اخبار اینترنت

سرویس ذخیره سازی ابری Google One نزدیک به ۱۰۰ میلیون مشترک دارد

به گزارش اپ خونه، Sudar Pichai، مدیر عامل گوگل، گفت که سرویس ذخیره سازی ابری Google One این شرکت در آستانه عبور از ۱۰۰ میلیون مشترک است.

Pichai در جریان تماس کسب درآمد آلفابت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳، افزود که این شرکت به دنبال افزودن ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بیشتر به سرویس Google One است.

این غول جستجو برای اولین بار Google One را در سال ۲۰۱۸ راه اندازی کرد . از آن زمان این محصول تکامل یافته و دارای مزایای اضافی از جمله ویژگی‌های ویرایش Google Photos مانند پاک کن جادویی، نور پرتره و تاری پرتره، پاپ رنگ و پیشنهاد آسمان است.

برنامه های Google One از ۱.۹۹ دلار در ماه شروع می شود که به شما ۱۰۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی قابل اشتراک گذاری با پنج نفر و دسترسی به سرویس VPN آن در ایالات متحده را می دهد .

Pichai خاطرنشان کرد که کل تجارت اشتراک Google – از جمله YouTube Premium و Music، YouTube TV و Google One – در مسیر صعودی قرار دارد و درآمد سالانه آن از ۱۵ میلیارد دلار عبور کرده است.

این شرکت گفت که این یک جهش ۵ برابری نسبت به سال ۲۰۱۹ است. همچنین اضافه کرد که به دلیل عملکرد قوی اشتراک، عمودی «اشتراک‌ها، پلتفرم‌ها و دستگاه‌ها» رشد ۲۳ درصدی را نسبت به سال گذشته ثبت کرده است.

گوگل آخرین بار اشاره کرد که برنامه های پولی یوتیوب ۸۰ میلیون در نوامبر ۲۰۲۲ بوده است. اما از آن زمان تاکنون به روز رسانی دیگری وجود نداشته است.

این شرکت اشاره کرد که YouTube Shorts توسط ۲ میلیارد کاربر وارد شده در هر ماه و ۷ میلیارد پخش روزانه مشاهده می شود – همان اعدادی که در نتایج سه ماهه سوم ۲۰۲۳ گوگل ذکر شده است.

در اوایل این ماه، گوگل نزدیک به ۱۰۰۰ کارمند را در بخش هایی از جمله سخت افزار، مهندسی و خدمات و ۱۰۰ کارمند YouTube را اخراج کرد .

بعداً Pichai یک یادداشت داخلی برای کارکنان ارسال کرد که در آن امسال تعداد مشاغل بیشتری کاهش خواهد یافت .

شایان ذکر است، گوگل در انتشار درآمد خود به ۱۸۲۵۰۲ کارمند اشاره کرد که کمی بیشتر از ۱۸۲۳۸۱ کارمندی است که در انتشار درآمد سه ماهه سوم گزارش کرده بود.

با این حال، این تعداد به طور قابل توجهی کمتر از ۱۹۰۲۳۴ کارمندی است که در پایان سال ۲۰۲۲ داشت.

درآمد ۶۵.۵ میلیارد دلاری گوگل از تبلیغات کمتر از انتظارات ۶۵.۸ میلیارد دلاری تحلیلگران بود، علیرغم افزایش ۱۱ درصدی نسبت به سال گذشته سهام این شرکت به دلیل این عدم موفقیت ۴ درصد کاهش یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا