» استارتاپ » شتاب دهنده edtech Co-Creation Hub  پانزده میلیون دلار به استارتاپ های آفریقایی اختصاص می دهد
edtech Co-Creation Hub
استارتاپ

شتاب دهنده edtech Co-Creation Hub  پانزده میلیون دلار به استارتاپ های آفریقایی اختصاص می دهد

بهمن 28, 1401 1۰13

به گزارش اپ خونه،  بزرگترین مرکز نوآوری آفریقا، مرکز ایجاد مشترک (CcHUB)، یک برنامه شتاب دهنده ۱۵ میلیون دلاری را با نام برنامه کمک مالی Edtech راه اندازی می کند تا از ۷۲ استارت آپ در سراسر نیجریه و کنیا در طول سه سال آینده حمایت و پشتیبانی کند .

بر اساس بیانیه ای که این شرکت به اشتراک گذاشته است، برنامه شتاب دهنده از استارتاپ های edtech در سراسر آفریقا حمایت و تقویت می کند، و همچنین از بنیانگذارانی که راه حل های فناوری ارائه می دهند که به نوآوری یادگیری در بخش آموزشی پر از مسائل مختلف می پردازد، حمایت می کند.

بر اساس این گزارش ، منطقه جنوب صحرا با حدود ۹۸ میلیون کودک و نوجوان محروم از تحصیل، بیشترین کودکان و نوجوانان خارج از مدرسه را دارد .

حتی برای کسانی که در مدرسه هستند، کیفیت آموزش در همه سطوح، از K-12 تا سطح عالی، افتضاح است. به عنوان مثال، به دانشجویان رشته‌های علوم کامپیوتر در اکثر دانشگاه‌های نیجریه، زبان‌های برنامه‌نویسی قدیمی و بدون برنامه‌های کاربردی فعلی آموزش داده می‌شود. مشکلات دیگر کمبود بودجه، اعتصابات مدارس و فرار مغزها است.

در طول سال ها، نفوذ موبایل و اینترنت و دسترسی به گوشی های هوشمند افزایش یافته است.

بر اساس گزارش GSMA Intelligence، مشترکان تلفن همراه ۴۶ درصد از جمعیت جنوب صحرای آفریقا را تشکیل می‌دهند، در حالی که استفاده از گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱، ۶۴ درصد بوده است.

این امر به استارت‌آپ‌های edtech اجازه داده است تا پلتفرم‌های دیجیتالی را توسعه دهند که به نوعی، هزاران مورد را مشاهده کرده‌اند. آفریقایی ها فرصت های یادگیری و کار بهتری دریافت می کنند.

به عنوان مثال، uLesson با پشتیبانی Tencent ، Kidato با پشتیبانی YC و Foondamate با پشتیبانی LocalGlobe برنامه های یادگیری را از طریق روش های مختلف به دانش آموزان K-12 ارائه می دهند در حالی که افرادی مانند Andela و GOMYCODEدر میان سایرین، متخصصان و دانش‌آموزان فنی ماهر را با کارفرمایان داخلی و خارجی مطابقت دهید.

در حالی که این پلتفرم‌ها به درجاتی از موفقیت دست یافته‌اند، اما در بازار میلیارد دلاری فناوری ادتک آفریقا چیزی را تکان نداده‌اند.

راه حل های edtech بیشتری باید ساخته و پشتیبانی شود تا این اتفاق بیفتد. با این حال، با توجه به اینکه e dtech هشتمین بخش پر سرمایه گذاری آفریقا است، طبق این گزارش ، استارتاپ های آن کار خود را برای آنها قطع می کنند.

بوسون تیجانیبنیانگذار و مدیر عامل CcHUB، دو نظریه در مورد اینکه چرا رشد edtech در آفریقا متوقف شده است و چرا استارتاپ های آن جذب دلارهای سرمایه گذاری را چالش برانگیز می دانند، دارد.

یکی، فضای edtech بسیار تنظیم شده است، بیش از آن چیزی که یک ناظر معمولی فناوری فکر می کند. مورد دیگر این است که استارت آپ ها به ندرت با دولت یا موسسات آموزشی ارتباط برقرار می کنند و بالعکس.

به این ترتیب، تیجانی فکر می‌کند که راه‌اندازی یک برنامه شتاب‌دهنده با یک اکوسیستم فراگیر می‌تواند منادی چندین داستان موفقیت‌آمیز و یک صنعت پیشرفته‌تر edtech باشد.

«اگر ما عمداً روی یک اکوسیستم فراگیر فناوری edtech بسیار ساختاریافته از دولت، معلمان، سرمایه‌گذاران، بنیادها و حتی در برخی موارد، دانش‌آموزان و والدین آنها سرمایه‌گذاری کنیم، بر این باوریم که می‌توانیم شروع به درک بهتری از نحوه استفاده از فناوری کنیم.»

تیجانی در مصاحبه با TechCrunch گفت:” یادگیری را در مدارس بهبود بخشید. مهم است که وقتی برنامه‌ای می‌سازیم که نه تنها باهوش‌ترین افراد را در اکوسیستم استارت‌آپ پیدا می‌کند، بلکه اکوسیستم استارت‌آپی را با مقامات دولتی، بخش‌های عمومی، مدارس و مؤسسات دانشگاهی مرتبط می‌کند تا بتوانیم اطمینان حاصل کنیم که درک روشنی از این موضوع وجود دارد. چگونه می توان راه حل های آموزشی را در فضا مقیاس بندی کرد.”

این برنامه بورسیه، استارت آپ هایی را در نیجریه و کنیا، دو تا از بزرگترین بازارهای فناوری ادتک قاره، هدف قرار می دهد. از میان بیش از ۳۰۰ استارتاپ در هر دو بازار، برنامه‌های آموزشی و پلتفرم‌هایی که بر یادگیری روتین تأکید دارند، در میان اکثریت هستند.

با این حال، تیجانی گفت که برنامه شتاب دهنده تلاش خواهد کرد تا راه حل هایی را که خارج از این جعبه اجرا می شوند، تامین مالی کند.

به گفته رئیس اجرایی، بازار آموزش ۲ میلیارد دلاری آفریقا ، اکنون بیش از هر زمان دیگری، به راه حل های غیرمتعارف بیشتری نیاز دارد و CcHUB که چندین طرح edtech را اجرا کرده است و از استارتاپ های موفق و شکست خورده edtech در گذشته از طریق دیگر برنامه های انکوباتور و شتاب دهنده حمایت کرده است، امیدوار است چنین راه حل هایی را برای رسیدگی به چالش های K-12، سوم، کشف کند.

« تفکر ما کاملاً گسترده است. ما می دانیم که هسته احتمالاً بسته به آنچه می بینیم به چند حوزه محدود می شود، اما ما خودمان را به چالش می کشیم تا بدیهی ترین راه حل ها را تأمین مالی نکنیم. ما فقط از هیچ استارتاپی حمایت نمی کنیم. خواهیم دید که این استارت‌آپ‌ها نتایج یادگیری را نیز هدایت می‌کنند.»

CCHUB قصد دارد با کمک یک تیم تحقیقاتی داخلی که به کار با استارت‌آپ‌های پورتفولیو و آزمایش محصولات آن‌ها از راه‌اندازی تا مقیاس اختصاص دارد، این وظیفه را بر عهده بگیرد.

آنها بخشی از یک تیم ۳۰ نفره در چندین گروه متخصص هستند که CCHub به استارتاپ‌های منتخب در هر دو مکان ارائه می‌کند، از جمله توسعه محصول، روابط دولتی، آموزش و علم یادگیری، مدیریت پورتفولیو، ارتباطات، طراحی آموزشی و ایجاد جامعه.

با ارائه منابع مشترک، این گروه‌ها برای چگونگی انجام تیم‌سازی، MVP و آزمایش نمونه‌سازی اولیه، استراتژی‌های ورود به بازار، تعامل با سازمان‌ها و دریافت بازخورد از سوی هر استارت‌آپ، حیاتی خواهند بود .

این ارزش افزوده ها همچنین مکمل سرمایه اولیه ۱۰۰۰۰۰ دلاری است که استارت آپ ها در طول برنامه به آنها دسترسی خواهند داشت.

تیجانی خاطرنشان کرد:

«طی سه سال آینده، ما ۷۲ شرکت edtech را وارد بازار خواهیم کرد. ما بر این باوریم که این باعث شروع اکوسیستم و راه‌اندازی مجدد آن می‌شود، زیرا از این تعداد، حداقل مطمئن هستید که نیمی از آنها یا ۲۰ تا ۳۰ درصد آنها سه تا چهار سال دیگر زنده خواهند ماند و این به ما این امکان را می دهد که بدانیم آیا فناوری واقعاً می تواند برای آموزش در آفریقا کار کند یا خیر.»

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×