل فورد، این موضوع را با بیان این موضوع که عصر چهارشنبه در تماس با درآمد شرکت گفت: «خودروهای سودآور و کاملاً خودمختار در مقیاس فاصله زیادی دارند و ما لزوماً مجبور نیستیم آن فناوری را برای خودمان ایجاد کنیم»این موضوع را توجیه کرد. این احساسات منعکس کننده احساسات یک مدیرعامل خودروساز بسیار جوانتر و پیشروتر از فناوری بود که همین هفته گذشته در کنفرانس Disrupt ما در سانفرانسیسکو انجام شد.
در حالی که RJ Scaringe، مدیر عامل Rivian گفت که این شرکت در نهایت قصد دارد تا سطح ۴ خودمختاری را معرفی کند، او همچنین گفت که این برنامه ابتدا روی L2 و L3 ADAS تمرکز میکند، با توجه به محدودیتهای سختافزاری فعلی، خودروهای حملونقل فعلی آن به L3 محدود میشوند. او گفت که معتقد است L4 در حال حاضر برای شرکتهایی با کیت سختافزار پیشرفته مناسب روی خودروها امکانپذیر است – با این اخطار که آنها به یک مکان خاص متصل شوند.
این ما را به شرکت هایی می رساند که در حال حاضر وسایل نقلیه بدون راننده را در جاده های عمومی واقعی کار می کنند، یعنیWaymo و GM’s Cruise. مطمئناً، اگر دو شرکت (ظاهراً) انتفاعی در حال حاضر این کار را انجام میدهند، این اتفاق میافتد، درست است؟
واقعیت این است که این سرویسهای موجود از نظر جغرافیا و ساعات کار بسیار محدود هستند (اگرچه مورد دوم احتمالاً یک مسئله نظارتی است) و بعید به نظر میرسد که با سرعتی تغییر کند که آنها را در هر بازه زمانی معقولی در همه جا حاضر کند. بعلاوه، خدمات موجود با انتقاد مداوم و صریح از سوی ساکنینی که مجبورند جاده را با آنها به اشتراک بگذارند، مواجه می شوند.
حداقل خودروهای کروز و وایمو برای احتیاط بسیار تنظیم شده اند (احتمالاً به دلیل نقص). از سوی دیگر، به نظر میرسد تسلا در آیندهای که فناوری به اصطلاح «خودرانی کامل» نامیده میشود، با تعداد گستردهای از کاربران بتا که از این فناوری در خیابانهای عمومی و مکرر استفاده میکنند، بهعنوان نام خود عمل میکند، بسیار بیشتر قصد دارد شارژ کند. تکرارهای نرم افزاری که حداقل در یک مورد بیشتر ضرر کرده اند تا اینکه مفید واقع شوند.
ماسک همچنین قصد دارد تا حد امکان حسگرها را از کیت سختافزاری تسلا حذف کند، احتمالاً در جستجوی حاشیهها، با این باور نادرست که محاسبات، هوش مصنوعی و ورودی نوری بهبود مییابند و با هم ترکیب میشوند تا به عنوان یک راه حل عمل کنند.
ماسک تلاش میکند تا رویکرد تسلا را به طور منظم توجیه کند، اما به نظر میرسد که ممکن است مجبور شود این کار را انجام دهد و اگر وزارت دادگستری ایالات متحده به هر اقدامی که ناشی از تحقیقات جنایی در حال پیگیری است، توضیح دهد.
با توجه به اینکه حتی پیشگامان اولیه نیز به نکتهای مشکوک اشاره میکنند، اکنون زمان بررسی هزینههای فرصت ناشی از بیل کردن پول به موتور خودکار در خلبان خودکار فرا رسیده است. Argo AI توسط اکثر متخصصان این حوزه به عنوان یک پیشرو با مبانی تکنولوژیکی قوی در نظر گرفته شد، بنابراین شاتر شدن آن سیگنالی قوی است که نباید نادیده گرفته شود.