اخبار اینترنت

غول‌های فناوری GAFAM، ByteDance و Samsung انتظار دارند با رژیم ضد انحصار راه‌اندازی مجدد اتحادیه اروپا روبرو شوند

به گزارش اپ خونه، هفت غول فناوری به اتحادیه اروپا اطلاع داده اند که رژیم ضد انحصار راه اندازی مجدد آن – قانون بازارهای دیجیتال (DMA) – در مورد آنها اعمال خواهد شد.

هفت مورد اولیه که اکثر آنها غول های مستقر در ایالات متحده هستند عبارتند از: آلفابت (گوگل)، آمازون، اپل، بایت دنس (تیک تاک)، متا (فیس بوک)، مایکروسافت و سامسونگ.

DMA رویکردی پیش از پیش برای اجرای ضد تراست در پلتفرم های اصلی دارد که به عنوان واسطه بین سایر مشاغل دیجیتال و مصرف کنندگان عمل می کنند.

این کار را با تعیین مجموعه ای از تعهدات و ممنوعیت های اولیه انجام می دهد که دروازه بانان تعیین شده باید از آنها پیروی کنند که با تهدید جریمه های بسیار بزرگ (تا ۱۰٪ از گردش مالی سالانه جهانی) برای عدم رعایت آن همراه است.

نمونه‌هایی از بایدها و نبایدهای DMA که برای این ها اعمال می‌شود شامل ممنوعیت ترجیح دادن خود و محدودیت‌هایی در مورد نحوه استفاده غول‌های فناوری از داده‌های شخص ثالث و همچنین الزام به ارائه داده‌هایی به اشخاص ثالث با برنامه‌هایشان است.

این غول های فروشگاه App همچنین نمی‌توانند بارگذاری جانبی را مسدود کنند و توسعه‌دهندگان را ملزم به استفاده از خدمات خود (مانند سیستم‌های پرداخت) نخواهند کرد.

ردیابی کاربران برای تبلیغات بدون رضایت آنها نیز در این رژیم، از جمله موارد دیگر، ممنوع است.

به طور کلی، اتحادیه اروپا امیدوار است که DMA با اعمال پیشگیرانه رفتارهای غیرمنصفانه/استثمارگرانه ای که غول های فناوری سال هاست با پرتاب کردن عضله بازار خود به آن افراط کرده اند، زمینه رقابت آنلاین را هموار کند.

تعیین رسمی پلتفرم ها اواخر تابستان امسال توسط کمیسیون اعلام خواهد شد – که تا ۶ سپتامبر فرصت دارد تا این کار را انجام دهد.

این بدان معناست که نام‌های بیشتری می‌توانند از نظر فنی به لیست اضافه شوند. اگرچه DMA فقط قدرتمندترین پلتفرم ها را هدف قرار می دهد، بنابراین بعید است که این لیست رشد زیادی داشته باشد.

پس از تأیید قرار گرفتن تحت رژیم، آن ها باید اطمینان حاصل کنند که شش ماه پس از اعلام نام‌های رسمی، با DMA مطابقت دارند – که به این معنی است که تا بهار ۲۰۲۴ طول بکشد. اجرای هر قانون شکنی توسط کمیسیون ممکن است در سال آینده دنبال شود.

در حالی که لیست DMA در حال حاضر شامل هیچ غول فناوری اروپایی نمی شود، غول رزرو مسافرتی بومی، Booking.com، ممکن است در اواخر سال جاری کاهش یابد.

این پلتفرم گفت که به دلیل تأثیر COVID-19 بر کسب و کار خود، هنوز به عنوان دروازه بان خود به خود اطلاع نداده است و به گفته او به این معنی است که آستانه های کمی DMA را برای دوره زمانی مرتبط با مهلت ارسال جولای ۲۰۲۳ برآورده نمی کند. این سازمان افزود که در حال ادامه بحث با کمیسیون در مورد کاربرد این مقررات در تجارت خود است.

سخنگوی Booking گفت:

«ما این موضوع را به کمیسیون اروپا اعلام کرده‌ایم. با این حال، ما انتظار داریم که این آستانه ها احتمالاً در پایان سال جاری برآورده شوند، در این صورت انتظار داریم کمیسیون اروپا را در مهلت های لازم از این واقعیت مطلع کنیم.»

مقررات خواهر DMA، قانون خدمات دیجیتال، به طور گسترده‌تر از DMA اعمال می‌شود، همانطور که از نام آن پیداست – با ۱۹ پلتفرم کامل که توسط کمیسیون در ماه آوریل اعلام شد که تحت سخت‌ترین مفاد این مقررات قرار دارند که هدف آن بالا بردن پاسخگویی الگوریتمی است .

پلتفرم های آنلاین بسیار بزرگ (VLOP) و موتورهای جستجو (VLOSEs) درگیر می شوند.

تقریباً تمام دروازه‌بان‌های DMA خودآگاهی قبلاً به‌عنوان VLOP/VLOSE تحت DSA تعیین شده‌اند (سامسونگ تنها استثناست) – به این معنی که پنج غول آمریکایی GAFAM به‌علاوه ByteDance چین با سخت‌ترین الزامات انطباق بر اساس راه‌اندازی مجدد دیجیتال اتحادیه اروپا مواجه خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا