شبکه جهانی Ant یک جمعآورنده پرداخت است و اکنون به ۱ میلیارد کاربر میرسد
به گزارش اپ خونه، پس از سالها تلاش برای تکرار موفقیت راهحل پرداخت با کد QR در خارج از کشور، به نظر میرسد Ant Group بالاخره راهی برای مقیاسبندی پیدا کرده است. غول فین تک وابسته به علی بابا به جای دنبال کردن کاربران نهایی، بی سر و صدا با ارائه دهندگان پرداخت محلی در آسیا همکاری می کند. این چیزی شبیه به شبکه مسترکارت یا ویزا برای پرداخت های دیجیتال ساخته شده است که به مصرف کنندگان اجازه می دهد به راحتی با کیف پول تلفن همراه خود از خانه سفر کنند.
Ant شبکه پردازش پرداختها را Alipay+ دوبله میکند تا آن را از Alipay متمایز کند، کیف پول مصرفکنندهاش که در چین همهگیر شده است. آنجل ژائو، رئیس تجارت بینالمللی Ant Group، روز پنجشنبه در جریان جشنواره فینتک سنگاپور گفت: Alipay+ با ۱۵ روش پرداخت یکپارچه شده است و به بازرگانان شریک خود اجازه میدهد تا به بیش از یک میلیارد مشتری دسترسی پیدا کنند.
برای ایجاد جلوه شبکه، Alipay+ مشغول ورود به بازرگانان بوده است. امروزه بیش از ۲.۵ میلیون کسب و کار در سراسر جهان را پشتیبانی می کند. به عنوان مثال، یک توریست فیلیپینی که از ژاپن بازدید می کند، می تواند کیف پول GCash خود را برداشته و با اسکن یک کد QR، در فروشگاهی که از Alipay+ پشتیبانی می کند، پرداخت کند. آنها همچنین می توانند کد QR کیف پول خود را برای اسکن صندوقدار نمایش دهند. به طور مشابه، مسافری از کره جنوبی می تواند با Kakao Pay در فروشگاه پرداخت کند، و گردشگران مالزیایی نیز می توانند با Touch ‘n Goپرداخت کنند. در تمام این مدت، Alipay+ به طور خودکار قسمت تبدیل ارز را محاسبه و انجام داده است.
سخنگوی Ant میگوید: Alipay+ هزینههای نرمافزار سازمانی را که بهعنوان ارائهدهنده راهحلهای پرداختهای فرامرزی و بازاریابی تجاری عمل میکند، دریافت میکند.
اما یک کاربر GCash در وهله اول چگونه میتواند درباره Alipay+ بداند؟ غول های اینترنتی چین هرگز از تاکتیک های جذب مشتری کوتاهی ندارند و یارانه یکی از آنهاست. در صفحه فرود GCash، کاربران می توانند ورودی لیست معاملات تجاری را بیابند، مشروط بر اینکه با Alipay+ پرداخت کنند. در فروشگاه پاپ آپ Shein در مانیل، Alipay+ در هنگام پرداخت PHP 130 یا ۲ دلار تخفیف به کاربران می دهد. سایر کیف پول های شریک Alipay+ در سراسر آسیا به طور مشابه این امتیازات را در خود جای داده اند.
از طرف دیگر، جذابیت Alipay+ برای بازرگانان این است که یک میلیارد مصرف کننده می توانند به راحتی در فروشگاه های خود پرداخت کنند. این ممکن است قابل توجه به نظر برسد، اما به خاطر داشته باشید که Alipay، که به طور غیرقابل تعجبی در اتحاد Alipay+ گنجانده شده است، به لطف جمعیت خالص اینترنت چین، در سال ۲۰۲۰ به تنهایی ۷۰۰ میلیون کاربر ماهانه داشت.
Alipay+ perks via GCash
جالب اینجاست که ژائو در این رویداد تاکید کرد که Alipay+ سعی نمیکند یک برنامه فوقالعاده باشد – نوع اکوسیستم مینی مبتنی بر اپلیکیشن که WeChat و Alipay در چین نمونه آن هستند. در عوض، به عنوان یک لایه زیرساخت برای سایر کیف پول های مصرف کننده عمل می کند.
«در حالی که بسیاری از شما با موفقیت Alipay در چین آشنا هستید، Alipay+ سوپراپلیکیشن دیگری نیست که ما در سطح جهانی راه اندازی می کنیم. Alipay+که بر پایه قابلیتهای فناوری و دانش Alipay ساخته شده است، راهحلهای پرداخت دیجیتال و بازاریابی فرامرزی را ارائه میدهد که تجار جهانی را به صورت آنلاین و آفلاین با چندین کیف پول الکترونیکی و روشهای پرداخت از کشورها و مناطق مختلف به یکدیگر متصل میکند و به بازرگانان کمک میکند تا با مصرف کنندگان باهوش تلفن همراه این روش های پرداخت تعامل کنید. ما از زمان اولین حضور رسمی آن در سال گذشته، شروع قابل توجهی داشته ایم.”
از امروز، Alipay+ با ارائه دهندگان پرداخت زیر در آسیا یکپارچه شده است:
آکولاکو پایلاتر (اندونزی)
Alipay (سرزمین اصلی چین)
AlipayHK (هنگ کنگ)
بوست (مالزی)
برنامه بانک جزایر فیلیپین (فیلیپین)
دانا (اندونزی)
کیف پول EZ-Linke (سنگاپور)
HelloMoney توسط Asia United Bank (فیلیپین)
جی کش (فیلیپین)
Kakao Pay (کره جنوبی)
Rabbit Line Pay (تایلند)
کیف پول TrueMoney (تایلند)
Touch ‘n Go eWallet (مالزی)
اگرچه Ant سالهاست که در حال بررسی رشد خارج از کشور بوده است، اما وقتی پکن به آن دستور داد تا تمام جنبههای تجارت خود در چین را اصلاح کند، این کار فوریت بیشتری پیدا کرد. پس از اصلاح، انتظار میرود که Ant بیشتر شبیه یک شرکت هلدینگ مالی سنتی عمل کند و ریسکهای سرمایه بیشتری را متحمل شود، که به طور اجتنابناپذیری به سودآوری آن لطمه میزند.