سبز بودن آسان نیست: چگونه تحرک در سال ۲۰۲۳ تغییر خواهد کرد
به گزارش اپ خونه، کمتر کسی میتوانست چشمانداز اقتصادی و ژئوپلیتیکی را که در سال ۲۰۲۲ با بخش تحرک مواجه شد، پیشبینی کند. با توجه به اینکه صنعت همچنان درگیر کمبود مواد – بهویژه تراشههای نیمهرسانا – ناشی از قرنطینههای COVID-19 است، تهاجم به اوکراین انعطافپذیری این بخش را بیشتر آزمایش کرده است.
این امر منجر به تلاش شرکتها برای کنار گذاشتن نفت روسیه شده است. نتیجه این امر باعث ایجاد تمرکز قوی بر انرژی های تجدیدپذیر، از جمله حفظ، بهینه سازی کارایی عملیاتی، و برق رسانی شده است، موضوعاتی که در سال ۲۰۲۳ در تمام زمینه های تحرک گسترش خواهند یافت.
اما ما میتوانیم انتظارات بیشتری از این بخش در سال آینده داشته باشیم، و در اینجا تعدادی از این پیشبینیها وجود دارد.
حمل و نقل عمومی یارانه ای بیشتر
در سال ۲۰۲۲ کشورهایی مانند اسپانیا و آلمان به حمل و نقل عمومی یارانه پرداخت کردند و این طرح ها تا سال ۲۰۲۳ گسترش خواهند یافت.
فرانسه پروازهای داخلی کوتاه مدت را ممنوع کرده و هزینه بلیت های راه آهن را در طول مسیر کاهش داده است. احتمالاً شاهد سرمایه گذاری کشورهای بیشتری در حمل و نقل عمومی برای کاهش وابستگی شهروندان به گاز خواهیم بود.
وسایل نقلیه الکتریکی خورشیدی (sEVs) برای اولین بار وارد جاده ها می شوند
این خودروی سونو موتورز سیون است
ما میتوانیم در سال ۲۰۲۳ منتظر چیزهای بزرگی برای خودروهای برقی خورشیدی باشیم.
انتظار میرود هاچبک الکتریکی خورشیدی ۲۵۰۰۰ یورویی سونو موتورز، Sion، در نیمه دوم سال تولید شود.
به گفته مدیرعامل لورین هان، این شرکت پس از آن شروع به انجام پیشسفارش در اتحادیه اروپا خواهد کرد. اگرچه، این شرکت مشکلاتی را پشت سر می گذارد.
خودروی برقی خورشیدی ۲۵۰۰۰۰ یورویی لایت یر مدل «۰» – که در هلند توسعه یافته است – احتمالاً در کنار «Squad Solar City» وارد جاده ها خواهد شد. در کالیفرنیا، Aptera ممکن است خودروی برقی خورشیدی دو سرنشین خود را نیز عرضه کند.
به گفته هان، مدیر عامل سونو موتور، در دسترس بودن وسایل نقلیه برقی خورشیدی با تکنولوژی پیشرفته، ایمن و انرژی زا – در مقابل خودروهای برقی ساده مصرف کننده انرژی – نشان دهنده جهش بزرگی در صنعت خودروهای الکتریکی تا به امروز است.
وی افزود: «هر یک از این شرکتها پیشگامان صنعت نوظهوری هستند که متعهد به تحقق رویای تحرک واقعاً بدون آلایندهها هستند، چیزی که برای مدت طولانی از ما طفره رفته است.»
شارژ دو طرفه برای باتری ماشین
شارژ دوطرفه برای توانایی باتری ماشین شما برای دریافت انرژی از شبکه برق و همچنین به اشتراک گذاری انرژی تولید شده است
در حال حاضر، شارژ دوطرفه EV یک ویژگی خوب است، اما در سال ۲۰۲۳، بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت.
دارندگان خودروهای برقی می خواهند هزینه های انرژی خانه و محل کار را کاهش دهند و استفاده از خودروی برقی خود به عنوان منبع برق جایگزین می تواند تنها یک بلیت باشد.
شارژ دوطرفه معمولا نیاز به سرمایه گذاری سخت افزاری دارد. اما به گفته هان، Sion میتواند یکی از اولین خودروسازان اروپایی باشد که به مصرفکنندگان این امکان را میدهد تا وسایل نقلیه دیگر را شارژ کنند یا انرژی را به یک شبکه عمومی یا خصوصی (به عنوان مثال شبکه خانگی) بدون هیچ سخت افزار اضافی بازگردانند .
Ebikes در نقطه خمش هستند
سال ۲۰۲۲ سال بسیار خوبی برای دوچرخه های الکترونیکی بوده است، زیرا سخت افزار آن حتی از خودروها در ایالات متحده فروش بیشتری دارد. در بسیاری از اروپا، آنها در حال تبدیل شدن به روش حمل و نقل همه جا برای ساکنان شهری هستند.
Tanguy Goretti – یکی از بنیانگذاران و CTO Cowboy – پیشبینی میکند که خانوادههایی که ماشین دوم خود را به دلیل گران شدن بیش از حد گرانتر شدن آن به کنار گذاشتن خودروی دوم خود ادامه میدهند، پذیرش گستردهتری در میان خانوادهها داشته باشند.
Ebike ها برای خانواده ها “یک گزینه حمل و نقل مقرون به صرفه تر و کاربردی تر که تمام خانواده می توانند به اشتراک بگذارند” ارائه می دهند.
TNW بسیاری از دوچرخه های بزرگ را به دلیل طراحی و کاربرد عالی آنها بررسی کرده است، اما مقدار قابل توجهی از نوآوری های نرم افزاری نیز وجود دارد که گورتی انتظار دارد در سال ۲۰۲۳ رشد کند.
او معتقد است که ebike ها لحظه آیفون خود را خواهند داشت و توضیح می دهد که در ۱۰ سال گذشته، دو لحظه سخت افزاری مهم رخ داده است: برق رسانی و اتصال.
او ادامه داد: «این دقیقاً همان چیزی است که در مورد آیفون یا تسلا رخ داد. تفاوتهای سختافزاری کمتر مرتبط شدند و نرمافزار به عنصر اصلی تبدیل شد و به زودی صنعت دوچرخههای الکترونیکی نیز از این روند پیروی خواهد کرد.»
Micromobility گسترش خواهد یافت، اما با سودآوری مبارزه خواهد کرد
سال ۲۰۲۲ سال بزرگ دیگری برای حمل و نقل کوچک بوده است، زیرا اپراتورها بر گسترش ناوگان و ورود به بازارهای جدید تمرکز کردند. اما چالش سودآوری بزرگ به نظر میرسد و منجر به اخراجهایی شده است که در کل اکوسیستم فناوری دیدهایم.
امسال اپراتورهای اصلی خدمات میکروموبیلت مشترک مانند Voi، Bird و Tier همگی به طور قابل توجهی کوچک شده اند.
یک اسکوتر لایم در حال رانندگی در اطراف پاریس
همچنین گمانهزنیهایی وجود دارد که پاریس ممکن است اسکوترها را در پاسخ به چالشها و تصادفات پارکینگ علیرغم افزایش مالکیت و سواری ممنوع کند.
قراردادهای شهر با Lime، Dott و Tier همگی در فوریه ۲۰۲۳ تمدید می شوند، بنابراین انتظار می رود خطرات اسکوترها بر رسانه های فرانسوی را ببینید.
پارکینگ و پیاده رو سواری همچنان نقاط دردناک قابل توجهی هستند، بنابراین انتظار داشته باشید که توجه بیشتری به فناوری ای که نحوه سوار شدن و پارک کردن اسکوتوها را مدیریت می کند، معطوف شود.
راهحلهای اتصال (و شارژ) ممکن است به بخش مهمی از زیرساختهای شهر در برخی از فضاهای عمومی تبدیل شوند تا به هم ریختگی کاهش یابد.
و سپس برلین است. از اول ژانویه، دوچرخه، اسکوتر، اسکوتر و موتورسیکلت (اجاره ای یا غیره) را می توان در مکان های معمولی به صورت رایگان پارک کرد.
همچنین خبر خوبی در بریتانیا وجود دارد که وزارت حمل و نقل آزمایشهای اسکوترهای اجارهای را تا می ۲۰۲۴ تمدید کرده است. با این اوصاف، بعید است که شاهد لغو ممنوعیت اسکوترهای خصوصی باشیم که در حال حاضر محدود به استفاده از زمین خصوصی هستند.
ظهور و ظهور طراحی دایره ای
سال گذشته پیشبینی شد که طراحی دایرهای یکی از ویژگیهای کلیدی سال ۲۰۲۲ خواهد بود – و این همچنان ادامه خواهد داشت.
به عنوان یادآوری، طراحی دایره ای به طور کامل خلق محصول را از طرح اولیه تا مراحل مختلف چرخه حیات و آنچه برای هر عنصر پس از تحقق هدف اصلی خود اتفاق می افتد، دوباره به تصویر می کشد.
سال آینده گسترش مقررات جهانی برای باتری ها و منشا مواد حیاتی، اما نه بی نهایت، مانند کبالت و لیتیوم آغاز می شود.
مقررات جدید باتری اتحادیه اروپا یک سری الزامات افزایشی اجباری ایجاد کرده است. اینها سازندگان باتری (و کاربرانی مانند خودروسازان) را مجبور میکنند که چرخه عمر باتری، از تحقیق و توسعه گرفته تا استخراج مواد معدنی، بستن حلقههای بازیافت مواد، و مدیریت باتری پایان عمر را در نظر بگیرند.
در عمل، در سال ۲۰۲۳، ما شاهد تمرکز سازندگان خودرو و دوچرخه بر روی دایرههای حلقه بسته خواهیم بود که در آن قطعات پایان عمر دوباره برای ساخت طرحهای جدید استفاده میشوند.
ما همچنین میتوانیم انتظار گسترش تحقیق و توسعه در نوآوری باتری از طراحی مواد تا توسعه باتریهای قابل استفاده مجدد و تعمیر را داشته باشیم.
تولید بیشتر مواد پایدار
در سال ۲۰۲۳، نوآوری از نظر مواد مورد استفاده برای ساخت وسایل نقلیه ما به رشد خود ادامه خواهد داد.
اولین کامیون های الکتریکی ولوو با فولاد بدون فسیل اکنون به مشتریان تحویل داده می شود
امسال ولوو سوئدی اولین تولیدکننده کامیون در جهان شد که شروع به استفاده از فولاد بدون فسیل در کامیونهای برقی خود کرد. فولاد با استفاده از فناوری کاملاً جدید با برق سبز و هیدروژن ساخته شده است. نتیجه تاثیر کمتر آب و هوا و گامی مهم به سوی زنجیره ارزش انتشار خالص صفر است.
نوآوری در مواد به دوچرخه نیز گسترش می یابد. Cycling Industries Europe، سازمان تجارت صنعت، قرار است در سال ۲۰۲۳ در زمینه قابلیت ردیابی مواد و نوآوری فعالیت کند.
علاوه بر این، استارتاپ Roetz در حال کار بر روی یک دوچرخه مدولار به نام Life است، چیزی که از قطعات قابل تعویض تشکیل شده است. ماژول ها برای چرخه عمر بعدی آماده یا تعمیر می شوند. ebike مدولار Roetz در سال ۲۰۲۳ راه اندازی خواهد شد.
همچنین، شرکت آلمانی igus و شرکت هلندی MTRL برای ایجاد igus:bike شریک شدهاند، و چیزی که آن را بسیار خاص میکند این واقعیت است که ۹۰٪ از زبالههای پلاستیکی بازیافتی، از جمله قاب، بلبرینگ، اهرمهای ترمز، پدالها و تسمه ساخته شده است. .
ما میدانیم که حتی با وجود چالشها، بخش حملونقل برای همیشه در حال بهبود و تکامل محصولات ارائه شده و تغییر نحوه حرکت مردم و محصولات به سمت بهتر است .