اخبار کسب و کارها

شرکت  اسنپ چت ۱۰ درصد از نیروی کار خود را اخراج می کند تا سلسله مراتب را کاهش دهد

به گزارش اپ خونه، شرکت اسنپ، سازنده اسنپ چت، آخرین شرکت فناوری است که با برنامه های تازه اعلام شده خود برای کاهش ۱۰ درصدی نیروی کار، اخراج را به کار گرفته است.

بر اساس آماری که اسنپ در نوامبر ۲۰۲۳ منتشر کرد، این اخراج تقریباً بر بیش از ۵۰۰ کارمند تأثیر خواهد گذاشت.

اخراج ها در یک پرونده SEC اعلام شد ، جایی که اسنپ توضیح داد که این اقدام برای حمایت از رشد بیشتر آن ضروری است.

در این پرونده آمده است:

“برای اینکه کسب و کار خود را به بهترین نحو در بالاترین اولویت های خود قرار دهیم و اطمینان حاصل کنیم که ظرفیت سرمایه گذاری تدریجی برای حمایت از رشد خود را در طول زمان داریم، تصمیم دشواری برای بازسازی تیم خود گرفته ایم.”

«در نتیجه، ما در حال حاضر تخمین می زنیم که هزینه های پیش از مالیات در محدوده ۵۵ تا ۷۵ میلیون دلار را متحمل خواهیم شد، که عمدتاً شامل هزینه های پایان کار و هزینه های مربوطه و سایر هزینه ها است، که انتظار می رود ۴۵ تا ۵۵ میلیون دلار مخارج نقدی آن در آینده باشد.»

اسنپ ​​اضافه کرد که اکثر این هزینه ها در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ متحمل خواهند شد، اگرچه قوانین محلی و سایر عوامل ممکن است برخی از هزینه ها را تا سه ماهه دوم ادامه دهند. این شرکت قرار است سود خود را پس از بسته شدن بازار در ۶ فوریه گزارش دهد.

سخنگوی اسنپ در بیانیه ای خاطرنشان کرد:

“ما در حال سازماندهی مجدد تیم خود برای کاهش سلسله مراتب و ترویج همکاری حضوری هستیم. ما بر حمایت از اعضای تیم در حال خروج خود متمرکز شده‌ایم و از کار سخت و کمک‌های فراوان آنها به اسنپ بسیار سپاسگزاریم.”

این شرکت در آن زمان گفت که موج دوم اخراج‌ها در عرض چند ماه به دنبال کاهش تعداد کارمندان در اواخر سال گذشته است، زمانی که اسنپ تیم محصول خود را دوباره با تمرکز بر کاهش لایه‌ها و افزایش سرعت تصمیم‌گیری سازماندهی کرد.

معاون مهندسی اسنپ، نیما خواجه‌نوری نیز در آن زمان به همراه کمتر از ۲۰ نفر دیگر در بخش محصولات از این بخش جدا شد.

اسنپ ​​در سپتامبر گذشته بخش خدمات سازمانی خود را پس از کمتر از یک سال تعطیل کرد. سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در محصولات سخت‌افزاری، مانند Snap Spectacles و پهپاد Pixy آن نیز به ثمر نرسیده است.

در سال ۲۰۲۲، اسنپ ۲۰ درصد از کارکنان خود را در بحبوحه تجدید ساختار بزرگتر کاهش داد .

قیمت سهام اسنپ در ابتدا پس از گزارش درآمد سه ماهه سوم خود در ماه اکتبر، زمانی که برآوردهای تحلیلگران از درآمد و سود هر سهم را پشت سر گذاشت، در ۱.۱۹ میلیارد دلار و ۲ سنت، بالاتر از برآوردهای ۱.۱۱ میلیارد دلاری و زیان ۴ سنت، جهش کرد.

این شرکت از نظر رشد کاربر نیز بالاتر بود و ۴۰۶ میلیون کاربر فعال روزانه جهانی را گزارش کرد که بالاتر از ۴۰۵.۷ میلیون مورد انتظار بود. با این حال، زیان خالص شرکت با ۲ درصد افزایش سالانه به ۳۶۸ میلیون دلار در سه ماهه رسیده است.

علیرغم کاهش درآمد، اسنپ به سرمایه گذاران هشدار داده بود که بازار تبلیغات بی ثبات است و اشاره کرده بود که برخی از کمپین های تبلیغاتی مشتریان خود متوقف شده اند.

بر اساس گزارش Insider Intelligence، این شرکت ۰.۶ درصد از بازار تبلیغات دیجیتال جهانی را در اختیار دارد. این شرکت تخمین می زند که اسنپ در سال ۲۰۲۴ ۴.۱۲ میلیارد دلار درآمد خالص تبلیغاتی در سراسر جهان به دست خواهد آورد.

جاسمین انبرگ، تحلیلگر اصلی گفت:

«اخراج‌ها نوید خوبی برای وضعیت کسب‌وکار اسنپ در آستانه درآمد سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ نیست. »

گزارش پرفروش متا اقدام سختی برای اسنپ است که باید دنبال شود، و اسنپ احتمالاً در تلاش است تا مقداری حسن نیت را با سرمایه گذاران به دست آورد، سرمایه گذارانی که به رقیبش به خاطر اقدامات کاهش هزینه اش و ادامه شعار “بیشتر با کمتر” در سال ۲۰۲۴ پاداش دادند.

انتظار می رود اسنپ در سال ۲۰۲۳ کاهش ۳.۳ درصدی درآمد تبلیغاتی را در سال ۲۰۲۳ گزارش کند. طبق بیانیه مطبوعاتی سه ماهه سوم، اسنپ ۵۳۶۷ کارمند داشت .

Business Insider گزارش داد که اخراج اسنپ زمانی آغاز شد که ده ها کارمند قبل از اعلامیه ای در سراسر شرکت آزاد شدند. در این گزارش آمده است که انتظار می رود در این هفته تعداد بیشتری از مشاغل کاهش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا