» نرم افزار موبایل » سال‌ها پس از خرید Audm، نیویورک تایمز اپلیکیشن صوتی خود را راه‌اندازی کرد
اپلیکیشن صوتی نیویورک تایمز
نرم افزار موبایل

سال‌ها پس از خرید Audm، نیویورک تایمز اپلیکیشن صوتی خود را راه‌اندازی کرد

اردیبهشت 28, 1402 1۰14

به گزارش اپ خونه، چندین سال پیش، نیویورک تایمز برنامه روزنامه نگاری صوتی Audm را با هدف استفاده از آن به عنوان پایه محصول صوتی خود خریداری کرد .

اکنون، این شرکت رسانه ای نتیجه آن کار را با اولین رسمی New York Times Audio رونمایی می کند – یک برنامه موبایل جدید که بهترین پادکست های این نشریه را ترکیب می کند، مانند “The Daily”، “The Ezra Klein Show”، “Hard Fork، «عشق مدرن»، «The Run-Up» و موارد دیگر، با مواردی که منحصراً برای پلتفرم جدید ساخته شده‌اند.

این موارد از خلاصه اخبار کوتاه گرفته تا محتوای سبک زندگی گرفته تا روزنامه نگاری طولانی و غیره را شامل می شود.

به علاوه، به لطف خرید ۲۵ میلیون دلاری استودیوی تولید پشت سر سریال، این اپلیکیشن شامل محتوای مربوط به آن معامله نیز می‌شود.

این شامل خود نمایش همنام، به‌علاوه برنامه‌های جدید استودیو مانند «مسأله اسب تروا»، «سردترین مورد در لارامی» و موارد دیگر، و همچنین «این زندگی آمریکایی» به میزبانی ایرا گلس می‌شود.

تایمز سرمایه‌گذاری زیادی روی برنامه‌های صوتی به‌عنوان راه دیگری برای دستیابی به مخاطبان خود، و به‌ویژه آن‌هایی که می‌خواهند در حین حرکت با روزنامه‌نگاری‌اش درگیر شوند، کرده است – مثلاً هنگام رفت و آمد، پیاده‌روی با سگ‌شان، دویدن یا مسافرت.

اما، معمولاً، محتوای NYT از طریق پلتفرم‌های شخص ثالثی که کاربران در حال حاضر پادکست‌های خود را پخش می‌کنند، مانند پادکست اپل یا Spotify، قابل دسترسی است.

جداسازی آن محتوا در برنامه خود به NYT ارتباط مستقیم تری با مخاطبانش می دهد، البته، به این معنی که می تواند داده های بیشتری را در مورد رفتار کاربر، مانند آنچه که مردم پخش می کنند و دانلود می کنند، جمع آوری کند.

به علاوه، می تواند تبلیغات خود را بفروشد. اما جذابیت آن می‌تواند محدود باشد، زیرا این برنامه یک کاتالوگ پادکست برای رقابت با پلتفرم‌های موجود، جایی که مردم از قبل برنامه‌های NYT مورد علاقه خود را مانند «The Daily» پخش می‌کنند، نخواهد داشت.

و، با اضافه شدن موارد انحصاری به NYT Audio، شنوندگان باید دائماً بین برنامه‌ها جابجا شوند تا همه برنامه‌هایی را که می‌خواهند به آن‌ها تنظیم کنند بشنوند  و این لزوماً کاری نیست که آنها بخواهند انجام دهند.

حتی Spotify نیز با تاخیر متوجه شد که استراتژی انحصاری آن با پادکست ها نتیجه ای ندارد.

این شرکت زمانی بر این باور بود که می‌تواند کاربران نام‌های بزرگ را جذب کند و می‌تواند با خرید استودیوها، نسخه‌های اصلی محبوب خود را تولید کند، اما از آن زمان به جای خالق ، بیشتر بر روی پلتفرم میزبانی تمرکز کرد و مدیران برتر پادکست را در این فرآیند از کار انداخت .

NPR همچنین اخیراً چهار پادکست خود را در میان مجموعه ای از اخراج های خود لغو کرد که باعث می شود بازار نامشخصی برای NYT Audio وجود داشته باشد.

با این حال، ممکن است برای وفاداران NYT یا کسانی که قبلاً گوش دادن به پادکست را به بخشی از روال خود تبدیل نکرده اند جذابیت داشته باشد و این برنامه جدید را به عنوان نوعی ارزش افزوده در کنار اشتراک فعلی خود می بینند.

برای جمعیتی که مایل به امتحان کردن برنامه هستند، تعدادی نمایش جدید برای نمونه وجود خواهد داشت.

برای شروع، یک برنامه صبحگاهی جدید به نام “سرفصل ها” وجود دارد که توسط خبرنگار Times Annie Correal میزبانی می شود، که در عرض ۱۰ دقیقه یا کمتر شما را با اخبار برتر آشنا می کند و به شما امکان می دهد از خبرنگاران در سراسر اتاق خبر NYT بشنوید.

در همین حال، یک مجموعه کوتاه جدید به نام «Shorts» محتوای سبک زندگی مانند ایده دستور غذا، توصیه‌های تلویزیونی و کتاب، الهام‌بخش سفر، و نکاتی برای خوب زندگی کردن را ارائه می‌دهد.

ویژگی به نام «مقایسه مجله» مجموعه‌ای از روزنامه‌نگاری طولانی روایت شده را از سایر رسانه‌ها ارائه می‌کند، که اساساً همان چیزی است که آودم ارائه کرده است.

این شرکت می گوید که در نتیجه این راه اندازی، برنامه مستقل Audm اکنون غروب می کند.

همه مشترکین فعلی Audm iOS به طور خودکار با همان نرخ ماهانه یا سالانه به NYT Audio منتقل می شوند، بنابراین می توانند به محتوای مقاله روایت شده موجود خود دسترسی داشته باشند.

همچنین یک «لیست پخش روزانه» وجود دارد که داستان‌های برتر، داستان‌های فرهنگی و سایر محتواها را در یک ساعت یا کمتر جمع‌آوری می‌کند و یک ویژگی «خبرنگار می‌خواند» که در آن روزنامه‌نگاران آثار خود را می‌خوانند و زمینه‌های بیشتری را در مورد داستان به اشتراک می‌گذارند.

«این زندگی آمریکایی»، «سریال» و دیگر برنامه‌های سریال پروداکشنز، همراه با برنامه‌های گفتگوی ورزشی از «The Athletic» نیز گنجانده شده‌اند.

برنامه صوتی NYT تقریباً یک سال و نیم قبل از ورود امروز در مرحله آزمایش بتا بوده است و برای همه مشترکین اخبار در دسترس است.

این شرکت خاطرنشان می‌کند که در نتیجه این راه‌اندازی هیچ برنامه‌ای برای بیرون کشیدن محتوای موجود خود از پلتفرم‌های شخص ثالث مانند اپل یا اسپاتیفای ندارد.

ورود این برنامه به دنبال سرمایه گذاری گسترده نیویورک تایمز در مجموعه برنامه های تلفن همراه اختصاصی خود است که اکنون شامل برنامه محبوب آشپزی NYT و اخیراً یک بازی به روز شده NYT (قبلاً جدول کلمات متقاطع) است که اخیراً از خرید Wordle خود سود برده است .

استفانی پریس، معاون ارشد و مدیر کل Audio، در یک اعلامیه راه اندازی گفت:

“ما بسیار هیجان زده هستیم که افراد بیشتری را با روش جدیدی برای تجربه نیویورک تایمز آشنا کنیم. “

“روزنامه‌نگاری صوتی این قدرت را دارد که داستان‌ها را زنده کند، و اپلیکیشن ما اکنون به مخاطبان ما اجازه می‌دهد تا در لحظاتی که خواندن گزینه‌ای نیست، تایمز را با خود – در پیاده‌روی با سگ‌ها، در حین رفت‌وآمد – ببرند.”

او افزود: ارائه صدای نیویورک تایمز به مشترکان اخبار تنها یکی از راه‌هایی است که ما در لحظات بیشتری در طول روز به اشتراک Times ارزش بیشتری می‌دهیم.

برنامه صوتی نیویورک تایمز فقط برای iOS است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×