اخبار اینترنت

Adobe دلتا را به دلیل استفاده از لوگویی که بسیار شبیه به لوگوی خود بود، هدف قرار داد

به گزارش اپ خونه، پس از اینکه اپل دستورالعمل‌های App Store خود را برای مجاز کردن شبیه‌سازهای بازی کاهش داد ، شبیه‌ساز بازی یکپارچه سازی با سیستم عامل دلتا (Delta) – برنامه‌ای که ۱۰ سال در حال ساخت است – در صدر جدول اپ استور قرار گرفت.

اما توجه فزاینده، تهدید پیگرد قانونی را نیز به همراه داشت، زیرا Adobe دلتا را به دلیل استفاده از لوگویی که بسیار شبیه به لوگوی خود بود، هدف قرار داد.

شبیه ساز بازی دلتا توسط توسعه دهنده Riley Testut ساخته شد، که آزمایش های خود را در این فضا با کشف نحوه بارگذاری بازی ها در ماشین حساب های نموداری، قبل از روی آوردن به iOS آغاز کرده بود.

خود این برنامه از برنامه قدیمی‌تر Testut، GBA4iOS، که از یک حفره برای اجرای بازی‌های شبیه‌سازی شده در iOS بدون جیلبریک کردن آیفون بهره می‌برد، تکامل یافته است.

تقاضای مصرف‌کنندگان برای چنین برنامه‌ای زیاد بود – میلیون‌ها نفر از GBA4iOS در زمانی که در دسترس بود استفاده می‌کردند. اما اپل در نهایت همه چیز را قفل کرد و GBA4iOS را از کار انداخت.

اکنون، از آنجایی که اپل با فشار قانونی برای باز کردن App Store خود برای افزایش رقابت مواجه است، این غول فناوری مجوز شبیه سازهای بازی را در آوریل آغاز کرد.

این یک بازار کاملاً جدید برای توسعه دهندگانی است که قبلاً نتوانسته بودند از قدرت توزیع گسترده ای که App Store به ارمغان می آورد استفاده کنند.

به طور خلاصه، اپل ترجیح می‌دهد خود میزبان این برنامه‌ها باشد تا اینکه با فروشگاه‌های برنامه جایگزین رقابت کند، جایی که برنامه‌هایی که زمانی ممنوع کرده بود می‌توانستند مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار بگیرند.

Testut از این فرصت استفاده کرد و Delta/دلتا را برای عموم مردم عرضه کرد و به سرعت به برنامه شماره ۱ در اپ استور تبدیل شد و برای هفته ها رتبه اول را در نمودارهای اپل حفظ کرد و میلیون ها بار دانلود شد.

پس از گذشت بیش از یک ماه، دلتا همچنان به عنوان برنامه شماره ۳۳ در اپ استور ایالات متحده رتبه نسبتاً بالایی دارد. در همین حال، اسلات شماره ۵ اکنون یک شبیه ساز بازی دیگر، PPSSPP (یک شبیه ساز PSP) را در اختیار دارد.

با این حال، تبدیل شدن به برنامه برتر در اپ استور دارای معایبی است. اگرچه ممکن است یک برنامه زیر رادارتر مانند GBA4iOS نادیده گرفته شده باشد، تبدیل شدن دلتا به شماره ۱ بررسی دقیق‌تری را به همراه داشته است.

طبق پستی ، Adobe به دنبال دلتا آمد و تهدید کرد که اقدام قانونی می کند زیرا فکر می کند لوگوی دلتا شبیه لوگوی خودش است.


هر دو لوگو دارای یک مثلث شکسته، شبیه به حرف دلتا یونانی بودند. با این حال، لوگوی Adobe قرمز و سفید است و “A” آن ضخیم تر است و تا لبه نماد برنامه کشیده شده است.

لوگوی دلتا بنفش و سفید، کوچکتر و در مرکز نماد برنامه است. آنها همچنین در فضاهای مختلفی کار می کنند، زیرا Adobe مجموعه ای از ابزارها را برای خلاقان ارائه می دهد، نه راهی برای انجام بازی های قدیمی و سخت است که بگوییم سردرگمی مصرف کنندگان در مورد اینکه کدام لوگو کدام است وجود دارد.

دلتا گفت که ابتدا یک ایمیل از وکیل Adobe در روز چهارشنبه، ۷ مه دریافت کرد که به شرکت گفته بود نماد برنامه آن لاگ “A” Adobe را نقض کرده است و درخواست کرده است که آن را تغییر دهد تا “حقوق Adobe یا قانون” را نقض نکند.

Adobe تا ۱۷ ماه مه به دلتا فرصت داد تا پاسخ دهد، اما سپس ایمیل دومی از اپل دریافت کرد مبنی بر اینکه Adobe از اپل خواسته است تا اپلیکیشن دلتا را به دلیل نقض علامت تجاری خود حذف کند.

دلتا به هر دو شرکت پاسخ داد تا توضیح دهد که نماد آن یک حرف دلتا یونانی است، نه A، اما به هر حال لوگو را به روز خواهد کرد.

برای جلوگیری از هرگونه مشکل قانونی احتمالی، دلتا لوگوی جدیدی را عرضه کرد که شبیه یک مثلث شکسته است. طراحی مجدد مانند قبل ساده و تمیز نیست، متأسفانه، برخی از کاربران را به این موضوع سوق داد که می‌توانست مسیر متفاوتی را طی کرده باشد.

Testut می گوید که برنامه جدید دارای یک لوگوی موقت بر روی نماد خود است، اما او قصد دارد یک بار دیگر زمانی که Delta 1.6 عرضه شد، آن را به روز کند.

او گفت: “…ما در حال برنامه ریزی برای به روز رسانی نماد دوباره به نسخه نهایی – همچنین طراحی شده توسط کارولین – به زودی هستیم، و ما در این مدت خیلی نگران تاثیر نام تجاری نیستیم.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا