نرم افزار موبایل

سری برنامه طرح‌بندی عکس، پست کردن pano های خود را در Threads آسان‌تر می‌کند

به گزارش اپ خونه، Series، یک برنامه عکس iOS که به شما کمک می‌کند عکس‌های خود را به روش‌های خلاقانه برای ارسال در رسانه‌های اجتماعی بچینید، اکنون در حال شکل‌گیری است تا به برنامه همراه ضروری برای کاربرانی که عکس‌های خود را در Threads اینستاگرام پست می‌کنند تبدیل شود.

در Threads می‌توانید تصاویر را تمام‌صفحه مشاهده کنید و با قالب‌بندی مناسب، می‌توانید پانورامای تمام صفحه بدون درز عکس‌های خود را نیز به اشتراک بگذارید.

این امر قبلاً باعث شده است که برخی از کاربران با فرمت جدید آزمایش کنند، همانطور که هنرمند پیت هالورسن انجام داد، با آزمایش نسبت‌های مختلف و سپس تقسیم عکس‌ها به طوری که کاربران بتوانند روی آنها در حالت تمام صفحه کلیک کرده و انگشت خود را به سمت داخل بکشند.

پیت هالورسن در Threads 

این به نوبه خود، رایان کارور، توسعه‌دهنده سری را بر آن داشت تا ابزارهای جدیدی – به ویژه ابزاری به نام TH+ – اضافه کند تا نیازهای کاربران Threads را برای آسان‌تر کردن این فرآیند برطرف کند.

کارور پیشینه ای در عکاسی و طراحی دارد و قبلاً توسعه محصول را در برنامه اشتراک عکس VSCO رهبری کرده است و تایپ کیت را تأسیس کرده است که به Adobe فروخته می شود که اکنون Adobe Fonts است.

اما در چهار سال گذشته، او به‌عنوان یک توسعه‌دهنده مستقل iOS کار می‌کرد و بیشتر روی سری تمرکز داشت.

کارور به TechCrunch گفت: الهام اصلی این برنامه در واقع از عکاسی خودش، سرپرستی و طراحی یک نمایشگاه گالری در سال ۲۰۱۹ بود.

او گفت:

«از آن تجربه، من دو چیز می‌خواستم: یکی، ابزارهای بهتر برای کشف روابط بصری بین تصاویر، و دو، برای سهولت در به اشتراک گذاشتن چندین تصویر با هم. کاروسل  اینستاگرام به بوم این کار تبدیل شد. این یک فرمت عالی برای به اشتراک گذاشتن چندین تصویر در طرح‌بندی‌های منحصربه‌فرد است.»

او در ابتدا سری را به عنوان ابزاری ایجاد کرد که می توانست برای کاروسل  اینستاگرام و سایر رسانه های اجتماعی از جمله TikTok طراحی کند.

این برنامه ابزارهای مختلفی را برای ترکیب عکس ها و فیلم ها با هم ارائه می دهد، همچنین ویژگی های دیگری مانند کنترل حاشیه و لبه با استفاده آسان، امکان استفاده از عکس ها یا ویدیوهای لایه ای برای ایجاد پس زمینه، طرح بندی های انعطاف پذیر برای گفتن داستان با استفاده از Diptychs و سه‌گانه‌ها، به‌علاوه گزینه ارسال کاروسل  و موارد دیگر را ارائه می کند.

کارور می‌گوید بهترین راه برای استفاده از سری این است که چندین عکس اضافه کنید و سپس طرح‌بندی‌های مختلفی را که برای گفتن داستان بصری شما ارائه می‌دهد، کشف کنید – مانند جفت‌های عکس، پشته‌ها، شبکه‌ها و کاروسل ها.

اما کارور پس از مشاهده اینکه چگونه Threads از پانورامای تمام صفحه پشتیبانی می کند، یک نسبت فریم TH+ جدید به سری ها اضافه کرد، او می گوید چند روز پس از عرضه عمومی Threads. این ویژگی از آن زمان توسط کارمندان متا، از جمله مدیر ارشد فناوری اندرو بوسورث (@boztank)، که یک اورست pano چشمگیر پست کرد که بیش از ۷۰۰۰ لایک و ۱۸۰ پاسخ را جذب کرد، کشف و استفاده شد.

بسیاری از کاربران در Threads از آن زمان شروع به آزمایش گزینه pano با گرفتن یک تصویر و سپس پخش آن در چندین پانل برای کاربران کرده‌اند تا بتوانند آن را با انگشت خود بکشند. برخی نیز تصویر کامل را در انتهای کاروسل خود قرار می دهند.

برای دسترسی به TH+ Frame Ratio، کاربران سری باید به اشتراک Pro ارتقاء دهند.

این بسته ۱۵ دلاری در سال همراه با مجموعه ای از ابزارهای پیشرفته دیگر نیز ارائه می شود، مانند امکان وارد کردن و قرار دادن بیش از دو عکس یا ویدیو در یک زمان.

امکان تقسیم محتوا در بیش از سه پنل برای کاروسل یا Threads اینستاگرام؛ ارسالی هابا وضوح بالا؛ امکان ارسال ویدئو تا ۶۰ ثانیه؛ امکان پیش نمایش پست ها یا استوری های اینستاگرام قبل از ارسال، قالب های سفارشی تا بتوانید ظاهر مورد علاقه خود را ذخیره و اعمال کنید. ابزار قدرت برای طرح بندی های پیچیده؛ و آیکون های برنامه های سفارشی نیز وجود دارد.

از زمان راه‌اندازی نسخه ۱.۰ در دسامبر ۲۰۱۹، Series حدود ۵۰۰۰ کاربر فعال ماهانه جذب کرده است و تقریباً نیمی از آنها مشترکین پولی هستند.

این برنامه در دسامبر ۲۰۲۲ با پشتیبانی از ویدیو و گزینه‌های طرح‌بندی بیشتر به نسخه ۲.۰ به‌روزرسانی شد، سپس اخیراً TH+ Frame Ratio را با انتشار ماه جولای با هدف کاربران Threads اضافه کرد.

از آن زمان این برنامه توجه آدام موسری، رئیس اینستاگرام را به خود جلب کرد، او به درخواست Series on Threads پاسخ داد که آیا یک شخص مرتبط با Threads وجود دارد که سازنده برنامه بتواند با او صحبت کند.

در پست Series آمده است: «کار بر روی یکپارچه‌سازی دقیق‌تر مانند گردش کار سریع‌تر، پیش‌نمایش بهتر، گزینه‌های طرح‌بندی بیشتر».

این برنامه یک دانلود رایگان با خریدهای درون برنامه ای در اپ استور است و از iPhone و iPad پشتیبانی می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا