تکنولوژی

سیستم سافت رباتیک MIT برای بسته بندی مواد غذایی طراحی شده است

اولین سیستم تسویه حساب شخصی در سال ۱۹۸۶ در یک فروشگاه مواد غذایی کروگر در خارج از آتلانتا نصب شد. چندین دهه طول کشید، اما بالاخره این فناوری در سراسر ایالات متحده گسترش یافت.

بخش CSAIL MIT این هفته RoboGrocery را به نمایش می گذارد . بینایی کامپیوتری را با یک گیره سافت رباتیک ترکیب می کند تا طیف وسیعی از اقلام را بسته بندی کند.

بینایی کامپیوتر (به انگلیسی: Computer vision ) یا بینایی ماشین (به انگلیسی: Machine vision ) یکی از شاخه‌های علوم کامپیوتر است که شامل روش‌های مربوط به دستیابی تصاویر، پردازش، آنالیز و درک محتوای آن‌ها است.

برای آزمایش این سیستم، محققان ۱۰ شی ناشناخته برای ربات را روی یک تسمه مواد غذایی قرار دادند.

این محصولات از اقلام ظریف مانند انگور، نان، کلم، کلوچه و کراکر گرفته تا مواردی مانند قوطی سوپ، جعبه های غذا و ظروف بستنی را شامل می شد. سیستم بینایی ابتدا وارد عمل می‌شود و اشیاء را قبل از تعیین اندازه و جهت آنها روی تسمه تشخیص می‌دهد.

همانطور که گیره انگورها را لمس می کند، حسگرهای فشار تشخیص می دهند که آنها در واقع ظریف هستند و بنابراین نباید در ته کیسه قرار گیرند – چیزی که بدون شک بسیاری از ما به سختی یاد گرفتیم. بعد، اشاره می کند که قوطی سوپ ساختار سفت تری دارد و آن را در ته کیسه می گذارد.

عنان ژانگ، گفت: «این اولین گام مهمی برای بسته‌بندی خواربار و سایر اقلام توسط ربات‌ها در محیط‌های واقعی است. اگرچه ما کاملاً برای استقرار تجاری آماده نیستیم، اما تحقیقات ما قدرت یکپارچه‌سازی روش‌های سنجش چندگانه در سیستم‌های سافت رباتیک را نشان می‌دهد.»

این تیم خاطرنشان می کند که هنوز جای زیادی برای بهبود وجود دارد، از جمله ارتقاء در گراسپر و سیستم تصویربرداری برای تعیین بهتر نحوه و ترتیب بسته بندی وسایل.

همانطور که سیستم قوی تر می شود، ممکن است در خارج از خواربار فروشی به فضاهای صنعتی بیشتری مانند کارخانه های بازیافت وارد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا