اخبار کسب و کارها

غذا خوردن بعد از بوتاکس ممنوع، بعد از بوتاکس چه چیزهایی نمیتوان خورد؟

بعد از بوتاکس چی نخوریم؟ برای بسیاری از افراد اعم از زنان و مردان، زیبایی در الویت اول زندگی قرار دارد ؛ به طوری که از روش های مختلفی استفاده می کنند تا به این واسطه چهره خود را جوان و شاداب نگه دارند. یکی از خدمات زیبایی بسیار پرطرفدار ، بوتاکس است که اصلی ترین کاربرد آن ، کاهش چین و چروک و جوانسازی پوست صورت می باشد. در نتیجه این خدمات زیبایی ، عوامل مختلفی از جمله تجربه و مهارت پزشک ، برند بوتاکس ، ناحیه تحت درمان و مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس تاثیرگذار هستند. برای دریافت بهترین نتیجه از تزریق بوتاکس ، باید مراقبت های بعد از آن را جدی بگیرید. در ادامه قصد داریم به مراقبت‌ های لازم مرتبط با تغذیه بعد از تزریق بوتاکس بپردازیم. اگر به دنبال پاسخ سوال بعد از بوتاکس چی نخوریم؟ هستید ، در ادامه ما را همراهی کنید.

بعد از بوتاکس چی نخوریم؟

یکی از مهم ترین مواردی که پس از تزریق بوتاکس از اهمیت بالایی برخوردار است و در نتیجه نهایی که زیباجویان از این خدمات زیبایی دریافت می کنند ، تاثیر می‌ گذارد ، نوع رژیم غذایی است که باید در چند روز اول به آن توجه شود. به همین دلیل برای بسیاری از افراد این سوال وجود دارد که بعد از بوتاکس چی نخوریم؟

در نظر داشته باشید در طول تزریق بوتاکس ، سوزن‌ هایی وارد پوست شما می گردد و با توجه به اینکه بافت های زیر پوست شما دستکاری می‌ شود ، ممکن است شاهد بروز عوارضی شامل تورم و کبودی بر روی پوست صورت خود باشید. بنابراین باید به تغذیه خود اهمیت بیشتری بدهید تا ضمن فروکش کردن عوارض و جلوگیری از تشدید آن‌ ها ، سریع تر نیز به فعالیت های روزانه خود بازگردید.

اگر سوال بعد از بوتاکس چی نخوریم برای شما نیز وجود دارد ، به نکات مرتبط با تغذیه بعد از بوتاکس که در ادامه آورده ایم ، توجه کنید.

نوشیدنی های الکلی

برای حداقل دو روز بعد از تزریق بوتاکس ، از خوردن نوشیدنی‌ های الکلی اجتناب کنید ؛ این نوشیدنی ها منجر به رقیق تر شدن خون می شوند و کبودی های ایجاد شده در ناحیه تزریق بوتاکس را بیشتر می کنند. از سویی دیگر استفاده بیش از اندازه از الکل منجر به کم شدن کیفیت پوست نیز می شود.

لازم به ذکر است که متخصصان زیبایی توصیه می کنند برای دریافت بهترین نتیجه از تزریق بوتاکس ، بهتر است حتی مصرف الکل را دو هفته قبل از تزریق بوتاکس نیز متوقف کنید.

بعد از بوتاکس چی نخوریم؟ چای سبز و قهوه

برخی نوشیدنی ها از جمله نوشیدنی های حاوی کافئین از جمله قهوه و چای سبز ، بهتر است بعد از تزریق بوتاکس مصرف نشوند. چای سبز و قهوه محرک اعصاب هستند و منجر به رقیق شدن خون نیز می شوند. به طوری که مصرف آن ها احتمال خونریزی در ناحیه درمان را بالاتر می برد.

مکمل ‌های حاوی ویتامین E

از مکمل هایی که حاوی دوز بالایی از ویتامین E هستند ، بهتر است حداقل دو هفته قبل از تزریق بوتاکس و تا چند روز بعد از تزریق بوتاکس مصرف نشود.

غذاهای سرکه ای

مصرف غذاهایی که حاوی سرکه است ، ممکن است با خطر حرکت بوتاکس از ناحیه تزریق شده همراه باشد. به طوری که اگر بعد از تزریق بوتاکس از سرکه استفاده کنید ، ممکن است بوتاکس به قسمت دیگری از صورت شما حرکت کند و منجر به بروز عیوب و اختلالات بافتی در صورتتان گردد.

بعد از بوتاکس چی نخوریم؟ نحوردن غذاهای شور و یا شیرین

از خوردن غذاهای شور و یا بسیار شیرین تا چند روز بعد از تزریق بوتاکس ، اجتناب کنید. در صورت خوردن غذاهای خیلی شور و یا خیلی شیرین ، احتمال تشدید ورم در ناحیه تزریق وجود دارد و دوره نقاهت شما را طولانی‌ تر خواهد کرد. بنابراین مواد غذایی حاوی نمک و یا شکر را برای چند روز از رژیم غذایی خود حذف کنید.

مصرف دخانیات

از دیگر مواردی که باید بعد از تزریق بوتاکس در لیست ممنوعه قرار بگیرد ، دخانیات است. مصرف دخانیات و سیگار در روزهای ابتدایی بعد از تزریق بوتاکس ، منجر به افزایش تورم و التهاب در صورت شما می شود.

این موضوع برای افرادی که مبتلا به پسوریازیس هستند ، از اهمیتی به مراتب بالاتر برخوردار است ؛ به طوری که مصرف الکل و دخانیات در افرادی که مبتلا به پسوریازیس هستند با نتایج بسیار منفی در نتیجه تزریق بوتاکس همراه است. بنابراین این دسته از افراد باید یک هفته قبل و یک هفته بعد از تزریق بوتاکس ، از مصرف این مواد خودداری کنند.

علاوه بر موارد فوق بهتر است از مصرف موادی که منجر به رقیق شدن خون می شوند ، از جمله دارچین ، زنجبیل ، روغن ماهی و برخی مواد غذایی دیگر نیز تا چند روز بعد از تزریق بوتاکس خودداری شود. همینطور چند ساعت قبل و تا چند ساعت بعد از تزریق بوتاکس نیز بهتر است از مصرف بیش از اندازه آب اجتناب شود چراکه منجر به افزایش تورم در ناحیه تزریق می گردد.

توصیه های بهترین دکتر بوتاکس

پس از تزریق بوتاکس تا حدود شش ساعت بعد ، بهتر است از خم کردن سر به سمت جلو اجتناب نمایید. همینطور بهتر است به حالت ایستاده و یا نشسته باشید و سعی کنید برای چند ساعتی دراز نکشید و یا نخوابید. خصوصا در زمان صحبت کردن با گوشی همراه ، لازم است مراقب باشید تا سر خود را افقی نگه دارید..

پس از تزریق بوتاکس از تماس دست و یا هر چیز دیگری با ناحیه تحت درمان با بوتاکس اجتناب نمایید و فعالیت بدنی خود را به حداقل برسانید. توصیه می کنیم پس از تزریق بوتاکس از مصرف الکل اجتناب کنید..

سعی کنید ناحیه بوتاکس را ماساژ ندهید و دستکاری نکنید. تا ۲۴ ساعت تمامی دستورالعملهای پزشک را رعایت کنید..

بعد بوتاکس چه قرصی نخوریم؟

یکی دیگر از سوالاتی که در زمینه ممنوعیت های بعد از تزریق بوتاکس مطرح است ، مصرف دارو می باشد. مصرف برخی داروها بعد از تزریق بوتاکس باید قطع شوند ، در حالی که مصرف برخی دیگر مانعی ندارد.

از جمله داروهایی که خوردن آن ها بعد از تزریق بوتاکس مشکلی ندارد ، داروهایی شامل پارلاستامول ، تایلنول ، استامینوفن و … هستند.

البته زیباجویان باید توجه داشته باشند که مصرف تمامی داروها بعد از تزریق بوتاکس توصیه نمی شود. به طوری که بهتر است افراد یک هفته قبل و یک هفته بعد از تزریق بوتاکس ، از مصرف داروهایی شامل آسپرین و داروهای ضد التهاب ، داروهای گیاهی ، بروفن و ژلوفن خودداری کنند. مصرف داروهای رقیق کننده خون قبل و بعد از تزریق بوتاکس ، منجر به رقیق تر شدن خون و همینطور افزایش کبودی در ناحیه تزریق بوتاکس می گردد.

در ادامه بعد از بوتاکس چی نخوریم ، باید اشاره کنیم که علاوه بر موارد فوق ، هر از افراد باید از مصرف داروها و مواد غذایی که نسبت به آن حساسیت دارند نیز خودداری نمایند.

مصرف برخی از داروها از جمله داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی ، کبودی و احتمال خونریزی در ناحیه تزریق را افزایش می‌ دهد. بنابراین سعی کنید از مصرف ایبوپروفن ، ترکیبات گیاه خار مریم و … خودداری کنید.

سخن آخر

از مهم ترین موارد پس از تزریق بوتاکس ، رعایت رژیم غذایی است. در مورد غذا خوردن بعد از تزریق بوتاکس ، برخی ابهامات وجود دارند اما در این محتوا سعی کردیم به تمامی جزئیات اشاره کنیم. در نظر داشته باشید بعد از تزریق بوتاکس ضمن اینکه برخی مواد خوراکی و غذایی را باید از رژیم غذایی خود حذف کنید ، مصرف برخی داروها نیز با ممنوعیت همراه است چراکه می‌ توانند در نتیجه نهایی حاصل از تزریق بوتاکس ، اثرات منفی را داشته باشند.

بنابراین اگر بوتاکس تزریق کرده‌ اید ، در رعایت رژیم غذایی خود وسواس بیشتری را به خرج بدهید تا از تشدید عوارض ناشی از تزریق بوتاکس جلوگیری کنید. در صورت رعایت رژیم غذایی به فروکش کردن سریع این عوارض نیز کمک خواهید کرد. بهتر است تا چند روز بعد از تزریق بوتاکس مصرف سیگار ، نوشیدنی های الک ی، مواد حاوی ویتأمین E ، چای و قهوه و … در لیست ممنوعه قرار بگیرند.

امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شود و بتوانید از اطلاعات آن برای رسیدن به پاسخ سوال؛ بعد از بوتاکس چی نخوریم ، استفاده کنید. از همراهی شما متشکریم.

منبع: https://pasokheto.ir/%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86/products-services-isfahan/%D8%AA%D8%B2%D8%B1%DB%8C%D9%82-%D8%A8%D9%88%D8%AA%D8%A7%DA%A9%D8%B3-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا