اخبار اینترنت

سرویس ذخیره‌سازی ابری رمزگذاری‌شده Proton Drive وارد مک می شود

به گزارش اپ خونه، شرکت سوئیسی متمرکز بر حفظ حریم خصوصی Proton ، چهار ماه پس از ورود به ویندوز، سرویس ذخیره سازی ابری رمزگذاری شده (E2EE) خود را برای کاربران مک راه اندازی کرده است .

Proton که حدود ۹ سال پیش تأسیس شد، در ابتدا بر روی جایگزین گل سرسبد Gmail خود به نام Proton Mail متمرکز بود ، اما این شرکت افق های خود را به VPN ها ، یک مدیر رمز عبور ، تقویم و در واقع ذخیره سازی ابری گسترش داده است.

Proton در سپتامبر گذشته Proton Drive را در وب آغاز کرد ، که پس از آن برنامه‌های تلفن همراه بومی در ماه دسامبر و ویندوز در ماه جولای دنبال شد – بنابراین اخبار امروز تقریباً به این معنی است که Proton Drive اکنون کاملاً چند پلتفرمی است و کاربران می‌توانند همه چیز را در همه دستگاه‌های خود همگام‌سازی کنند.

پروتون درایو برای مک

Proton Drive بخشی از برنامه بزرگ Proton برای ارائه محصولات جایگزین گوگل ایمن و متمرکز بر حریم خصوصی به بازار است. یا شاید به طور دقیق تر در مورد اکثر کاربران مک، جایگزینی برای iCloud اپل باشد.

در واقع، Proton Drive به طور پیش‌فرض وعده رمزگذاری کامل فایل‌ها و پوشه‌ها را می‌دهد – اگرچه اپل اخیراً رمزگذاری انتها به انتها را برای برخی از انواع داده‌ها در iCloud معرفی کرده است ، اما باید به صورت دستی توسط کاربران فعال شود.

از سوی دیگر، Proton Drive می‌گوید به طور پیش‌فرض از رمزگذاری کامل در تمام داده‌ها، از جمله ابرداده و نام فایل‌ها استفاده می‌کند.

Proton Drive با ۱ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان عرضه می‌شود، با طرح‌های پولی اضافی که از ۴ دلار در ماه برای ۲۰۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به‌علاوه ویژگی‌های اضافی مانند امکان ذخیره خودکار نسخه‌های قبلی یک فایل تا ۱۰ سال در دسترس هستند.

در حال حاضر، Proton Drive برای مک فقط فایل‌هایی را که در پوشه Proton Drive ذخیره شده‌اند با ابر همگام‌سازی می‌کند، اما Proton می‌گوید که برای فعال کردن همگام‌سازی برای هر پوشه محلی کار می‌کند.

همچنین، در حالی که Proton در طول سال‌ها اکثر برنامه‌های خود را منبع باز کرده است و به اشخاص ثالث مانند محققان امنیتی اجازه می‌دهد کدهای زیربنایی را بررسی کنند.

برنامه Proton Drive Mac هنوز منبع باز نیست – اما این شرکت می‌گوید این اتفاق به موقع و برای کاربران لینوکس،  در نقشه راه بلندمدت خود قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا