فناوری اطلاعات

فایرفاکس ردیابی تبلیغات را برای همه کاربران فعال کرده است

به گزارش اپ خونه، فایرفاکس (Firefox) یک ویژگی جدید ردیابی تبلیغات را فعال کرده است که از دسترسی مستقیم تبلیغ کنندگان به فعالیت آنلاین شما جلوگیری می کند.

منظور MOZILLA از اندازه گیری تبلیغات با حفظ حریم خصوصی چیست؟

تبلیغ‌کنندگان باید تبلیغات خود را در وب‌سایت‌های مختلف دنبال کنند و بدانند که آیا سودی به همراه دارند یا خیر.

به عنوان مثال، تبلیغ‌کنندگان می‌خواهند بدانند که آیا نمایش یک تبلیغ برای یک گوشی هوشمند در یک وب‌سایت باعث می‌شود روی آن تبلیغ کلیک کنید و گوشی هوشمند را خریداری کنید.

در حال حاضر، آنها این کار را با استفاده از کوکی ها و سایر سیستم های ردیابی انجام می دهند. این ردیاب ها تا حد امکان اطلاعات شما را جمع آوری می کنند و در نتیجه حریم خصوصی شما را نقض می کنند.

به همین دلیل است که فایرفاکس یک ویژگی اندازه گیری تبلیغات حفظ حریم خصوصی را فعال کرده است . این ویژگی به فایرفاکس اجازه می‌دهد تا حفظ حریم خصوصی شما را متعادل کند و در عین حال به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد فعالیت‌های شما را به صورت آنلاین دنبال کنند.

پس از اجرای این ویژگی، تبلیغ‌کنندگان نمی‌توانند مستقیماً به فعالیت آنلاین شما دسترسی داشته باشند. در عوض، آنها باید از فایرفاکس بپرسند که آیا روی تبلیغ آنها کلیک کرده اید و عمل مورد نظر را انجام داده اید.

فایرفاکس مستقیماً تمام اطلاعات شما را ارائه نمی کند. در عوض، داده‌های شما را رمزگذاری می‌کند، آن‌ها را با داده‌های ناشناس دیگران ترکیب می‌کند و خلاصه آن را برای تبلیغ‌کننده ارسال می‌کند.

هدف اصلی این است که داده‌های خود را از تبلیغ‌کنندگان پنهان کنید و در عین حال اطلاعات لازم را برای تعیین موفقیت‌آمیز بودن تبلیغات در اختیار آنها قرار دهید.

چرا باید این ویژگی را غیرفعال کنید

در حالی که اهداف فایرفاکس در اینجا خوب به نظر می رسد – آنها نمی خواهند تبلیغ کنندگان همه داده های شما را دریافت کنند – به طور عجیبی، آنها این ویژگی را به طور پیش فرض فعال کرده اند.

بله، فایرفاکس این ویژگی را در بیلد ۱۲۸ ارائه می کند و به طور پیش فرض روشن است. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که این ویژگی به طور کامل مانع از دریافت اطلاعات شما توسط تبلیغ‌کنندگان نمی‌شود، بلکه به آنها اطلاعاتی ، نه مستقیم می دهد.

علاوه بر همه اینها، چرا در وهله اول باید داده های خود را در اختیار تبلیغ کنندگان قرار دهیم؟ فکر نمی کنیم کسی بخواهد توسط شرکت های تصادفی ردیابی شود.

اگر نمی‌خواهید فایرفاکس اطلاعات شما را با تبلیغ‌کنندگان به اشتراک بگذارد، باید این ویژگی را غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن این ویژگی، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله ۱ : منوی تنظیمات فایرفاکس را باز کنید > Privacy & Security را از نوار کناری سمت چپ انتخاب کنید.

مرحله ۲ : علامت گزینه Allow websites to perform privacy-reserved adensing را بردارید .

Privacy Preserving Ad Measurement option in Firefox 1

علاوه بر غیرفعال کردن این ویژگی، باید عناصر روی صفحه را نیز مسدود کنید تا تبلیغ‌کنندگان نتوانند شما را ردیابی کنند.

چرا شرکت های تبلیغاتی تبلیغات را در وب سایت ها ردیابی می کنند؟

دلیل اینکه شرکت های تبلیغاتی تبلیغات را در وب سایت ها ردیابی می کنند این است که تبلیغات هدفمند را به شما نشان دهند.

احتمالاً متوجه شده اید که اگر چیزی را به صورت آنلاین جستجو کنید، مانند “iPhone 15” در آمازون، شروع به مشاهده تبلیغات بیشتر در مورد معاملات آیفون در وب سایت های مختلف می کنید.

این به این دلیل اتفاق می افتد که شرکت ها فعالیت مرور شما را دنبال می کنند تا تبلیغات مرتبط با جستجوهای شما را به شما نشان دهند. آنها این کار را با استفاده از کوکی ها انجام می دهند.

زمانی که وب سایتی در مورد کوکی ها می پرسد، احتمالاً با دکمه Accept All مواجه شده اید . به طور کلی، کلیک کردن بر روی Accept All به وب‌سایت اجازه می‌دهد تا داده‌های تحلیلی را جمع‌آوری کند، تنظیمات زبان را به خاطر بسپارد و عملکردهای دیگری را انجام دهد که تجربه مرور شما را بهبود می‌بخشد.

این کوکی‌های شخص اول نامیده می‌شوند و برای مرور خوب هستند. آنها توسط وب سایتی که شما بازدید می کنید مدیریت می شوند.

با این حال، کوکی های شخص ثالث نیز وجود دارد. اینها توسط دامنه‌هایی غیر از دامنه‌ای که شما بازدید می‌کنید مدیریت می‌شوند. اکثر مرورگرها به طور پیش‌فرض کوکی‌های شخص ثالث را مجاز می‌کنند، که به اپراتور این کوکی‌ها اجازه می‌دهد داده‌های شما را در وب‌سایت‌ها ردیابی کند.

سپس، این شرکت‌ها از کوکی‌ها برای نشان دادن تبلیغات بر اساس جستجوها و محصولاتی که فکر می‌کنند به آن‌ها علاقه‌مند هستید، استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، آنها نظارت می کنند که آیا شما با تبلیغاتی که به شما نشان می دهند تعامل دارید یا خیر. در غیر این صورت، نمایش آن تبلیغ خاص را متوقف می کنند و بر اساس نتایج جستجوی شما، تبلیغ دیگری را امتحان می کنند.

کدام مرورگرها ردیابی کاربر را به صورت پیش فرض مسدود می کنند؟

امروزه بیشتر مرورگرها از تبلیغات درآمد کسب می کنند، بنابراین به ندرت می توان مرورگرهایی را پیدا کرد که ردیابی کاربر را کاملاً مسدود کند. در واقع، محبوب ترین مرورگر، گوگل کروم، به طور پیش فرض به کوکی های شخص ثالث اجازه ردیابی می دهد.

با این حال، برخی از مرورگرها کار بهتری برای مسدود کردن ردیابی کاربر انجام می دهند. اینها عبارتند از Safari، Brave و Firefox.

اگر از مرورگر دیگری استفاده می‌کنید، معمولاً می‌توانید کوکی‌های شخص ثالث را در تنظیمات غیرفعال کنید. علاوه بر این، اگر نمی‌خواهید مرورگرها تبلیغات شخصی‌شده را به شما نشان دهند، باید به‌طور مرتب سابقه مرور و داده‌های کوکی‌ها را پاک کنید .

Block third party cookies option in Chrome

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا