استارتاپ

سرمایه گذاران کلیدی Byju خروج هیئت مدیره را تایید می کنند

به گزارش اپ خونه، Prosus، Peak XV Partners و Chan Zuckerberg Initiative تایید کردند که نمایندگان آنها از هیئت مدیره Byju’s، با ارزش ترین استارت آپ هندی استعفا داده اند که در این هفته حسابرس خود Deloitte را نیز ترک می کند.

استعفای اعضای هیئت مدیره – که Byju به شدت آن را رد کرد – اندکی پس از آن صورت گرفت که غول حسابرسی جهانی Deloitte به هیئت مدیره استارتاپ اعلام کرد که از نقش خود استعفا می دهد .

Deloitte که قرار بود تا سال ۲۰۲۵ با Byju’s همکاری کند، گفت که غول edtech در ارائه نتایج مالی برای سال منتهی به مارس ۲۰۲۲ شکست خورده است.

سخنگوی Peak XV Partners خروج GV Ravishankar، یکی از شرکای این شرکت، از هیئت مدیره Byju را تایید کرد و گفت که غول سرمایه‌گذاری، که قبلا به نام Sequoia India شناخته می‌شد، “متعهد به حمایت از شرکت برای آوردن یک مدیر مستقل در هیئت مدیره برای تقویت فرآیندهای تجاری و مکانیزم های کنترل داخلی است..”

در بیانیه ای، سخنگوی Prosus گفت:

“پروسوس تأیید می‌کند که راسل درایزن استاک، مدیر هیئت مدیره MIH Edtech Investments، BV (یک نهاد Prosus) در هیئت مدیره Think & Learn Private Limited، از سمت خود استعفا داد. شرکت موظف است نامه استعفا را در مدت زمان مورد نیاز به MCA در هند ارسال کند.”

Chan Zuckerberg Initiative در بیانیه‌ای تایید کرد که Vivian Wu از هیئت مدیره Byju کنار رفته است.

این استعفاها حجم هیئت مدیره را به نصف کاهش می دهد و تنها به سه نفر می رسد: بنیانگذاران Byju – بیجو راوندران و دیویا گوکولنات – و برادر ریوئندران، ریجو.

سخنگوی Byju در بیانیه ای گفت که مدیریت شرکت در حال تعامل با سرمایه گذاران برای تشکیل مجدد هیئت مدیره است و گفت که اعضای جدا شده به دلیل کاهش سهام آنها ترک کردند.

«نیاز به بازسازی از آنجایی پدید آمد که سرمایه‌گذاران معدودی مجبور بودند صندلی هیئت مدیره را خالی کنند، زیرا سهام آن‌ها به زیر حداقل آستانه مورد نیاز طبق SHA ما می‌رسید. ما می‌خواهیم به همه ذینفعان اطمینان دهیم که فعالانه برای تشکیل هیئت مدیره متنوع و در سطح جهانی متناسب با اندازه و مقیاس شرکت کار می‌کنیم.»

مشکل در Byju’s، که با ارزش ترین edtech در سطح جهان نیز هست، در حال افزایش است.

کانال تلویزیونی CNBC-TV18 گزارش داد که وزارت امور شرکتی هند هفته گذشته پس از اینکه وزارتخانه متوجه “نقص های مختلف حاکمیت شرکتی” در این استارت آپ شد، دستور تحقیق درباره Byju’s را صادر کرد – گزارش دیگری که Byju آن را رد کرد.

Deloitte گفت که استعفا می دهد زیرا هیچ گونه ارتباطی از Byju’s در مورد وضعیت آمادگی حسابرسی صورت های مالی و دفاتر و سوابق اساسی برای سال منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۲ دریافت نکرده است.

این یک لحظه دژاوو برای حسابرس بود. Byju در سال گذشته مورد بررسی شدید دولت، سرمایه گذاران و طلبکاران قرار گرفت، زیرا این شرکت مکرراً نتوانسته بود حساب های خود را منتشر کند .

در سپتامبر، Byju’s سرانجام حساب های خود را برای سال منتهی به مارس ۲۰۲۱ منتشر کرد و ارقام درآمدی را نشان داد که کمتر از پیش بینی های خود بود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا