» اخبار کسب و کارها » طراحی و تصویرسازی حرفه ای به کمک آیپد + معرفی بهترین ابزارها
بهترین ابزارهای طراحی و تصویرسازی با آیپد
اخبار کسب و کارها

طراحی و تصویرسازی حرفه ای به کمک آیپد + معرفی بهترین ابزارها

خرداد ۲۶, ۱۴۰۳ 0۰1

شما می‌توانید با شناخت بهترین ابزارها و برنامه‌های طراحی و تصویرسازی حرفه ای به کمک آیپد، ایده‌های خلاقانه خود را به تصویر بکشید. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا با بهترین اپ‌های تصویرسازی و طراحی آشنا شوید.

گرافیست هستید؟ می‌خواهید در هر مکان و زمانی که دوست دارید شروع به طراحی و تصویرسازی کنید؟ می‌توانید این کار را به راحتی با استفاده از آیپدها انجام دهید! کمپانی مشهور اپل برای اولین بار قلم اپل را در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه کرد که به ابزاری پرکاربرد برای طراحان تبدیل شد. اکنون شما می‌توانید با شناخت بهترین ابزارها و برنامه‌های طراحی و تصویرسازی حرفه ای به کمک آیپد، ایده‌های خلاقانه خود را به تصویر بکشید.

اپیلیکشن‌های مختلفی برای طراحی با استفاده از آیپد وجود دارد که هر یک از آن‌ها ویژگی‌ها و قابلیت‌های مخصوص به خود را دارا هستند. اما کدام اپلیکیشن گزینه مناسب‌تری است؟ برای پاسخ به این سوال باید با ویژگی‌های اپلیکیشن‌های مختلف طراحی برای آیپد آشنا شوید. اگر شما هم اقدام به خرید آیپد اپل کرده و علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در این مورد هستید، از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

۹ اپلیکیشن طراحی و تصویرسازی حرفه ای به کمک آیپد

نرم‌افزارهای مختلفی برای طراحی با استفاده از آیپدها وجود دارد که برخی از آن‌ها رایگان و برخی دیگر پولی هستند. اگر در حوزه گرافیک مبتدی هستید و نمی‌خواهید هزینه زیادی بپردازید، می‌توانید از اپلیکیشن‌های رایگانی که در ادامه معرفی خواهیم کرد استفاده نمایید. در لیست زیر در کنار اپلیکیشن‌های رایگان، نرم‌افزارهای پولی با امکانات جامع‌تری نیز معرفی شده است:

۱. اپلیکیشن Autodesk SketchBook برای طراحی با آیپد

یکی از اپلیکیشن‌های رایگان بوده که طراح می‌تواند به ابزارهای مختلف آن برای ترسیم اشکال متنوع، قلم‌ها و قابلیت‌هایی مثل اضافه کردن متن در لبه‌های صفحه دسترسی داشته باشد. اگر یک طراح حرفه‌ای هستید و می‌خواهید تسلط بیشتری بر طرح مورد نظر خود داشته باشید، می‌توانید با لمس دکمه تمام صفحه ابزارهای این نرم‌افزار را مخفی نموده و روی بوم طراحی کار کنید.

بهترین اپ ها برای طراحی با آیپد

۲. نرم‌افزار Procreate مناسب تصویر سازی با آیپد

اگر پس از خرید قلم لمسی آیپد به دنبال یک نرم‌افزار جامع هستید که از قلم اپل پشتیبانی نماید، Procreate را به شما پیشنهاد می‌کنیم. هنرمندانی که در زمینه طراحی و تصویرسازی فعالیت می‌کنند، برای جان بخشیدن به ایده‌ها و تصورات خود نیاز به ابزار مناسب دارند. Procreate اینجاست تا این ابزارها را برای شما فراهم کند! با کمک این نرم‌افزار می‌توانید انیمیشن‌های کوچک و تایم لپس ایجاد کرده و از براش‌های خارج از برنامه برای طراحی ایده‌های خود نیز استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که این یک برنامه پولی است و باید برای دسترسی به امکاناتِ کامل آن هزینه پرداخت نمایید.

۳. طراحی با آیپد به کمک اپلیکیشن Sketchbook

به دنبال یک نرم‌افزار طراحی برای آیپد می‌گردید که کاربری ساده‌ای داشته و رایگان هم باشد؟ Sketchbook ضمن داشتن کاربری ساده، بوم طراحی شما را تا حد امکان تمیز نگه می‌دارد تا بتوانید روی طرح خود تمرکز بیشتری داشته و حواستان پرت نشود. پس اگر می‌خواهید بدون این که دچار حواس پرتی شوید، هنر خود را به تصویر کشیده و هزینه‌ای هم پرداخت نکنید، این برنامه را دانلود نمایید!

۴. اپلیکیشن Adobe Illustrator: طراحی حرفه ای

یکی دیگر از بهترین ابزارهای رایگان طراحی و تصویرسازی حرفه ای به کمک آیپد، Adobe Illustrator بوده که قابلیت‌های متنوعی مثل ساخت و ادیت اشکال هندسی، پردازش پیشرفته تصویر، فونت‌های گوناگون، تغییر ابعاد تصاویر و سیستم لایه‌بندی قوی را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، نرم‌افزار مذکور قابلیت هماهنگی با اپلیکیشن‌های دیگری مثل Photoshop و InDesign را نیز داشته و این امکان را فراهم می‌کند تا فایل‌های طراحی خود را با این برنامه‌ها نیز به اشتراک بگذارید.

۵. طراحی در آیپد با نرم‌افزار SketchClub

اگر می‌خواهید با یک جامعه فعال از هنرمندان ارتباط برقرار کرده و از آثارشان بازدید کنید، SketchClub می‌تواند انتخاب خوبی باشد. در این نرم‌افزار علاوه بر بازدید از آثار دیگران و استفاده از قابلیت‌های مختلفی که نرم‌افزار ارائه داده، می‌توانید در مسابقات و چالش‌ها نیز شرکت کنید.

۶. نرم‌افزار Affinity Designer مناسب تصویر سازی

یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی برای طراحی و تصویرسازی حرفه ای به کمک آیپد، Affinity Designer بوده که ضمن داشتن رابط کاربری ساده و جذاب، قابلیت‌های مختلفی برای ایجاد اشکال و متن به شما ارائه می‌دهد. ویژگی اصلی که این برنامه دارد، امکان استفاده از چند بوم طراحی به صورت همزمان است؛ با کمک این ویژگی می‌توانید چند پروژه گرافیکی را به طور همزمان پیش برده و در زمان خود صرفه‌جویی کنید. علاوه بر این، امکان ویرایش تعداد نامحدودی از لایه‌ها با استفاده از رنگ‌های متنوع نیز برایتان فراهم خواهد بود.

۷. نرم‌افزار پرطرفدار Clip Studio Paint

علاقه‌مند به کمیک و مانگا هستید؟ Clip Studio Paint دقیقاً برنامه‌ای است که به آن نیاز دارید! این نرم‌افزار گزینه‌ای عالی برای طراحی انیمیشن بوده که امکان دانلود آن به صورت رایگان فراهم است. البته ویژگی‌های بیشتری در این برنامه وجود دارد که می‌توانید با پرداخت هزینه آن‌ها را خریداری کرده و استفاده کنید. علاوه بر این، با دانلود این نرم‌افزار کاربردی امکان دسترسی به بیش از ۸۰۰۰۰ اثر در یک انجمن فعال و بزرگ برای الهام گرفتن و ایجاد طرح‌های خلاقانه‌تر و جذاب‌تر نیز برای شما وجود دارد.

طراحی و تصویر سازی در آیپد به کمک نرم افزار

۸. نرم‌افزار Tayasui Sketches برای آیپد

در این نرم‌افزار جذاب امکان دسترسی به بیش از ۲۰ ابزار واقعی پاستلی و براش‌های مختلف وجود دارد؛ گویی که در حال نقاشی در دنیای واقعی هستید! این نرم‌افزار بر پایه واقع‌گرایی طراحی شده و ضمن این که قابلیت‌های مختلفی به شما ارائه می‌کند، انجمن بزرگی نیز داشته و فرصت به اشتراک‌گذاری آثارتان با دیگر هنرمندان را نیز فراهم خواهد کرد.

۹. طراحی و تصویر سازی به کمک نرم‌افزار Nomad Sculpt

از دیگر برنامه‌های رایگان برای طراحی و تصویرسازی حرفه ای به کمک آیپد، Nomad Sculpt نام داشته که امکان طراحی آثار سه بعدی بی‌نظیری را به کاربر می‌دهد. انیمیشن، مدل‌سازی، اسکالپتینگ و پایه‌ریزی از جمله قابلیت‌های جذاب این نرم‌افزار هستند. از آن جایی که کار کردن با این اپلیکیشن بسیار ساده بوده، محبوبیت زیادی بین هنرمندان دارد.

بهترین برنامه برای طراحی به کمک آیپد کدام است؟

برنامه‌های مختلفی برای طراحی و تصویرسازی حرفه ای به کمک آیپد وجود دارد که ما در این راهنما تنها ۹ مورد را معرفی کردیم. هر یک از برنامه‌های معرفی شده ویژگی‌ها و قابلیت‌های مخصوص به خود را دارند و می‌توانند در جایگاه خود بسیار کاربردی باشند. آن چه که اهمیت دارد، خرید آیپد از یک فروشگاه معتبر، شناخت نیاز خود و دانلود نرم‌افزار طراحی متناسب با نیاز شماست. فراموش نکنید که اپلیکیشن‌های پولی قابلیت‌های حرفه‌ای‌تری دارند؛ پس اگر یک طراح حرفه‌ای هستید، پیشنهاد می‌شود به سراغ نسخه‌های پولی بروید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×