استارتاپ

شرکت تصویرسازی هواپیماهای بدون سرنشین DroneBase با تغییر نام تجاری به Zeitview،مبلغ ۵۵ میلیون دلار سرمایه گذاری می کند

به گزارش اپ خونه، Zeitview ، شرکتی که قبلا با نام DroneBase شناخته می شد ، امروز اعلام کرد که ۵۵ میلیون دلار برای توسعه بیشتر فناوری ضبط داده های هوایی و زمینی خود جمع آوری کرده است.

دن برتون مدیر عامل شرکت در مصاحبه ای گفت..به رهبری Valor Equity Partners با مشارکت Union Square Ventures، Upfront Ventures، Euclidean Capital، Energy Transition Ventures و Hearst Ventures، این بخش – که صندوق جنگ Zeitview را به ۱۱۴ میلیون دلار می رساند – برای توسعه محصول، جذب مشتری و تلاش های مستمر برای استخدام اختصاص داده می شود.

Zeitview در سال ۲۰۱۴ با هدف ارائه یک منبع جدید به مشاغل تاسیس شد: آسمان. برتون با اشتیاق به هواپیماهای بدون سرنشین و سایر فناوری‌های پیشرفته، می‌گوید فرصتی را برای استفاده از رباتیک و حسگرهای هوابرد برای ثبت داده‌هایی در مورد چگونگی تغییر دارایی‌ها – به عنوان مثال، پنل‌های خورشیدی و توربین‌ها – در طول زمان دیده است.

پس از خدمت در ارتش، برتون یک دوره کوتاه در گلدمن ساکس انجام داد و در سال ۲۰۱۴ جهش کرد و Zeitview را راه اندازی کرد. او ادعا می کند که شخصاً حدود ۱۰۰ ماموریت اول هواپیماهای بدون سرنشین شرکت را انجام داده است.

برتون از طریق ایمیل گفت:

“من متقاعد شدم که رباتیک می تواند بازرسی های پیشرفته ای را امکان پذیر کند که ایمن تر، سریع تر، دقیق تر و مقرون به صرفه تر از بازرسی های آنالوگ قدیمی هستند.” برای مشتریان جهانی در زمینه انرژی و زیرساخت، Zeitview نرم افزار بازرسی پیشرفته ای را ارائه می دهد که عملکرد دارایی و طول عمر را بهبود می بخشد و در عین حال هزینه عملیاتی را کاهش می دهد.”

راه‌حل‌های Zeitview ممکن است در واقع ارزان‌تر از بازرسی‌های دستی نباشند، بسته به اینکه بازرسی‌های مورد بحث چقدر درگیر هستند. اما منصفانه است که بگوییم از نظر فناوری پیچیده تر است.

Zeitview با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین داده‌ها – از جمله تصاویر و خوانش‌های حرارتی – را در زیرساخت‌هایی مانند توربین‌های بادی و پنل‌های خورشیدی ثبت می‌کند و آن داده‌ها را از طریق الگوریتم‌های هوش مصنوعی اجرا می‌کند.

ناهنجاری‌هایی مانند پره‌های توربین آسیب‌دیده را بررسی می‌کنند و آن‌ها را طبقه‌بندی می‌کنند و به مشتریان در هنگام بروز مشکلات هشدار می‌دهند.

Zeitview نه تنها با صاحبان دارایی‌ها، بلکه با سرمایه‌گذاران، شرکت‌های ابزار و سیاست‌گذاران، که تصاویر بازرسی و بینش‌های مبتنی بر یادگیری ماشین را به آنها می‌فروشد، سر و کار دارد.

به عنوان مثال، Zeitview نیروگاه های خورشیدی در مقیاس بزرگ را اسکن می کند و آنها را در مقیاس یک تا سه رتبه بندی می کند، که در آن هر حرف جنبه ای از وضعیت سایت ها را نشان می دهد. سپس رتبه‌بندی‌ها در یک سرویس گزارش برتر دسته‌بندی می‌شوند.

Zeitview

Zeitview از زمان تأسیس خود ادعا می‌کند که از پهپادها برای گرفتن عکس از توربین‌های بادی در اقیانوس اطلس، مجتمع‌های املاک و مستغلات پس از طوفان تگزاس و داده‌های حرارتی از مزارع خورشیدی «در مقیاس کاربردی» استفاده کرده است.

برتون گفت: «ما در کلاس‌های دارایی تخصص داریم و از هر راهی که مشتری بخواهد برای جمع‌آوری داده‌ها پشتیبانی می‌کنیم: به عنوان یک سرویس در سراسر جهان از طریق شبکه ما، خود را با استفاده از نرم‌افزار یا مدل‌های ترکیبی ما بازرسی کنند.»

«ما بر کاهش هزینه‌های عملیات و نگهداری مشتریان خود تمرکز می‌کنیم و در عین حال پاسخ‌های ایمن‌تر، سریع‌تر و دقیق‌تر ارائه می‌کنیم.»

هواپیماهای بدون سرنشین ممکن است دیگر کلمه رایج فعلی نباشند، اما سرمایه‌گذاران همچنان به سرمایه‌گذاری در سرمایه‌گذاری‌های تخصصی هواپیماهای بدون سرنشین – مانند آنهایی که دارای اجزای تحلیلی هستند، هستند.

بر اساس یک منبع ، سرمایه گذاری VC در شرکت های هواپیماهای بدون سرنشین در سال ۲۰۲۱ در ۱۹۹ قرارداد به ۷ میلیارد دلار رسید که از ۲.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

Zeitview با فروشندگانی مانند PrecisionHawk ، Skyspecs و Raptor Maps در بازار خدمات پهپادهای در حال ظهور رقابت می‌کند.

رقبای دیگر عبارتند از Prenav که در حال توسعه یک سیستم مبتنی بر پهپاد است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد زیرساخت‌ها مانند ساختمان‌ها و برج‌های تلفن همراه را از راه دور بازرسی کنند و Saildrone که ناوگانی از پهپادهای دریانوردی را اداره می‌کند که داده‌ها را از اقیانوس‌های جهان جمع‌آوری می‌کند.

به نوبه خود، Zeitview که حدود ۲۰۰ کارمند دارد، ادعا می کند که در بین مشتریان خود “بسیاری از تولیدکنندگان پیشرو در انرژی های تجدیدپذیر و همچنین صاحبان دارایی های اصلی و ارائه دهندگان عملیات و تعمیر و نگهداری دارایی های بادی و خورشیدی” – به علاوه بیمه، سقف سازی و شرکت های مدیریت املاک را دارد.

برتون افزود: «به‌عنوان یک استارت‌آپ که امکان بازرسی پیشرفته را فراهم می‌کند، ما در طول همه‌گیری با راه‌حل‌های مبتنی بر روباتیک که اپراتورهای محلی و نرم‌افزار جهانی را تحت تأثیر قرار می‌دادند، شتاب گرفتیم».

لازم به ذکر است که Zeitview از قدرت بخش وسیع تری برای تصویربرداری هوایی بهره می برد. Global Market Insights پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۳۲ به ۲۵ میلیارد دلار می‌رسد که ناشی از پیشرفت‌های فناوری و نوآوری است.

همانطور که گزارش اشاره می‌کند، عکس‌برداری هوایی نقش مهم و بسیار به موقع در مستندسازی اثرات تغییرات آب‌وهوایی، حفاظت از منابع و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، در میان بسیاری دیگر، ایفا می‌کند.

نویسندگان Global Market Insights نوشتند:

«افزایش موارد بلایای طبیعی، مانند سیل، طوفان‌های استوایی، طوفان‌ها و آتش‌سوزی‌های جنگلی، اهمیت و تقاضا برای راه‌حل‌های تصویربرداری هوایی پیشرفته برای ارزیابی خسارات ناشی از چنین رویدادهایی را تقویت می‌کند.»

این افکار با نیل دایکمن از Energy Transition Ventures مطابقت دارند. وی از طریق ایمیل گفت:

برتون گفت: «بازرسی هوایی یک نیاز اساسی در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر و زیرساخت‌ها است و Zeitview به عنوان تنها شرکتی است که قادر به ارائه این خدمات در بخش‌های زیرساخت‌های محیطی، انرژی‌های تجدیدپذیر و تاسیسات در سطح جهان است.»

“تعهد آنها به کاهش هزینه های بازرسی برای مشتریان در سراسر جهان، آنها را به عنوان یک رهبر در پیشبرد بازار انتقال انرژی به سمت جلو قرار می دهد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا