اخبار کسب و کارها

شکست SVB باعث ایجاد وحشت در صنعت استارتاپ چین شده است

وحشت ناشی از سقوط SVB در حال سرایت به چین، دومین بازار بزرگ سرمایه گذاری خطرپذیر جهان است.

در سرتاسر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، سرمایه‌گذاران و استارت‌آپ‌ها عجله دارند تا مقالات خبری در مورد شکست و افکاری در مورد چگونگی جلوگیری از چنین لحظه فاجعه‌باری به اشتراک بگذارند.

با این حال، برای برخی از شرکت ها، تاثیر آن ملموس است.

هنگامی که چین در اواخر دهه ۱۹۹۰ هنوز برای سرمایه گذاری خطرپذیر تازه کار بود، SVB یکی از اولین مؤسسات مالی بود که شروع به ارائه خدمات به استارت آپ های این کشور کرد، در حالی که بانک های سنتی و ریسک گریز از آنها اجتناب کردند.

با گذشت زمان، این بانک به یک گزینه محبوب برای استارت آپ های مستقر در چین برای جمع آوری کمک های مالی به دلار و همچنین برخی از شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر با تمرکز بر چین تبدیل شده است.

در ایالات متحده، VC ها از شرکت های پرتفوی خود خواسته اند به محض اینکه بانک اعلام کرد که قصد دارد سهام را به دنبال سرمایه بیشتر بفروشد، از SVB پول برداشت کنند .

به گفته دو بنیانگذار TechCrunch که با آنها صحبت شده است، سرمایه‌گذاران به استارت‌آپ‌های چینی که در معرض بانک هستند، همین توصیه را دارند.

یکی از بنیان‌گذاران چینی که برنامه‌اش کاربران آمریکای شمالی را هدف قرار می‌دهد، گفت:

«مردم پس از مشاهده کاهش ۳۰ درصدی سهام SVB در معاملات قبل از بازار، متوجه شدند که اوضاع درست نیست. پس از اینکه سرمایه گذاران آمریکایی به من گفتند [از SVB پول برداشت کنم]، بلافاصله به دیگر همتایان چینی گفتم.»

طبق وب سایت خود، SVB برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ در چین شروع به کار کرد. در سال ۲۰۱۲، یک سرمایه گذاری مشترک با بانک توسعه پودونگ شانگهای، اولین بانک سرمایه گذاری مشترک چین و آمریکا که از سال ۱۹۹۷ مجوز دریافت کرد، تشکیل داد.

بلومبرگ پیشتر گزارش داد که JV از مشتریان خود می‌خواهد آرامش خود را حفظ کنند و گفت:

«تحت تأثیر آشفتگی اطراف وام‌دهنده ایالات متحده قرار نگرفته است. این بانک بعداً در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ساختار شرکتی سالم و ترازنامه مستقلی دارد».

از زمان آغاز به کار، JV فهرستی از خدمات، از جمله محصولات و خدمات مالی بانکداری خشکی در چین، از جمله راه حل های نقدینگی، تامین مالی تجارت، سپرده های ارزی داخلی و خارجی، مدیریت ثروت، و خدمات تسویه و فروش ارز خارجی را تهیه کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا