» اخبار اینترنت » سیاست جدید Substack برای نصب اپلیکیشن موبایل با ارائه اشتراک‌های هدیه
Substack 
اخبار اینترنت

سیاست جدید Substack برای نصب اپلیکیشن موبایل با ارائه اشتراک‌های هدیه

آبان 17, 1403 0۰8

به گزارش اپ خونه، پلتفرم انتشاراتی Substack اکنون کاربران را با ارائه اشتراک‌های هدیه به نصب اپلیکیشن موبایل خود ترغیب می‌کند.

در حالی که Substack در پلتفرم‌های مختلف از جمله وب در دسترس است، افرادی که می‌خواهند از این پیشنهاد اشتراک رایگان بهره‌مند شوند، تنها پس از دانلود اپلیکیشن موبایل روی دستگاه خود می‌توانند این اشتراک را فعال کنند.

پیشنهاد اشتراک رایگان به کاربران Substack از طریق ایمیل با موضوعاتی مانند «این ۶ دلار برای شماست» یا «این ۷ دلار برای شماست» (یا مبلغی که برابر با هزینه یک ماه اشتراک رایگان است) ارسال می‌شود.

اما اگر کاربران برای دریافت این هدیه از طریق کامپیوتر دسکتاپ اقدام کنند، به یک پنجره پاپ‌آپ هدایت می‌شوند که می‌گوید: «این هدیه را در اپلیکیشن Substack بپذیرید.» کاربران سپس می‌توانند از طریق اسکن یک کد QR یا وارد کردن ایمیل خود، لینک ارسال شده را از طریق اپلیکیشن ایمیل در تلفن خود باز کنند.

بازخوردها در مورد این کمپین جدید متفاوت است؛ برخی کاربران شکایت دارند که Substack به اپلیکیشن نیازی ندارد یا اینکه باید این اشتراک‌های رایگان را برای همه در دسترس قرار دهد. برخی دیگر — از جمله بازاریابان، به طور طبیعی — این کمپین خاص برای اپلیکیشن را به عنوان یک تلاش هوشمندانه تحسین کرده‌اند.

صرف نظر از نظرات کاربران، این اقدام تا کنون موثر به نظر می‌رسد. بر اساس داده‌های Appfigures، تعداد دانلودهای اپلیکیشن Substack روی iOS از ۷,۷۵۲ نصب روزانه در تاریخ ۳۱ اکتبر به ۱۷,۳۸۲ نصب در ۳ نوامبر افزایش یافته است.

در ماه گذشته، این اپلیکیشن به طور متوسط بین ۶,۶۰۰ تا ۸,۹۰۰ دانلود روزانه داشته است، اگرچه بیشتر روزها در محدوده ۸,۰۰۰ دانلود در حال نوسان بوده است.

رتبه اپلیکیشن در دسته اخبار در اپ استور iOS در آمریکا از رتبه هفتم به رتبه چهارم رسیده است؛ این پیشرفت چشمگیری است، به خصوص که این اتفاق در فصل انتخابات رخ می‌دهد، زمانی که تعداد بیشتری از کاربران به دانلود اپلیکیشن‌های خبری روی می‌آورند.

شرکت Substack می‌گوید که تصمیمش برای تشویق نصب اپلیکیشن، پس از دریافت داده‌های جدیدی اتخاذ شده که نشان می‌دهند اپلیکیشن موبایل Substack به بزرگ‌ترین منبع همه اشتراک‌ها در این پلتفرم تبدیل شده است.

به عبارتی دیگر، کاربران موبایل Substack بیشتر درگیر محتوا هستند و احتمال بیشتری دارد که برای دنبال کردن ناشران محبوب خود هزینه پرداخت کنند؛ همان‌طور که این شرکت در یک پست وبلاگ اخیر توضیح داده است.

این آمارها تا حدی شگفت‌انگیز هستند، زیرا بسیاری از ناشران به دلیل قدرت موتور توصیه‌گری Substack که اشتراک‌ها را افزایش می‌دهد، این پلتفرم را انتخاب کرده‌اند.

ناشران در Substack می‌توانند خبرنامه‌های یکدیگر را به مخاطبان خود معرفی کنند — سیستمی که تاکنون بیش از ۳۴ میلیون اشتراک ایجاد کرده است. یکی از ناشران برتر Substack  در حوزه کسب‌وکار، لنی راچیتسکی، حتی توصیه‌گری را «یکی از تاثیرگذارترین ویژگی‌های رشد در تاریخ» نامیده است.

اگرچه توصیه‌ها همچنان در حال رشد هستند، اپلیکیشن موبایل اکنون از این سیستم به‌عنوان منبع اصلی رشد کاربران و درآمد پیشی گرفته است، همان‌طور که این شرکت در گزارش خود اعلام کرده است.

برای مثال، توصیه‌ها در ماه گذشته ۲ میلیون اشتراک جدید در سراسر پلتفرم ایجاد کردند، اما اپلیکیشن موبایل ۳ میلیون اشتراک جدید را جذب کرد. علاوه بر این، قابلیت کشف محتوا در اپلیکیشن Substack اکنون به اندازه تمامی منابع رسانه‌های اجتماعی اشتراک ایجاد می‌کند.

علاوه بر این، کاربران اپلیکیشن موبایل نه تنها احتمال بیشتری برای اشتراک دارند، بلکه بیشتر به اشتراک‌گذاری، لایک کردن، کامنت گذاشتن یا «restack» (بازنشر) کارهای ناشران تمایل دارند، در مقایسه با قبل از نصب اپلیکیشن.

Substack می‌گوید که اپلیکیشن هنوز در حال توسعه فعال است، اما این یافته‌های جدید شرکت را ترغیب کرده است که به دنبال روش‌های دیگری برای جذب بیشتر کاربران به اپلیکیشن موبایل باشد.

این حرکت Substack نشان‌دهنده استراتژی نوآورانه‌ای است که از داده‌های جدید برای بهبود تعامل کاربران استفاده می‌کند. با رشد سریع دانلودهای اپلیکیشن، به نظر می‌رسد که این سیاست موفقیت‌آمیز بوده و احتمالا به تقویت بیشتر جایگاه Substack در میان کاربران و ناشران منجر خواهد شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×