«عجله دارم» به رانندگان اسنپ و تپسی اطلاع داده میشود؟
به گزارش مجله خبری اپ خونه شانس پذیرش سفر از سوی رانندگان با فشردن گزینه «عجله دارم» و «افزایش قیمت» اسنپ و تپسی افزایش مییابد. اما آیا عجله داشتن مسافران به رانندگان اطلاع داده میشود؟ یا این گزینهها تنها روشی برای افزایش قیمت کرایههای تاکسیهای اینترنتی است؟
برخی از مسافران این تاکسیهای اینترنتی، بهعلت عجله داشتن از این گزینه استفاده میکنند. اما برخی دیگر ادعا دارند که با اضافه شدن آپشن «عجله دارم»، رانندگان کمتری پیش از افزایش قیمت، سفر را میپذیرند. آنها از اینکه مجبور میشوند مبلغ زیادتری را به عنوان کرایه اسنپ و تپسی پرداخت کنند، ناراضی هستند.
مسافران معتقدند که گزینه عجله دارم بهانهای برای افرایش قیمت کرایههاست و رانندگان تا قیمت یک سفر بالاتر نرود، آن را نمیپذیرند. اما از سوی دیگر برخی از رانندگان از عجله مسافر ابراز بیاطلاعی میکنند. آیا رانندگان از افزایش قیمت بیاطلاع هستند؟
پاسخ اسنپ و تپسی چیست؟
روابط عمومی اسنپ، در پاسخ به این پرسش تجارتنیوز که آیا زمانی که مسافر از گزینه «عجله دارم» استفاده میکند، به راننده اطلاع دادهمیشود یا خیر گفت:« افزایش قیمت سفر و عجله دارم مسافران به رانندگان اطلاع دادهنمیشود.»
روابط عمومی تپسی نیز در این باره به تجارتنیوز گفت: «چون رانندهای سفر را قبول نکردهاست، پس تنها به صورت یک درخواست دیگر، با قیمت بالاتر دیده میشود. اما راننده از عجله دارم مسافر بیخبر است.»
رانندگان چه میگویند؟
این در حالی است که تعدادی از رانندگان در گفتگو تجارتنیوز عنوان کردند: «زمانی که مسافر گزینه افزایش قیمت یا عجله دارم را انتخاب میکند، صفحه درخواست اپلیکیشن رانندگان تغییر رنگ میدهد. این به نشانه افزایش قیمت سفر است.»
با وجود این، قابلیت «عجله دارم» تاکسیهای اینترنتی با این این هدف به وجود آمد تا افرادی که برای رسیدن به مقصد واقعا عجله دارند، با استفاده از این قابلیت سریعتر به مقصد برسند. اما گزارشهای کاربران و رانندگان نشان میدهد که این گزینه به ابزاری برای افزایش کرایه اسنپ و تپسی تبدیل شدهاست. چرا که عجله مسافران به رانندگان اطلاع داده میشود.